Mijn O3 FL 1.5 TSI Sport

MarkvdD

Forumguru
Mooie wagen hoor, heel veel plezier en veilige kilometers ermee gewenst

Het aftellen is begonnen ....

MarkvdD

Forumguru
De kwartjes zijn ook maar €0,20 he tegenwoordig dus die vallen wat langzamer

Maar on-topic, mooie auto hoor. Vind de combi van dit blauw met de zwarte accenten altijd erg geslaagd

Hoe bevalt jou de combi van de 1.5 tsi met DSG?

BeeJee

Actief lid
Ik moet nog wel wennen aan het touch down tijdens het even snel inhalen, voor mijn gevoel schakelt hij te ver terug in versnelling waardoor het lijkt of in eerste instantie niet echt vooruit kom. Hiervoor reed ik 1.4 TSI handgeschakeld en daarmee wist ik exact welke versnelling te gebruiken tijdens het inhalen. Misschien een keer laten uitlezen door de DSG dokter in Varsseveld. Dat is sleechts 20 minuten rijden bij mij vandaan. Verder kan ik nog geen objectief oordeel geven, simpelweg omdat ik nog geen hele lange afstanden en bergachtig gebied heb gereden.

1983jeroen

Forumguru
Even snel inhalen kan eigenlijk alleen door zelf vast terug te schakelen. De DSG denkt te lang na en schakelt te ver terug om echt snel even te versnellen.
Ik weet niet of jij een stuur met flippers hebt? Dan is het wat makkelijker om alvast een paar tikkies terug te geven als je van plan bent te gaan inhalen.

Nu nog even je logo zwart met blauwe achtergrond maken. Staat veel beter vind ik in combinatie met dat zwart en ook mooier dan helemaal zwart Screenshot_20250609-223435.Foto's.png

MarkvdD

Forumguru
Ik heb dezelfde overstap gemaakt van 1.4 tsi handbak naar 1.5 tsi dsg. Ik herken wel wat je schrijft over die kick down. Ik vind ook niet dat hij dan zo snel en soepel terugschakeld als wat over het algemeen over een dsg gezegd wordt. Die zou zo snel en soepel moeten schakelen.

Heb je hem als een in S gezet en dan gewoon soepel met het verkeer meegaan?

BeeJee

Actief lid
Ja ik heb een stuur met flippers, tot dusver heb ik de flippers allen nog maar gebruikt om tijdens het afremmen op de motor de remmen te ontlasten, in het mooie Montferland hebben we ook nog een paar heuvels waarbij afremmen op de motor voor mij wel een must is.

BeeJee

Actief lid
Ik lees nu pas je hele verhaal en zie ook pas de foto, hoe heb je dat logo zo gekregen / bewerkt? is zeker ook mooi!

MarkvdD

Forumguru
Over dat schakelen met de flippers, wat doet de bak als je met de flippers terugschakeld. Blijft hij dan in M staan of gaat hij op een gegeven moment weer over in D of S?

BeeJee

Actief lid
Ik heb dezelfde overstap gemaakt van 1.4 tsi handbak naar 1.5 tsi dsg. Ik herken wel wat je schrijft over die kick down. Ik vind ook niet dat hij dan zo snel en soepel terugschakeld als wat over het algemeen over een dsg gezegd wordt. Die zou zo snel en soepel moeten schakelen.

Heb je hem als een in S gezet en dan gewoon soepel met het verkeer meegaan?
Op zich heb ik niks te klagen over het rijden tijdens "normale" omstandigheden, echter tijden het inhalen is het nog wennen, de tip van 1983jeroen zal ik zeker gaan uit proberen door vooraf al een paar gangen terug te schakelen handmatig

BeeJee

Actief lid
Over dat schakelen met de flippers, wat doet de bak als je met de flippers terugschakeld. Blijft hij dan in M staan of gaat hij op een gegeven moment weer over in D of S?
Ik zet hem dan handmatig terug naar D of S, net wat gewenst is

BeeJee

Actief lid
Volgens mij gaat hij automatisch terug naar D na verloop van tijd, volgens mij hebben we het over een tiental seconden.

1983jeroen

Forumguru
Ik lees nu pas je hele verhaal en zie ook pas de foto, hoe heb je dat logo zo gekregen / bewerkt? is zeker ook mooi!
Nieuw logo uit elkaar gehaald en gespoten.

Heb ook nog een AliExpress logo liggen die ik ook gespoten heb, maar die leek niet lekker te passen al denk ik nu dat het misschien alleen aan de pinnetjes aan de achterkant van het logo lag.
Moet de achterkant nog vervangen dus zal het daar eens op proberen

BeeJee

Actief lid
Als je flippers gebruikt in de D of S gaat hij na een tijdje constant rijden weer gewoon zelf schakelen
Ik heb er nog te weinig ervaring mee om met zekerheid te kunnen zeggen wat er precies gebeurt, wat ik me kan herinneren is het inderdaad zo dat hij automatisch weer gaat schakelen na verloop van tijd (tiental seconden)

BeeJee

Actief lid
Nieuw logo uit elkaar gehaald en gespoten.

Heb ook nog een AliExpress logo liggen die ik ook gespoten heb, maar die leek niet lekker te passen al denk ik nu dat het misschien alleen aan de pinnetjes aan de achterkant van het logo lag.
Moet de achterkant nog vervangen dus zal het daar eens op proberen
Stomme vraag misschien, maar hoe haal je dat logo uit elkaar dan? kun je daar van binnenuit bij ofzo?

Bovenaan Onderaan