Speelt dat niet juist ook bij een motor?
Zal in haar leeftijds categorie net als auto hoger zijn dan dat ze de 24 jaar voorbij is.
Maar aan hand van leeftijd zal ze nu nog moeten rijden op een 35KW motor.
Zien er zelfde uit als de normale maar is dus terug getuned.
Maar goed merendeel van de verzekeraars houden een hoge premie aan voor motorrijders en dan komt leeftijd er nog bij om de hoek kijken om deze prijs nog wat op te voeren.
Nu was dit vroegel nog veel erger, in die tijd werd je als motorrijder gediscrimineerd en waren de premies torenhoog.
Maar goed toen is de KNMV erin gedoken en heeft gekeken door onderhandeling of de premies naar beneden kon, toen bleek dat dit een gebed zonder eind was zijn ze een collectieve verzekering gaan opzetten alleen voor motor rijders.
En door met een portemonnee van enkele 10K leden te gaan shoppen bij de verzekeraars hebben ze een motorverzekering kunnen afdwingen die eerlijk was kwa prijs etc.
En later zijn ze ook nog met het 6 wielenplan gekomen ! Dit houd in dat je je auto en je motor verzekert bij ze met een premie die lager uitvalt dan bij anderen die het als 2 vervoersmiddelen zien.
KNMV gaat er van uit dat je maar 1 voertuig kan berijden en zodoende is de premie dus lager !
Uiteraard zijn er ook maars ! Zo mag de auto niet ouder dan ik meen 10 jaar zijn en kun je maar één van de 2 voertuigen all risk verzekeren.
2e voertuig kan wel WA met beperkt casco verzekert worden !
Weet niet
@Japanese Power of je dochter ook een auto op haar naam heeft staan ? Maar zo ja dan is het misschien eens slim om een berekening te laten maken door KNMV wat ze bij hun kwijt is !
En is ze KNMV lid dan krijgt ze ook nog korting over de premie ! Als ze de VRO cursus gaat doen dan krijgt ze ook nog een korting over de premie voor X aantal jaar.
Mijn auto en motor zijn dus bij KNMV verzekerd en de rest van me verzekeringen lopen bij een andere verzekeraar, en die heeft enkele keren geprobeerd deze over te nemen. Maar helaas voor hem kan hij niet aan die van de KNMV tippen en heeft het dan ook nu op gegeven om mijn motor en auto te verzekeren
En ja dan de opmerking die ik elke keer weer lees en hoor dat motorrijden gevaarlijk is etc etc....
Voor het grootste deel heb je dit zelf in de hand !
Anticiperen is en blijft regel 1 !!
Als ik
@Japanese Power nu op foto zie rijden dan zou ik haar zeggen, ga nog MEER naar die middenas !
Zoals je nu rijd KAN er een dwaas zijn die wil gaan inhalen maar met rechts dan op jouw rijstrook blijft hangen !
Gaat zij nog iets meer naar links op haar baanvak dan dwingt ze de autorijder om volledig op linker rijvak te gaan rijden.
Je moet laten zien aan die koekblik rijders van DIT is MIJN baanvak waar ik nu rij. !!
En ach ze zal ongetwijfeld een keer onderuit gaan ! Is mij ook enkele keren gebeurd !!
Maar in de val ( schuiver ) moet je je altijd proberen van de motor af te duwen, zodat je niet eronder bekneld kan raken.
Dat stukkie ijzer en kunststof op 2 wielen is vervangbaar, jijzelf niet !!
En vandaar dat ik ook die VRO cursus aankaart, die kan je echt helpen !
Je rijlessen en examen moet je zien als de kleuterschool en de VRO is dan de lagere school waar je de echte kneepjes leert van ervaren rijders