Sportline deur en stoelbekleding schoonhouden?

Hallo allemaal,
ik heb belangstelling voor een Sportline maar maak een beetje zorgen hoe lang de “suède” bekleding mooi blijft.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de suède bekleding ? Met name de handvaten in de deur lijken me snel vies te worden als je deze dagelijks vast pakt. ( heb ook een paar kleine kinderen….)
Is de suède makkelijk schoon te maken /houden ?
Weet iemand of dit eigenlijk echt suède is of “micro suede” (wat onderhouds vriendelijker zou moeten zijn)

Alternatief zou leer zijn , maar dit kan niet icm een Sportline helaas.

Darks

Nieuw lid
Hoi.

Ik heb een sportline in bestelling en 3 kleine kinderen.

Ik maak me er niet meer zorgen over dan bij een gewone stoffen interieur. Wat ik met m'n huidige auto doe;

- Natte doekjes op waterbasis lossen vaak al veel op.
- Er bestaan specifieke reinigings producten maar die gebruik ik slechts uitzonderlijk voor een hardnekkige vlek weg te krijgen. Spul zal ook niet zo gezond zijn.
- Onder de kinderstoelen stoelbeschermer.
- Zetelbeschermer achteraan de voorzetels.
- Bij reizen eventueel nog een handdoek over de middenzit.
- Een beetje streng zijn, ze mogen bv. geen lasagne eten in de auto. Maar het zijn ten slotte kids dus een koek of zo mag wel van mij. Je kan niet alles verbieden.

Leder zal op dat vlak misschien handiger zijn, maar heeft ook weer andere nadelen.

leon-cupra

Forumguru
Heb alcantara (of suède , tis maar hoe je het noemt) gehad in mijn c-klasse. Nooit meer. Kan je heel slecht onderhouden. Zijn maar weinig producten om het te onderhouden en is gevoelig voor alles. Nog beter stof dan alcantara.

EvilKnievel

Senior Member
Na ruim 10000 kilometer ziet het er nog prima uit. Handgrepen etc. zien er niet vervuild uit. Even de stofzuiger er overheen en het ziet er weer als nieuw uit, dus zou me niet teveel zorgen maken.
Zitting etc. blijft ook mooi schoon en ondanks de kleine gaatjes in de bekleding krijg je alle kruimels etc. er prima uit. :giggle:

B-S

Lid
Ik heb ook 2 kleine kinderen en ik ben ook voorzichtig met de auto.
Maar het blijven inderdaad kids en bij een langere rit eten/drinken ze gewoon. Moet kunnen.
Ik heb overigens standaard 'Autoglym Interior Shampoo' in de auto liggen.

Ruikt lekker, en haalt bij mij echt alle vlekken eruit.

Wullum

Actief lid
Heb totnutoe 3 auto's met alcantara op de stoelen gehad: Citroën DS5, Superb en nu Kodiaq.
Nooit problemen mee gehad, alleen in de Superb zat er een vlek in de linkerachterzitting van de vorige eigenaar (ex-shortleaseauto) welke ik er zi 1-2-3 niet uit kreeg, maar die niet echt opviel... Groter probleem was de imitatieleren bekleding náást die alcantara in de Superb, dat spul bleek erg makkelijk te beschadigen en liet zich ook niet met bijv. schoenpoets "camoufleren", vanwege het witte stiksel...

Het leer op de rand van de stoelen bij Sportline schijnt ook kunstleer te zijn. Dus ik ben benieuwd of dat dan ook zo gevoelig is…

Peanut

Senior Member
Mijn Kodiaq Sportline is binnenkort 5 jaar oud. Alcantara ziet er nog prima uit.
Vergelijk alcantara niet met suède! Suède is een ruwe vorm van leer, alcantara is een kunststofvezel en heeft niks met leer te maken.
Het kan dus ook met een willekeurig doekje schoongemaakt worden.

Bovenaan Onderaan