Ervaringen met gechipte 1.9TDI DSG?

VEEJAY

Forumguru
Zijn er ervaringen hier op het forum met deze combinatie?

Hoe gaat de DSG om met het veranderde vermogen?
Schakelt hij nog wel goed?
Kan je er nog steeds relaxed mee rijden?
Is het verbruik meer/minder of gelijk? (bij dezelfde rijstijl als voor het chippen)

Alvast dank voor uw ervaringen/aanbevelingen/waarschuwingen/etc..!

andrehj

Forumguru
Zijn er ervaringen hier op het forum met deze combinatie?

Hoe gaat de DSG om met het veranderde vermogen?
Schakelt hij nog wel goed?
Kan je er nog steeds relaxed mee rijden?
Is het verbruik meer/minder of gelijk? (bij dezelfde rijstijl als voor het chippen)

Alvast dank voor uw ervaringen/aanbevelingen/waarschuwingen/etc..!

Ik zou me eerder zorgen maken over het koppel. Want een DSG achter een 1.9 tdi is toch altijd een DSG7? Die kan maar 250 Nm aan en dat is precies wat een 1.9 ook levert. Als je die gaat tunen zal (vooral) dit koppel worden vergroot en daar wordt je die versnellingsbak niet blij van. Het zal in ieder geval gevolgen hebben voor de (droge plaat) koppelingen van deze bak, maar ook de tandwielen worden dan overbelast.:crazy:

Edwin

Lid
Ik zou me eerder zorgen maken over het koppel. Want een DSG achter een 1.9 tdi is toch altijd een DSG7? Die kan maar 250 Nm aan en dat is precies wat een 1.9 ook levert. Als je die gaat tunen zal (vooral) dit koppel worden vergroot en daar wordt je die versnellingsbak niet blij van. Het zal in ieder geval gevolgen hebben voor de (droge plaat) koppelingen van deze bak, maar ook de tandwielen worden dan overbelast.:crazy:
1.9 tdi heeft een DSG6 (nat), 1.4 tsi heeft een DSG7 (droog).

van inkel

Forumguru
Dat is gek, want bij een VW Golf heeft (eigenlijk had, want niet meer leverbaar) de 1.9 tdi wel de DSG7 bak...:smiley29:

De oude 1.9 TDI hadden de oude natte DSG (6 bak) 350 Nm, na de facelift hebben ze de nieuwe droge DSG (7 bak) 250 Nm.

VEEJAY

Forumguru
Okay, het gaat hier om een zgn natte 6 bak uit een eind 2006 O2 model. Is dat dezelfde als in de 2.0TDI? dus max 350NM?

Bovenaan Onderaan