Elroq 60 oplaadprobleem Pulsar Max laadt auto niet op....snik!

Tman0961

Forumguru
Kijk dit helpt, filmpje erbij :thumbsup:

Op basis van het filmpje zou ik ook eerder het probleem zoeken aan de woningzijde. Het lijkt alsof de belasting op een bepaald moment teveel wordt en daarmee het laadproces wordt afgesloten.

Als het laadproces stopt, klapt er een groep uit in de meterkast? Wat zegt de app van de wallbox als dit gebeurt? Of heeft de app een logboek? Heb je de mogelijkheid om de belasting per fase/groep te bekijken? Op hoeveel amp staat de wallbox ingesteld? Welke andere verbruikers zitter er op dezelfde groep en op de zelfde fases? Is de hoofdaansluiting 25amp? Met hoeveel amp gaat de wallbox de auto laden, wat is er ingesteld?

EdK

Forumguru
Welke andere verbruikers zitter er op dezelfde groep
Mag toch wel aannemen dat de lader een eigen groep heeft ???
En als ik filmpje bekijk dan is nadat de led op auto op rood gaat de lader nog gewoon aan en geeft groen aan ( maw hij is weer vrij voor gebruik ! )
Dus maw er klappen geen zekeringen uit zover ik kan beoordelen....
En het schakelen wat ik hoorde komt volgens mij uit de wagen vandaan , dus iets of wat schakelt het laadproces uit !
En zover ik nu aan beeld kan beoordelen lijkt dit vanuit de wagen (app) te komen...

Tinus78

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd naar de oplossing uiteindelijk.
ik zie dat je een wallbox hebt. Een collega heeft er 1 gehad en die was vanuit de fabriek verkeerd intern aangesloten. Heeft een nieuwe gekregen. Ook die was niet goed. Uiteindelijk heeft hij het met zijn installateur aan de praat gekregen.
als je op tweakers.net kijkt onder wallbox dan vind je veel issues. Dit is voor mij de reden geweest niet voor dit merk te gaan.
ik weet niet of dat het ermee te maken heeft, maar wellicht geeft dit je een indicatie.
ik ga je berichten verder volgen.
succes

Michelv.

Forumguru
De lader ook ingesteld dat ie gelijk moet gaan laden bij het aansluiten? of moet je hem starten via de Wallbox App?
En load balancing geïnstalleerd in de meterkast?

Wodkadrinker

Actief lid
Rij geen EV en heb hier dus geen verstand van maar lees dat de hoofdaansluiting is afgezekerd met 25 A. Gaat er bij veel gebruik in huishoudelijke sfeer en het gelijktijdig gebruik van de Wallbox dan niet te weining stroom geleverd worden aan de Wallbox . Kan een reden zijn van " ikke wel wille naar niet kunne". Begrijp me niet verkeerd, wil alleen advies geven hoe ik er over denk.

Raymond50

Nieuw lid

@Wodkadrinker; Ieder idee is welkom!​

Weer iets anders leuks; eerst kon ik met mijn telefoon de wallbox-app gebruiken, maar nu zie ik h'm niet in mijn wifi lijstje meer staan.
Ipad erbij en hopekee; geen probleem. Skoda-app en Waalbox-app zo geinstalleerd.
Niet dat daarmee het oplaadprobleem verholpen is, maar wel heel vreemd.

@tinus; Ik ben bang dat ik ook hier aan moet gaan denken........

Tot zo ver heb ik nog geen ev tot mijn beschikking, maar ik ga morgen eens contact leggen met de dealer en met de mensen van wallbox.
U hoort nog van mij!

leon-cupra

Forumguru
@Wodkadrinker , heb hier thuis wel een EV en de Smappee is aangesloten op 1-fase,gaat perfect. Bij teveel gebruikers gaat het laadvermogen automatisch naar beneden. En
Omgekeerd ook. Zal niet hier het probleem zijn.

Bovenaan Onderaan