Fortissimo
Senior Member
Afgelopen zaterdag kreeg ik opeens een melding van laag olieniveau.
Dit heb ik in de afgelopen 20+ jaar nog nooit gehad, dus was een verrassing.
Ik stop langs de snelweg bij een tankstation, kijk onder de motorkap en ik zie geen aanduiding van welke olie ik nodig heb.
Voor de zekerheid het boekje en tankklepje nagekeken, ook geen vermelding.
Garage gebeld. Sorry, de deskundigen zijn er maandag pas.
Skoda pechdienst gebeld en na 10 minuten kreeg ik te horen dat ik 0W20 moest gebruiken.
Ik heb gisteren nog een keer onder de motorkap gekeken, maar er staat nergens een aanduiding voor de benodigde olie.
In de handleiding staat wel een hele serie nummers, maar dat zijn mogelijke opties.
"Benzinemotoren VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4 of API SN, (API SM)"
Waar zou ik de benodigde olie kunnen vinden op mijn auto?
En heel irritant dat VW haar eigen codes gebruikt. Moet je alle flessen bestuderen i.p.v. direct de grote code te gebruiken.
Dit heb ik in de afgelopen 20+ jaar nog nooit gehad, dus was een verrassing.
Ik stop langs de snelweg bij een tankstation, kijk onder de motorkap en ik zie geen aanduiding van welke olie ik nodig heb.
Voor de zekerheid het boekje en tankklepje nagekeken, ook geen vermelding.
Garage gebeld. Sorry, de deskundigen zijn er maandag pas.
Skoda pechdienst gebeld en na 10 minuten kreeg ik te horen dat ik 0W20 moest gebruiken.
Ik heb gisteren nog een keer onder de motorkap gekeken, maar er staat nergens een aanduiding voor de benodigde olie.
In de handleiding staat wel een hele serie nummers, maar dat zijn mogelijke opties.
"Benzinemotoren VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4 of API SN, (API SM)"
Waar zou ik de benodigde olie kunnen vinden op mijn auto?
En heel irritant dat VW haar eigen codes gebruikt. Moet je alle flessen bestuderen i.p.v. direct de grote code te gebruiken.