zwarte a-stijlen

Hetzer

Forumguru
Het viel me al op bij mijn Roomster, dat er een paar diepe krassen zaten op de zwarte kappen op de a-stijl.
Ook als ik bij mijn huidige Fabia in het felle zonlicht kijk zie ik lichte krasjes in het zwarte plastic van de a-stijl.
Is dat al meer mensen opgevallen????, en wat valt hier tegen te doen
 
Ja, ik heb dat helaas ook! Dacht dat het door de spons kwam tijdens het wassen, maar ik spoel de spons altijd goed uit. Jammer :407:
 

Hetzer

Forumguru
Ja, ik heb dat helaas ook! Dacht dat het door de spons kwam tijdens het wassen, maar ik spoel de spons altijd goed uit. Jammer :407:

Ja zo lijkt het wel, maar het zit gewoon in het plastic, inderdaad jammer, voor mij persoonlijk is dat 1 van de weinige minpunten van de F-2/Roomster
 

Roco

Lid
mij ook bekend, helaas.
zo'n krasje zit er vrij snel op/in.
Ik heb het krasje weg gekregen met display polish. Een klein tubetje dat ik haalde bij een mobiele telefoon winkel, maar het is moeilijk te krijgen.
(tandpasta zou ook moeten willen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd)(eerst uitproberen op stukje niet in zicht, maar op horlogeglas werkt het perfect)
Anders gewoon naar een spuiterij gaan, waarvan ik weet, dat ze heeeeeeeeeeeel fijne polijstpasta hebben. Even een klein doosje meenemen.
 

Fabia

† In Memoriam
Is mij ook nog niet opgevallen. Zal binnenkort eens aandachtig aan kijken.
 

LenK

Forumguru
Wist niet dat dat plastic was.
Kleine krasjes zijn wel weg te poetsen maar iets groter blijf je zien als er strijklicht op komt.
Je hebt ook het risico dat op de poetsplek de glans verandert.
 

Roco

Lid
Je hebt idd kans om een andere glans te krijgen na het poetsen, als je te weinig poetsmiddel gebruikt en je te hard poetst. Je krijgt dan teveel warmte op die plek.
gewoon rustig poetsen met voldoende polijstmiddel, danwel wax.
 

Ronimo

Nieuw lid
Hier is maar een oplossing voor.
Gooi die SPONS in de vuilbak en gebruik de washandschoen van Meguiar's.
Door deze te gebruiken kan je deze krassen vermijden.
Een spons verzamelt het vuil en schraapt het verder over het oppervlak.
vele krasjes kan je weg krijgen met Ultimate Compound.
voor verder info kan je naar hier > http://nl.meguiars.be/forum/
 

Hetzer

Forumguru
ik gebruik al zo'n speciale spons,

maar het maakt niet , op alle fabia en roomster modellen zitten er kleine karsje ( in het plastic ) deze zijn goed zichtbaar in het zonlicht.
Dit is ook nog eens geconstateerd tijdens de laatste meeting
 

Bothje

Heel gewoon lid
op alle fabia en roomster modellen zitten er kleine karsje ( in het plastic ) deze zijn goed zichtbaar in het zonlicht.
Dit is ook nog eens geconstateerd tijdens de laatste meeting
Het was wel erg veel licht op de meeting :xyxthumbs:waardoor het nog eens extra opviel.
Maar zou het nog weg te poetsen (polijsten) zijn :icon_smile_question Ben het vergeten te vragen aan Steve......
 

Bothje

Heel gewoon lid
:1819:Zag zojuist op een ander forum , dat de krasjes internationaal zijn, maar met polijsten (?) dit goed is weg te krijgen gezien de foto's aldaar :1761:
Misschien heeft [SV] hier een alternatief voor?
 

Hetzer

Forumguru
:1819:Zag zojuist op een ander forum , dat de krasjes internationaal zijn, maar met polijsten (?) dit goed is weg te krijgen gezien de foto's aldaar :1761:
Misschien heeft [SV] hier een alternatief voor?

De lichte krasjes zitten in het plastic, alle F-2's en Roomsters hebben het , ik ben wel benieuwt wat voor spul hier gebruikt word om deze a-stijlen , nooit geweten dat je hard plastic ook kan pollijsten !?
 

Hetzer

Forumguru
Ik ben onlangs aan de slag gegaan met een krasverwijdereraar van Valma, gekocht voor een paar euri bij een auto materialen zaak , het is een dikke lichtbruinen pasta die je erop wrijft, goed rond smeren en vervolgens met de hand uitpoeten,
en ik moet zeggen dat ik na een keer of 4 toch echt al een verbetering ziet, er zijn nu nauwelijks nog krassen zichtbaar.
 

Bijlagen

  • DSC00647.jpg
    DSC00647.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 8
Bovenaan Onderaan