Eerder een verkapte vorm van FL+, aangezien het onderhoud al bij de wagen was inbegrepen…
Pim was de “dikkevinger variant” van Pon.
FL en OL zijn fundamenteel anders, dit is echt OL.
En onderhoud zit er gewoon bij in. Leasemaatschappijen laten de laatste beurt nog wel eens zitten, net zoals je zelf zou doen een paar maanden voordat je een auto gaat verkopen.
Vanuit de importeur vind ik het wat lelijk dat ze een ander onderhoudsschema aanhouden dan eerst is gecommuniceerd, al zorgen ze er wel voor dat je gedurende de genoemde periode 'gratis' onderhoud hebt, al boeit dat via een Operational Lease constructie niet echt want dan krijg je sowieso geen losse rekeningen van onderhoud. De leasemaatschappij hoeft nu alleen geen potje op te bouwen voor onderhoud maar dat wordt weer betaald door de importeur via een iets hogere catalogusprijs van de auto.
Belangrijk om de importeur en leasemaatschappij los van elkaar te zien. Dat zijn namelijk twee verschillende bedrijven met elkaar hun eigen business en belangen.