Dat is een verkeerde aanname. De tank heeft boven de officiële capaciteit ook altijd nog expansieruimte, simpelweg omdat je ook op een hete zomerdag "vol" moet kunnen tanken met brandstof die op ca. 15-18 graden Celsius uit de grondtank komt, zonder dat de tank overstroomt door uitzetting t.g.v. opwarming.Je hebt dus officieel 7,84 liter gemorst
Of je moet een auto hebben, waarna je er nog 10 liter bij kan tanken. Daar had onze vorige auto last van. Nu is afslaan, slang terug hangen.Als het vulpistool afslaat stop ik met tanken, rare obsessie van sommigen om toch dat extra beetje er in te willen proppen.
Of jij je dat nou kan voorstellen of niet: bij de F1c die ik van 2002-2007 reed was dat gewoon een feit... Andere auto's heb ik daar uiteraard niet op onderzocht.Ik kan me niet voorstellen dat ze het koolfilter zo ingebouwd hebben dat dat nat? c.q. verziekt wordt door de brandstof als je de tank tot het randje vult.
Je moet gewoon andersom denkenLol, 5 L per zegel, 75 zegels voor 3,25€ . Een korting van 0,48% bij afname van 675 liter, dat is mij het plakken niet waard.![]()
Maar hoe wist je dat dat filter slecht was? Wat merk je daarvan?Of jij je dat nou kan voorstellen of niet: bij de F1c
Dat gebeurt bij mij altijd, zowel bij mijn Octavia's als mijn Leon als mijn Golf.@Eltjo : Van die F1c werkte op zeker moment de tankbeluchting niet goed, wat o.a. te merken was aan het zuigende geluid bij het losdraaien van de tankdop als ik tijdens een niet al te korte rit ging tanken.