Even voorstellen: btracing

13,5 jaar na dato toch maar eens voorstellen :LOL:

Ik ben Benjamin, woon in Zoetermeer en ben bezig met mijn tweede Skoda Fabia. De eerste was een 2001 Fabia 6Y Combi 1.4 Elegance, wonderlijke auto. Uiteindelijk naar de eeuwige jachtvelden gegaan, na mooi dienst gedaan te hebben. Inmiddels rijd ik weer een Fabia, nu een type NJ uit 2016, 1.2 TSI Joy uitvoering. Deze alweer 4 jaar in bezit en ruim 85.000 kilometer verder en we gaan richting de 2 ton. Althans, dat is de vraag en ook de reden waarom ik hier weer eens op het forum ben gaan kijken en mijn oude inlog boven water haalde. Respect voor de admins, dat er in die 13 jaar geen database is gecrashed of accounts gewist zijn, heel fijn :giggle:.

Het althans is dat ik aan het rondkijken ben voor een opvolger van de trouwe Fabia, een maatje groter graag. Octavia, Passat of Superb en uiteraard weer een station. De ruimte extra zou fijn zijn en het trekvermogen ook. Ongeveer 8x per jaar rij ik met een grote aanhanger met daarin een prokart door het land en dan merk ik dat de 90 pk van de 1.2 en het net wat geringere gewicht en remmerij niet overhouden. Het gaat, maar toch.

Kortom, volgens mij tijd om daar eens een topic over te openen :sneaky:.

Bijlagen

• Fabia crop 2.jpg
    Fabia crop 2.jpg
    271,2 KB · Weergaven: 14

eriktv

Forumguru
Welkom, Scuderia Panda zie ik, dan heb ik je vast eens zien rijden op Pottendijk :D Ik zat op school met Cas P, mss ken je die?

Ik rijd al 14 jaar Skoda, twee Octavia’s en een Superb tot nu toe. Hopelijk kunnen we je wat helpen met de zoektocht!

Alsnog "welkom" en mooi voorsteltopic!

Dankjewel :giggle:, mijn eerste auto was een Seat Marbella 0.9 in inmiddels vaal rood.

Welkom, Scuderia Panda zie ik, dan heb ik je vast eens zien rijden op Pottendijk :D Ik zat op school met Cas P, mss ken je die?

Ik rijd al 14 jaar Skoda, twee Octavia’s en een Superb tot nu toe. Hopelijk kunnen we je wat helpen met de zoektocht!

Nou, zo zie je maar weer. De wereld is klein! Cas ken ik zeker! Heeft meerdere keren met ons meegereden in het team, topgozer.

2x Octavia en nu een Superb, wat onderscheid de Superb voor jou van de Octavia?

eriktv

Forumguru
Wat leuk! Wij zijn destijds van twee O1’s naar één S2 gegaan. Leuke als je van twee naar één auto gaat is dat je een stuk meer te besteden hebt. In mijn ogen hebben we nu het beste van beide Octavia’s gecombineerd: de snelheid van de RS en de luxe en het lage verbuik van de oude 1.9TDI. We gingen van bouwjaar 2003 naar 2012, scheelde ook een hoop :D.

Ik vind de Superb in het algemeen (heb er ook meerdere in familie in vriendenkring) net iets lekkerder rijden als cruiser. Ruimte is overdadig, in de afwerking zie ik niet zo’n enorm verschil. Volgens mij is de kofferbak van de O en de S vaak vergelijkbaar, dus verschil zit vooral op de achterbank. En als je die plat gooit kun je die ruimte ook voor bagage gebruiken. Let bij een zware aanhanger wel op doorhangen, ik heb dit opgelost met Eibach veren en Bilstein dempers. Ik heb een paar keer de 1.800kg caravan van mijn ouders eraan gehad en daar rijd je haast ongemerkt hoogst illegale snelheden mee.

Ik zou dus vooral naar achterbankgebruik kijken én wat je mooi vindt. En het kostenplaatje natuurlijk. Ik tik maandelijks €169 MRB af met mijn dieseltje :yeah:

Bovenaan Onderaan