red2003

Actief lid
Ik heb op dit moment onder mijn Karoq de 225/40 R19 band zitten maar zijn langzamerhand aan vervanging toe. Nu zit ik te denken aan het laten plaatsen van een all weather band met de maat 225/45 R19.
Heeft iemand ervaring met deze type band ? Zowel een grotere maat (40-45) als switch van zomerbanden naar all weather band.
Tips en ervaring is welkom, alvast bedankt

Canon-Eye

Forumguru
Geen ervaring met deze specifieke maat, maar het overstappen naar de 4-seizoenenband bevalt mij al jááárenlang prima. Na mijn pensionering ben ik nog een paar jaar blijven hangen in de gewoonte om 2x per jaar de zomer- en winter-Michelins te wisselen, maar het totale gebrek aan echte winters in NL plus het gegeven dat ik absoluut géén wintersportganger ben deden mij op een gegeven moment besluiten om over te stappen op een set Michelin CrossCountry'sClimates. En daar blijf ik voorlopig wel bij, zoveel is zeker.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Michelin CC of Vredestein Quatrac waren wel de eerste echt goede allseasons. Maar de concurrentie heeft niet stil gezeten, en nu zijn er wel meer goede. Maar ik ben zelf al jaren groot fan van de Michelins.
Ik heb in den beginne ook een Chinees merk all seasons gehad (zaten bij aankoop van m'n F1 eronder), en het verschil met de Michelins was dag en nacht.

SteGo

Donateur
Eerlijk gezegd snap ik nog steeds het bestaansrecht van de CrossClimate 3 Sport niet, zelfs niet na het kijken van de test.
Als ik extra geld uitgeef aan een sportieve auto zoals een Golf GTI o.i.d. waar ik ook sportief mee wil rijden dan zou ik daar echt geen all-seasons onder gooien. Tenzij je misschien echt maar heel weinig kilometers per jaar rijd ofzo ...

Ik begrijp niet waarom in deze test de Bridgestone Turanza All Season 6 is meegenomen overigens, want in de laatste uitgebreidere all-seasontest kwam die band helemaal niet als winnaar uit de bus. Dat was de Nokian Seasonproof 2.
Ik kijk wel uit naar een wat completere test waarbij veel meer merken meegenomen worden. Michelin zal dan ongetwijfeld weer prima scoren, maar dat zijn ze ook wel aan hun stand verplicht natuurlijk. ;)

Ben wel erg benieuwd naar hoe de CrossClimate 3 zich verhoudt tot de concurrentie van Continental, Goodyear, Hankook & Nokian. Al maakt de gemiddelde consument met elk van deze merken een prima keuze denk ik.

Tees

Donateur
Die CrossClimate 3 Sport snap ik ook niet volledig. Eigenlijk denk ik dat die meer bedoeld is voor de sportievere rijder die z'n auto wel als daily gebruikt. Maar idd niet voor de RS/GTI-rijders of de nog serieuzere racemonsters zoals een M oid.

Los daarvan lijkt het er wel op dat Michelin met de CC3 de belangrijkste minderpunten van de CC/CC2 beter heeft gemaakt, namelijk het gedrag bij nat wegdek. Toch knap dat ze dat nog voor elkaar hebben weten te krijgen zonder de pluspunten te verliezen. En idd, Michelin is t een beetje aan z'n stand (en prijs ;)) verplicht, maar dat doet niets eraan af dat ze t ook weer waarmaken.

hemi24

Forumguru
Ik snap het wel: in plaats van winterbanden rijden steeds meer op all seasons gedurende de winterperiode.

En laten we eerlijk zijn, wat kun je nu met een GTI in NL, behalve in stoplichtsprintje…

sitechris

Donateur
Als je het idee hebt dat je in NL niets met een GTI kan, moet je hem niet kopen. Maar ook in Nederland kun je natuurlijk lekker je bochtjes pakken en wat sprintjes trekken. Zeker buiten de Randstad. En dan wil je natuurlijk geen compromissen bij je bandenkeuze. Zeker bij een sportieve auto scheelt dat heel veel. Maar ook bij normale auto's is de bandenkeus belangrijk. Je kunt de verschillen echt merken. Ten goede en ten kwade.

Bovenaan Onderaan