Pietjepuk12
Nieuw lid
Beste allen,
Ik heb ca 2 jaar een O3 (1.5 TSI) vanuit de lease overgenomen en deze heeft nog net een grote beurt gehad bij 90k.
In begin wat problemen met koud optrekken maar is door een software update opgelost. Verder een prima ruime auto waar ik nog geen problemen mee heb gehad.
We rijden de laatste 2 jaar echter het meest in de auto van mijn vriendin omdat die tijdens Covid vooral stil heeft gestaan en daar ook wat km op moeten komen.
Zag nu dat de O3 aangeeft dat deze een onderhoudsbeurt nodig heeft, waarschijnlijk op verstreken tijd, want er is amper in gereden.
Ik weet dat o.a. olie verouderd ook als er niet in gereden wordt dus moet worden vervangen.
Gevraagd bij de dealer naar kosten onderhoudsbeurt. Dat is 525Euro. Een flinke hap!
Op de vraag wat ik daar voor krijg was het antwoord:
- Olie / oliefilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Mogelijk remvloeistof vervangen (afhankelijk van vocht percentage)
- Verder vooral visuele inspecties
- uitlezen diagnose
- resetten onderhouds interval
- verlenging pechhulp -> vind ik echter minder spannend (kan ook via ANWB)
Ik heb zelf een technische achtergrond en denk dat ik hier wat kan besparen. Met name olie/oliefilter en andere filters en na inspectie remblokken vervangen etc.
Olie en filter wisselen liefst bij een DIY garage. (omgeving Oost groningen met helaas weinig aanbod aan DIY garages)
Remvloeistof is wel een dingetje, want heb geen meting hiervoor om te bepalen of dat nog ok is.
Waarschijnlijk kan ik diagnose ook met een (nog aan te schaffen) apparaat uitlezen.
Zie ik nog iets over het hoofd of kan ik dit zelf ook doen.
Jullie advies, tips & tricks wordt zeer gewaardeerd!
Ik heb ca 2 jaar een O3 (1.5 TSI) vanuit de lease overgenomen en deze heeft nog net een grote beurt gehad bij 90k.
In begin wat problemen met koud optrekken maar is door een software update opgelost. Verder een prima ruime auto waar ik nog geen problemen mee heb gehad.
We rijden de laatste 2 jaar echter het meest in de auto van mijn vriendin omdat die tijdens Covid vooral stil heeft gestaan en daar ook wat km op moeten komen.
Zag nu dat de O3 aangeeft dat deze een onderhoudsbeurt nodig heeft, waarschijnlijk op verstreken tijd, want er is amper in gereden.
Ik weet dat o.a. olie verouderd ook als er niet in gereden wordt dus moet worden vervangen.
Gevraagd bij de dealer naar kosten onderhoudsbeurt. Dat is 525Euro. Een flinke hap!
Op de vraag wat ik daar voor krijg was het antwoord:
- Olie / oliefilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Mogelijk remvloeistof vervangen (afhankelijk van vocht percentage)
- Verder vooral visuele inspecties
- uitlezen diagnose
- resetten onderhouds interval
- verlenging pechhulp -> vind ik echter minder spannend (kan ook via ANWB)
Ik heb zelf een technische achtergrond en denk dat ik hier wat kan besparen. Met name olie/oliefilter en andere filters en na inspectie remblokken vervangen etc.
Olie en filter wisselen liefst bij een DIY garage. (omgeving Oost groningen met helaas weinig aanbod aan DIY garages)
Remvloeistof is wel een dingetje, want heb geen meting hiervoor om te bepalen of dat nog ok is.
Waarschijnlijk kan ik diagnose ook met een (nog aan te schaffen) apparaat uitlezen.
Zie ik nog iets over het hoofd of kan ik dit zelf ook doen.
Jullie advies, tips & tricks wordt zeer gewaardeerd!