Columbus wordt te warm?

Fr0ns

Lid
Goedenavond,

De afgelopen paar keer dat ik naar huis reed deed mijn Columbus niets meer. Het scherm blijft zwart, zelfs geen Skoda splash-screen aan het begin. Ook werkt de audio niet en kan ik geen CD's uitwerpen bijvoorbeeld. Hij lijkt dan helemaal dood. Zekeringen van de Radio in beide zekeringskasten doorgemeten maar die waren nog goed.

Gekke is nu dat ik de auto koud start en de Columbus vlekkeloos werkt. Ook in de ochtend als ik hem start doet hij het tot nu toe elke keer. Enige wat ik kan verzinnen is dat hij op mijn werk in de volle zon stond en het aardig warm was die dagen.

Kan de temperatuur invloed hebben op de Columbus? Ik weet dat hij een koelingsfannetje heeft achterin maar dan zo ik bij oververhitting pas na een tijdje uitval verwachten (dat is mijn ervaring met PC's maar dus hoor ook graag als dat hier niet telt).

Het gaat om een Columbus RNS 510 (HW v. H70 SW v. 4120).

EdK

Forumguru
Enige wat ik kan verzinnen is dat hij op mijn werk in de volle zon stond
Zou me op zich niets verbazen.
Zelf afgelopen tijd gehad met de tablet van zaak en de phone dat ze op de stoel half in de zon lagen en toen ik bon wilde afsluiten op tablet deze de melding gaf dat hij over verhit was, en dus de airco aangezet en 10 min later kon ik de bon afsluiten ...
Dag er op met de telefoon, werd gebeld maar was te laat, dus bel nummer terug maar ook te warm was.....

Fr0ns

Lid
Het lijkt me toch niet iets van warmte te zijn, nadat ik om 19:52 even de auto op contact had en de firmware versie controleerde ging alles goed. Motor had verder niet gedraaid. Kwartier later start ik hem en is weer zo dood als een pier. Een uur later weer teruggereden en ook weer geen enkele kik..

Voorheen nog wel eens meegemaakt dat hij na een kwartier alsnog tot leven kwam maar dat bleef ook uit.

EdK

Forumguru
En al eens de powerknop dan een 10sec ingedrukt gehouden ?
Dan geef je de unit een soort reset !
En anders eens even contact met @Rainesh op nemen , misschien dat hij een update heeft voor de unit die dit kan verhelpen !?

Bovenaan Onderaan