Zijn deze wielbouten te gebruiken?

1983jeroen

Forumguru
Ik was net begonnen met de winterbanden te monteren.
Setje Borbet velgen met zo te zien een conisch gat.
Nu heeft mijn Peugeot deze bouten
Buiten dat ze wat ver uitsteken aan de kant van de kop lijken ze wel goed te passen in de velg.
De originele velg heeft een vlakke rand in het boorgat.
Door de velgen van de winterbanden steken deze bouten 3mm minder ver uit.

Ik wil wel even de juiste bouten gaan bestellen, maar kan ik dit gewoon gebruiken voor nu of beter even terug wisselen?

Heb pas 2 wielen gedaan
1000033760.jpg

Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als deze bouten alleen dragen op het conisch gedeelte, zullen ze je velgen beschadigen (het gat wordt vergroot waardoor het naafgat van de velg naar binnen gedrukt wordt).
Ik zou ze even terug wisselen, en zorgen dat ik de passende bouten kreeg.

hemi24

Forumguru
Typische wielbouten van Peugeot, passen prima op stalen velgen van Peugeot zoals van een reservewiel, maar voor LM-winterwielen van Borbet zou ik even bijpassende bouten halen zonder de ringen…

Even het ABE/KBA-nummer van de velgen zoeken.

1983jeroen

Forumguru
Volgens mij moet dit goed zijn. Conisch 60 graden en 3mm langer dan de schacht van de Peugeot bouten.

Alleen zijn conische bouten bijna allemaal zo zonder ring voor extra contact met de velg dus zou je nog steeds hetzelfde hebben als waar @Peter-036 het over heeft?

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru

hemi24

Forumguru
Tot slot nog wat info achter het type wielbout wat gangbaar is bij PSA voor lichtmetalen wielen:

Get In the event of a breakdown - Spare wheel Guide for Peugeot 2008 SUV Second Generation (20...png

De LM-velgen centreren op de naaf en worden tegen de naaf getrokken door de ringen onder de houtkop.
Plaats je een stalen velg, dan wordt deze door het conische deel van de bout aan de naaf getrokken en blijft de ring dus “los”.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan