trekhaak achteraf monteren

hemi24

Forumguru
Bumper eraf trekhaak erop, kabelset monteren en alles op juiste manier coderen.

Bij de dealer ergens tussen 800 en 1600 euro afhankelijk van het type haak.

Afhankelijk van de typegoedkeuring van je wagen mag je dan iets trekken óf enkel gebruiken voor fietsendrager of bagagebox.

Nog meer wat je wilt weten? ;)

Oh ja, voor nieuwkomers is er ruimte in de Meet & Greet om zich voor te stellen!

Ad928

Actief lid
Ik heb een uitklapbare trekhaak laten monteren. Een afneembare zou niet goed communiceren met de auto werd mij verteld. Dat uitklappen werkt wel heel mooi trouwens. Met een trekknop in de bagageruimte waar ook de trekknop zit voor de achterbankleuning.

hemi24

Forumguru
Een afneembare zou niet goed communiceren met de auto werd mij verteld.

Wie verzint die onzin…?!?

@jeroen b : Of er voorbereiding op je wagen zit kan de dealer voor je nakijken, anders is er hier op het forum wel iemand die dat kan.

Of je het zelf allemaal kunt doen is ook afhankelijk van het bouwjaar van je wagen.

Weet je al of je auto überhaupt iets mag trekken?

Is er bekend wat die voorbereiding inhoud? Ik las dat er dan een kabelboom aanwezig zou zijn, maar ik kan niet achterhalen of dan ook de regelunit aanwezig is. Want ik zit ook met het dilemma van eventueel zelf installeren, als dit zo simpel is als @hemi24 beschrijft dan is het gewoon heel goed te doen? Tips voor welke onderdelen nodig zijn? Nog een aansluitstekker? Welke afneembare trekhaak? Ik kijk overigens alleen naar de types met een trekgewicht op kenteken.

Hoe goed zijn je “sleutel-skills”?
Ik kan zeker sleutelen, een bumper verwijderen en aanpassen lijkt mij prima te doen. Maar ik probeer zoveel mogelijk tegenslag uit te sluiten en graag ervaringen lees. Was een klein klusje denk ik hiermee vergeleken maar vorig weekend een motortje voor de benzineklep van een superb vervangen en daarvoor moest toch de hele binnen zijkant los. En zonder iets kapot te maken:D

hemi24

Forumguru
Ik zou in de basis zoeken naar een wagen die mét trekhaak is geleverd…
Scheelt je niet alleen geld en (vrije) tijd, maar bovenal is trekgewicht vrijwel zeker gegarandeerd!

Ik zou in de basis zoeken naar een wagen die mét trekhaak is geleverd…
Scheelt je niet alleen geld en (vrije) tijd, maar bovenal is trekgewicht vrijwel zeker gegarandeerd!
Ik heb hele specifieke wensen aan de uitvoering die ik zoek. En dan ook uitgevoerd met trekhaak maakt het nog lastiger. En kenteken invoeren bij de rdw geeft meteen zekerheid over trekgewicht.
Maar dus bijvoorbeeld met deze set is de klus gewoon te klaren? https://www.rameder.de/auto-hak-anh...3polig-spezifisch-adapter-176308-40412-1.html

jeroen b

Nieuw lid
Ik wil een wegdraaien are en orgineel aansluiten/programeren lukt mij wel
nu alleen moet ik alleen nog weten of de voorbereiding er in zit kwa kabelbomen zodat ik weet wat ik moet kopen

jesse_s93

Forumguru
Of de module aanwezig is bij de optie trekhaakvoorbereiding, is afhankelijk van het model: https://support.skoda.nl/artikel/tr...len wordt ook,en installatie van een trekhaak. Belletje naar de dealer zou hierover uitsluitsel moeten geven.

@ebk71 Ik vond het prima zelf te installeren en ik had geen trekhaakvoorbereiding. Zorg voor voldoende tijd en lees je goed in. Ik wist bijvoorbeel niet welke panelen ik allemaal moest verwijderen en waar ik ook bij zou kunnen zonder het te verwijderen. Zie ook de eerdere link naar het bericht over de montage onder mijn Octavia.

@jeroen b een dealer zou een optielijst op basis van het chassisnummer moeten kunnen uitdraaien. Daarop staat of de auto wel of geen trekhaakvoorbereiding heeft. Enkele forumleden hebben ook inloggegevens voor sites waarop dit ook zichtbaar is, bijvorbeeld voor Partslink24.

Antera

Donateur
Ik kan de trekhaak monteren en leveren. Is misschien net zo makkelijk maar je kan het ook zelf doen. Ik neem in 99% de Brink trekhaken en de ECS kabelsets.

Is 2 uurtjes werk ongeveer

En trekhaak voorbereiding alleen als er op kenteken een trekgewicht op staat in het algemeen

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan