kleine heino
Senior Member
Beste leden,
Graag wil ik wat vragen over mijn voorruit waar een barst in zit en deze aan het splijten is. Deze ruit is onlangs vervangen en helaas nu al stuk. De meest simpele verklaring zou zijn dat er een steentje op gekomen is maar ik geloof dat niet. Ik ben er 100% van overtuigd dat de barst er niet in zat toen ik de auto bij de dealer neergezet heb voor diverse werkzaamheden. Één van de dingen waarvoor ik de auto daar had staan was dat de linker ruitenwisser linksboven bleef hangen en een raar klikkend geluid maakte. Na onderzoek bleek dat de ruitenwissers vervangen moesten worden en dat is gedaan. Gezien de plaats van de barst, dicht bij de aansluiting van de linker ruitenwisser vraag ik me af of dit een relatie heeft met de werkzaamheden?
Daarnaast kan het wellicht met de montage van de ruit te maken hebben gezien de plaats van de barst. Het is volgens mij onlogisch dat precies daar een steentje komt, en dat zou ik dan ook gehoord moeten hebben. Een vriend van mij die behoorlijk technisch onderlegd is zei dat als bij montage van een nieuwe ruit de rubbers niet helemaal schoon zijn, en er komt druk op de ruit, de barst kan ontstaan zoals bij mij.
Ik heb de 2e uitleg besproken met de dealer waar wij de auto gekocht hebben en waar de ruit vervangen is. De verkoper wenste mij veel succes en zei dat hij hoopte dat ik een goede verzekering heb.
Zijn er op dit forum wellicht leden/deskundigen die mee kunnen denken over de verklaring waarom er een barst in de ruit zit?

Graag wil ik wat vragen over mijn voorruit waar een barst in zit en deze aan het splijten is. Deze ruit is onlangs vervangen en helaas nu al stuk. De meest simpele verklaring zou zijn dat er een steentje op gekomen is maar ik geloof dat niet. Ik ben er 100% van overtuigd dat de barst er niet in zat toen ik de auto bij de dealer neergezet heb voor diverse werkzaamheden. Één van de dingen waarvoor ik de auto daar had staan was dat de linker ruitenwisser linksboven bleef hangen en een raar klikkend geluid maakte. Na onderzoek bleek dat de ruitenwissers vervangen moesten worden en dat is gedaan. Gezien de plaats van de barst, dicht bij de aansluiting van de linker ruitenwisser vraag ik me af of dit een relatie heeft met de werkzaamheden?
Daarnaast kan het wellicht met de montage van de ruit te maken hebben gezien de plaats van de barst. Het is volgens mij onlogisch dat precies daar een steentje komt, en dat zou ik dan ook gehoord moeten hebben. Een vriend van mij die behoorlijk technisch onderlegd is zei dat als bij montage van een nieuwe ruit de rubbers niet helemaal schoon zijn, en er komt druk op de ruit, de barst kan ontstaan zoals bij mij.
Ik heb de 2e uitleg besproken met de dealer waar wij de auto gekocht hebben en waar de ruit vervangen is. De verkoper wenste mij veel succes en zei dat hij hoopte dat ik een goede verzekering heb.
Zijn er op dit forum wellicht leden/deskundigen die mee kunnen denken over de verklaring waarom er een barst in de ruit zit?
