radio vervangen van een rns 513+amundsen naar een 513 rns zonder zwarte plug voor de anteene

EdK

Forumguru
Maw je gaat DAB inleveren ??
Door die ene foto had ik even de indruk nu dat dit de unit was die hij er nu in gaat zetten......
Maar goed als in de nieuwe ( degradatie ) unit de zwarte aansluiting er niet meer zit dan hoe je een kabeltje over die je oprolt
En moet je de links onder ( twee witte ) volgens mij gebruiken voor de ouwerwetse FM / AM ontvangst
En heb je daar een oude enkele metalen plug nog aan de kabel van de FM antenne hangen dan kun je daar ook verloopjes voor krijgen naar Fakra...

• Leuk
Waarderingen: Tees
Eigenlijk heel eenvoudig, alles gewoon nog eens aangesloten en de zwarte fakra draad (DAB ) los laten en klaar nu gewoon alles engewone FM zenders!

Tees

Donateur
Wat ik me dan afvraag: had je dit nou al een keer geprobeerd en toen geen radio-ontvangst, of had je dit nog niet geprobeerd? Mij leek me dit tenslotte het logische om te proberen...

Bakkertje

Forumguru
Kwam deze nog tegen (als nabrander).

@Paul 57 kun je op het toestel voor de DAB band kiezen (naast FM en AM)?
Als dat zo is zou ik een DAB antenne aansluiten, zie ook de link van @EdK eerder in dit draadje..

andrehj

Forumguru
@Bakkertje Nee, dat is nou net het hele probleem van dit topic. Hij had een radio met DAB-ontvangst en de nieuwe heeft dat niet (zwarte DAB-connector ontbreekt). Nog een DAB-antenne kopen (er zit er immers al een in zijn auto) zal het niet oplossen....

Bovenaan Onderaan