Dakantenne Fabia2

DB200

Lid
Ik wil graag de spriet van dakantenne van de Fabia2 vervangen. Volgens de dealer is deze spriet niet meer leverbaar. Ik heb gevraagd om het onderdeelnummer maar geen antwoord daarop ontvangen. Weet iemand het onderdeelnummer? Dat maakt het zoeken naar een aftermarket-exemplaar wellicht wat makkelijker.

Tees

Donateur
Als het alleen om de spriet gaat en niet om de voet, dan moet dat makkelijk te vinden zijn. Volgens mij is dat zelfs een universele aansluiting (M5 of M6 of zo). Er zijn een paar onderdeelnummers van:
Voor 05/2011: 1J0035849A
Een: 6R0035849 (al dan niet met een A erachter)

Zou niet meer dan €30 origineel van de dealer moeten kosten en aftermarket waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Canon-Eye

Forumguru
Omdat de spriet regelmatig in de weg zat bij het op- en afladen van mijn kajak op het dak van de toenmalige Fabia2 Greenline, had ik die vervangen door een overzet-haaienvin. Dat werkte ook goed: eerst het verbindingskabeltje met een moertje (ipv de spriet) op de voet vastzetten, daarna de haaienvin eroverheen vastplakken. Heeft tot aan de inruil, een jaar of 6 later, prima gezeten.

DB200

Lid
Vriendelijk dank voor de reactie jullie allebeide. Ik heb toch nog een bericht gekregen van de dealer, zij noemen art. no. 1U0035505F. Dit is de hele antenne inclusief voet. 2e hands op ebay.de voor ca. 60 euro incl. verzendkosten.

De spriet met nummer 1J0035849A heb ik inmiddels gevonden:

Ik vond het eigenlijk wel tegenvallen dat het onderdeel niet meer verkrijgbaar is. Onze Skoda hebben we in 2008 nieuw gekocht en dit is de eerste keer dat het mij overkomt dat ik een onderdeel wilde bestellen en dat het desbetreffende onderdeel niet meer verkrijgbaar was.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Tsja, dat is toch al 17 jaar geleden. Er worden nu meer onderdelen van die generatie uitgefaseerd heb ik gemerkt.
Ik vind het ook jammer hoor, maar van menig apparaat mag je al in je handjes wrijven als onderdelen 3 jaar leverbaar zijn.

EdK

Forumguru
menig apparaat mag je al in je handjes wrijven als onderdelen 3 jaar leverbaar zijn
Onlangs bij collega de man langs omdat de EV Box het niet zou doen.
En na spanning gemeten te hebben bleek die goed te zijn.
Dus zat echt in de box zelf !
Dus zeg tegen der man, even een RMA aanvragen....., dus hij bellen en werd serienummer gevraagd..
En kreeg als antwoord : meneer die is uit ons assortiment en dan worden alle onderdelen vernietigd en wel leveren dus geen service hier meer op !!!
Toen ik dit hoorde viel ik en collega der man stijl achterover, hij had die box bij zijn wagen gekregen en die was net een 1,5 jaar oud.....
Dus nu probeert hij het nog via zijn autodealer omdat hij ook 4 jaar garantie heeft bij de wagen............
Dus tsja 17 jaar is een knappe tijd mag je zeggen heden ten dagen.........

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan