Aftermarket trekhaak Enyaq

herbiek

Senior Member
Ik ben in de markt voor een Enyaq occasion en heb wat leuks zien staan. Alleen zit daar niet de gewenste trekhaak onder.
De verkoper (vakgarage) beweerde dat het plaatsen van een trekhaak achteraf tot ruim 3000 euro kon kosten.

DIe kosten vind ik niet in verhouding tot de enkele keer dat ik die trekhaak ga gebruiken ivm fietsendrager of aanhanger.
Begrijp dat de voorbereiding wel allemaal aanwezig is?

Hebben jullie ervaringen met het plaatsen van een trekhaak onder een Enyaq achteraf en zo ja wat zou dat moeten kosten?

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Trekhaakcentrum.nl
Daar kun je zelf kiezen......ik kom daar zo gauw uitgerekend op 1200-1300 euro voor een afneembare.

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
een trekhaak achteraf tot ruim 3000 euro kon kosten.
Die verkoper is je wel vergeten te zeggen dat je daar de gouden trekhaak voor krijgt !!

Maar goed zou even verder om je heen kijken en wat prijzen op papier opvragen incl montage en inleren

• Leuk
Waarderingen: Tees

leon-cupra

Forumguru
Denk dat het wss een elektrisch inklapbare zal zijn voor dat geld.

Persoonlijk zou ik, zeker bij een Enyaq, het enkel en alleen laten doen bij de Skoda-dealer. Software matig kan er zoveel mislopen tegenwoordig dat je geen extra betrokken partij wil in het verhaal.

1983jeroen

Forumguru
Trekhaak kun je meestal wel goed als onderhandelingsmiddel gebruiken heb ik afgelopen jaren gemerkt.
2 x bij de Skoda dealer bij aankoop 1 laten plaatsen.
Kreeg beide keren eerst 1000 euro te horen en kreeg ze uiteindelijk voor de helft

Nu bij de Peugeot dealer moest ik eerst 750 betalen in plaats van de oorspronkelijke 1100, maar na verder onderhandelen kreeg ik de hele afneembare haak als extra korting

Smeeuwis

Donateur
Mijn electrisch bedienbare trekhaak is vóór aflevering bij de dealer geplaatst, moest helaas zelf dokken, kosten plusminus 1400 euro. Voor zover ik weet is voorbereiding af fabriek altijd aanwezig.

Even goed rondvragen dus en inderdaad altijd bij een officiële dealer laten uitvoeren. Onderhandelen bij aankoop kan inderdaad schelen, staat de auto bij een Skoda dealer of onafhankelijk bedrijf?

Bovenaan Onderaan