Verwijderen reflector achter VRS bumper.

Martin-Octavia

Actief lid
Goedenacht mede Skoda rijders.

Ik heb een originele smoke reflector set gekocht nu moet eerst de felrode eruit. Moet nog binnenkomen hoop morgen
Iemand ervaring om deze netjes te verwijderen.
Denk zelf dat het zwarte gedeelte even los moet maar mischien heeft er iemand een makkelijker idee.
De felrode hoeft niet meer terug deze wordt toch volledig vervangen.
Dank allen alvast.

Berghuis

Donateur
Als je die netjes wil verwijderen zul je de "diffuser" moeten verwijderen en dan kan je de reflector verwijderen. Lijkt mij niet dat je dit zonder het verwijderen van de diffuser de reflector in zijn geheel kan verwijderen.

Zie als voorbeeld: FITTING A MAXTON REAR VALANCE TO MY SKODA OCTAVIA vRS MK4 (2022) - MASSIVE UPGRADE!
Daar wordt uitgelegd hoe je de oude diffuser verwijderd en een andere Maxxton plaatst. Nu gaat het natuurlijk alleen om de reflector, maar dit kan je goed zien in de video hoe het kan.

Martin-Octavia

Actief lid
Als je die netjes wil verwijderen zul je de "diffuser" moeten verwijderen en dan kan je de reflector verwijderen. Lijkt mij niet dat je dit zonder het verwijderen van de diffuser de reflector in zijn geheel kan verwijderen.

Zie als voorbeeld: FITTING A MAXTON REAR VALANCE TO MY SKODA OCTAVIA vRS MK4 (2022) - MASSIVE UPGRADE!
Daar wordt uitgelegd hoe je de oude diffuser verwijderd en een andere Maxxton plaatst. Nu gaat het natuurlijk alleen om de reflector, maar dit kan je goed zien in de video hoe het kan.
Dat dacht ik ook al. Zal de diffuser er even af moeten halen om de reflector los te klikken.
Heb me zelf weer wat werk op de hals gehaald voor een kleine upgrade
Dank je wel

Berghuis

Donateur
Als je de huidige reflector verder niet meer gaat gebruiken zou het ook van buitenaf kunnen proberen. Waarschijnlijk zal die in stukken breken denk ik, maar dat scheelt je dan toch aardig wat werk.
Op 9 minuten in het filmpje geeft hij zelf ook aan dat hij de huidige per ongeluk heeft gebroken omdat hij het vanaf de verkeerde kant deed.

Martin-Octavia

Actief lid
Ik had het filmpje idd bekeken. Denk als je voorzichtig met een plastic hulpje je idd de clipjes breekt. Idd de rode komt niet meer terug. Misschien kan ik erbij als ik alleen even de schroefjes los.
Het komt vandaag binnen. Gaat straks regenen dus zal even later op de planning komen om het te plaatsen. Eerst goed vergelijken dat alles past en dan aan de slag.
Dank voor het meedenken.

Martin-Octavia

Actief lid
Het valt allerzins mee om de reflector te verwijderen.
Met beleid en rustige voorzichtigheid hoeft de bumper niet los.
Op de tussenstukjes van de reflector kun met een passende kunststof hevel de reflector losklikken.
Niet rukken rustig klikken en dan de nieuwe terugplaatsen.
Nu zijn de foto's wat groot van formaat ik zal ze even in het media gedeelte plaatsen.

Bovenaan Onderaan