Slechts 1 akoestisch zijraam

Marchel1

Senior Member
Ik weet niet of ik het hele verhaal begrijp maar als het aantal puntjes achter het getal voor jaartal ( in dit geval 24) iets zegt over de productie maand lijkt het akoestische raam iets recenter dan het andere. Zie foto's. Het merkteken met de A en XI is het rechter akoestische raam

Bijlagen

• PXL_20250711_163917677~2.jpg
    PXL_20250711_163917677~2.jpg
    340,7 KB · Weergaven: 42
  • PXL_20250711_163858577~2.jpg
    PXL_20250711_163858577~2.jpg
    410,9 KB · Weergaven: 42

Tees

Donateur
Tis iig een originele VW ruit, maar opvallend dat de normale ruit eerder geproduceerd is dan de akoestische. Maar goed, dat zegt ook niet alles, je weet niet hoe lang zo'n ruit op de plank heeft gelegen.

Laatst bewerkt:

Marchel1

Senior Member
Sowieso beide niet heel lang. De wagen is half oktober afgeleverd dus ergens eind september geproduceerd.

Marchel1

Senior Member
Ruit is vervangen en zoals verwacht blijft de oorzaak een mysterie. Het kan een fout in de fabriek zijn, maar dan is het vreemd dat het 1 ruit is en niet beide vind ook de dealer, het kan transportschade zijn maar daar is niets van bekend (gemaakt).
Wel een paar kleine krasjes op het gilmmend zwart van het portier in het midden. Mag dus nog een keer terug om dat te laten herstellen.

Marchel1

Senior Member
Heb wel de indruk. Vanmiddag een tunnel in en leek stiller. Maar ja, de wens kan ook de vader van de gedachte zijn.
In ieder geval is de auto weer zoals besteld en daarmee voorkom ik eventueel gedoe als hij over (nu nog iets meer dan) 3 jaar weer ingeleverd moet worden.

Marchel1

Senior Member
Ach er zijn heel veel belangrijkere dingen. Ik vind het prettig dat het juiste raam er nu in zit en heb de indruk dat het iets stiller is.
Wat betreft het controleren heb ik door de jaren heen toch wel de nodige gekke dingen gezien en gehoord waar over gevallen wordt om maar weer een eigen risico in rekening te kunnen brengen. Baat het niet, schaadt het niet toch.
En die krasjes bij het plaatsen lossen ze ook wel weer op. De auto moet toch nog weer een keer terug want de afgesproken 90EE update waren ze vergeten in te plannen en daar is over 2 maanden pas weer tijd voor.

Bovenaan Onderaan