Skoda Octavia Combi Martijn & Brigitte

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ook die Osram LED lampen. De standaard dagrijlampen zou ik bij gebruik van dimlicht wel uit willen hebben ook.
De Osram lampen bevallen wel heel goed, maar de originele LED is wel veel mooier

Slider

Forumguru
Zeker is de LED mooier :love:

Deze wiki https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Skoda_Octavia_Mk3_Chinese_facelift_003.jpg laat zien dat China blijkbaar een projector unit heeft die in de EU nooit is gebruikt of zo.

Deze Ali advertentie is iets duidelijker, ze noemen die projector unit dus halogeen en kunnen een adapter kabel mee geven.
Of dat dan werkt op EU reflector halogeen units is geheel onzeker, waardoor het een hele dure gok zou zijn dit te proberen.

S8a50f3b977934832bcbc93cbfc6c49c79.jpg

Oké, dat is duidelijk. Balen dat het zo goed als onmogelijk is. Had vroeger een golf mkII gehad. Kon je de gehele voorkant ombouwen naar een Jetta. Had gehoopt dat het met led koplampen wat gemakkelijker zou zijn.

Iemand wel een idee hoe het zit met de kofferbak vering?!

Slider

Forumguru
Geen ervaring mee, ook niet eerder gelezen om dit achteraf in te bouwen.

Maar kan me indenken dat er behoorlijk wat nodig voor is.
- Extra kabels door de klep-kabelbuis (of hoe dat ook echt heet).
- Uitsparingen netjes zagen voor de knoppen voor het sluiten.
- Een extra module wellicht voor de aansturing?
- De actuators zelf natuurlijk + voorzien van stroom/aansturing.

In mijn geval zou ik alleen de knop in het midden console en afstandbediening willen. Gaat erom dat ik hem kan openen vanuit mijn rolstoel.

Als het goed is?! Kunnen we einde van de middag de Octavia weer ophalen. Mooi gespoten en wel. Daarna afspraak maken voor de donkere Monte Carlo reflectoren achter. En de speciale kastjes/laatjes onder de voorstoelen. Kijken waar we het kunnen doen?!

Bijlagen

• Screenshot_2025-05-15-15-17-03-568_com.ebay.mobile-edit.jpg
    Screenshot_2025-05-15-15-17-03-568_com.ebay.mobile-edit.jpg
    224 KB · Weergaven: 8

1983jeroen

Forumguru
Volgens mij is er verschil tussen de elektrisch bediende klep en dempers met vering. Die laatste duwen volgens mij mechanisch de klep open, maar lijken mij niet origineel geleverd door Skoda?

Ik kom dat eigenlijk alleen tegen voor Tesla. Dan zit er een extra veer bij de gasdemper die de klep een zetje geeft. Zal ook niet gaan op een stationwagen.

Volgens mij is dat vrijwel onmogelijk. De aanpassingen zijn eindeloos, van kabel bomen, tot automatische hoogte regelaars.
Het is niet een adapter kabel om het te laten werken op halogeen O3's. (anders had ik het allang gedaan :ROFLMAO: )

Op Aliexpress lijken plug en play versies te zijn, maar daar praten ze over O3 FL Xenon units naar LED, niet halogeen. Wellicht dat ze er dus vanuit gaan dat die hoogteregelingen en dergelijke al aanwezig zijn.

Persoonlijk zou ik die xenon/projector units wel willen, maar ze lijken alleen in Azië te bestaan ofzo.
S7936de62454a4751862185a67841f494c.jpg

Wat de meeste hier hebben gedaan (incl ik zelf) is de legale Osram LEDS in de reflector units doen.
Bekijk bijlage 117047
Dat samen met LED in de mistlampen, die ik als zwakke DRL (30% of zo) heb geprogrammeerd. En de gele DRL/stadslichten naast de halogeen lampen uit geprogrammeerd. Dan krijg je dit effect.
Ziet er goed uit met de led verlichting. Zouden die Osram Nightbreaker ook goed zijn?! En straat legaal?

Screenshot_2024-06-25-09-37-26-372_nl.marktplaats.android-edit.jpg Screenshot_2024-06-25-09-37-53-116_nl.marktplaats.android-edit.jpg

Heb begrepen dat de Skoda Crater 19inch zonder problemen moeten passen.

"Origineel Skoda Kodiaq Crater lichtmetaal velgen 19"inch
OEM: 5F0071498C
Steek: 5x112
Naafgat: 57.1
ET43
7j breed

Maar, welke maat banden kan je dan het beste nemen?! Tips van harte welkom.

Slider

Forumguru

hemi24

Forumguru
"Origineel Skoda Kodiaq Crater lichtmetaal velgen 19"inch
OEM: 5F0071498C
Iets klopt daar niet!

Als het een wiel voor een Kodiaq was, waren de eerste 3 karakters anders…

Dit onderdeelnummer verwijst naar een 18” velg voor een Seat Leon.

Voor een Octavia, zou ik liever de 19” Crater voor een Karoq nemen die is breder en staat mooier bij de bandenmaat voor een O3…

Iets klopt daar niet!

Als het een wiel voor een Kodiaq was, waren de eerste 3 karakters anders…

Dit onderdeelnummer verwijst naar een 18” velg voor een Seat Leon.

Voor een Octavia, zou ik liever de 19” Crater voor een Karoq nemen die is breder en staat mooier bij de bandenmaat voor een O3…

Goed dat je het zegt.......
Zo technisch ben ik niet. Ging er zelf vanuit dat het klopte. Zal van de week nog wel eens navragen of het wel klopt.
Maar, 7J is wel goed voor een Skoda Octavia Combi? Want ik zie bij jouw post twee soorten maten. 7J of 8J staan.

Bovenaan Onderaan