Waze vraagje icm Android auto

Okki

Forumguru
Mijn auto heeft ingebouwde navigatie en voor routes gebruik deze dan ook.
Geluid navigatie meldingen staat altijd uit.

Via bekabeld Android auto mijn telefoon aangesloten met daarop o.a. Waze.
Die laat ik op achtergrond meedraaien. Handig, want dan krijg ik wel met geluid door als een een flitser, ongeval of wegafsluing is. Werkt(e) op zich prima.

Maar de laatste tijd is het random of ik wel of geen geluid krijg via Waze. Bij sommige flitspalen de ene dag wel de andere niet, of op een dag bij de ene flitspalen wel de andere niet.

Ook is het soms dat, als ik naar het scherm Android auto ga, Waze soms niet actief is, dus niet meedraait op de achtergrond. Voorheen was dat wel.

Ook bovenstaande met betrekking tot het geluid dient zich voor. zelfs als ik Waze op mijn scherm open heb staan ipv de "standaard navigatie"

Iemand hier ook last van of een oplossing voor weet?

Rallye

Forumguru
Ik zie, bijvoorbeeld op Reddit, steeds meer klachten over Waze. Daarom ben ik weer terug bij Flitsmeister (met een One). Navigeren doe ik met Maps, dat tegenwoordig ook waarschuwt voor flitsers.

Slider

Forumguru
Navigeren doe ik met Maps, dat tegenwoordig ook waarschuwt voor flitsers.
Maar doet Maps dat ook als je niet daadwerkelijk navigeert en hem alleen laat "meelopen"? Dat vind ik tot nu toe de kracht van Waze, die meldt ook flitsers waar je langs gaat komen, zonder dat je daadwerkelijk een route navigeert.

Ook is het soms dat, als ik naar het scherm Android auto ga, Waze soms niet actief is, dus niet meedraait op de achtergrond. Voorheen was dat wel.
Omdat ik Maps altijd op de voorgrond heb, wordt Waze nooit automatisch gestart. Elke rit moet ik eerst Waze openen op de Infotainment, om daarna weer Maps voorop te zetten. Daarna draait hij altijd, heb niet gehad dat had dan alsnog niet blijkt te werken. De meldingen van de bekende flitspalen komen dan altijd door.

Okki

Forumguru
Dank @Slider bij mij start Waze dus altijd op. Soms als je terug gaat van de interne navigatie naar Android moet hij even nadenken om Waze weer te openen, maar de laatste tijd krijg ik alleen het app scherm van Android en moet dan echt Waze opnieuw opstarten.

Bovenaan Onderaan