Nieuwe Roomster

Mr pelmeni

Nieuw lid
Hallo iedereen !

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Roomster besteld, de 1.6 benzine Tiptronic Disney on Ice Plus (Polar blue) met als extra's het interieur Floss (met leder), de 16" Atria velgen, de koplampsproeiers en een afneembare trekhaak. Verder heb ik ook bij een Pilot-dealer een xenon set besteld met hoogteregeling (met de bedoeling dit officiëel te laten keuren). Een full option auto voor een zeer democratische prijs.

Enkele vraagjes :
  • is de beloofde max leveringstermijn van 8 weken reëel ?
  • heeft er iemand ervaring met xenon-nabouw en keuring ?
  • heeft er al iemand de interieurverlichting vervangen door Led en geeft dit storing op de boordcomputer waardoor een andere weerstand (in mijn geval dan van Pilot) nodig is ?
  • hoe komt het toch dat auto's in Nederland zo veel duurder zijn ? De Belgische Staat zijn een bende dieven maar bij jullie is het nog stukken erger. Alleen verzinnen ze bij jullie mooiere namen om je geld af te pakken !
Bedankt voor jullie antwoorden !

Iemand in blijde verwachting

Aiii

Lid
Dieven zijn het sowieso, maar ik geloof dat de hoge prijs van met name de 1.6 automaat te wijten is aan het E-label. Extra BPM toeslag, vandaar.

EdK

Forumguru
Welkom op dit forum met soap perikelen en technische

Wat betreft je levertijd dat is zeer reeel !
Mbt Xeon kan ik je niet helpen
En mbt de ledverlichting is er een draadje op dit forum waar je misschien nog meer info weg kan halen dan je nu vraagt ! dus doe daar even een search voor

LenK

Forumguru
Had ik ook met mijn auto. Zonder automaat had die het B label, met automaat een C.
Dus meerprijs automaat € 700 extra. Balen
Maar de dubbel clutch automaat maakt zijn opmars. Automatisch schakelen zonder meer milieugeneuzel tax

LenK

Forumguru
Erger nog: het is nu zelfs B en D bij de 1.9TDI geworden
Bij de benzine motoren is het wel allemaal gelijk.

jaspernl

Actief lid
gefeliciteerd met je aankoop!

8 weken is inderdaad wel reeel.
En vwb het energie-label... Tsja. Deze RR automaat heeft een E-label.
En geloof me: dat maakt ie waar... 1 op 10,5 haal ik. Slechts.

Mr pelmeni

Nieuw lid
Bedankt voor jullie antwoorden ! Waar kan ik info vinden over het Nederlandse BPM-toeslag systeem en die labels (A,B,...) Is wel interessant voor Belgische autoliefhebber.

Ander vraagje : ik ben nog op zoek naar een originele set Skoda zetelhoezen voor mijn Roomster. Hebben kleine kinderen, vandaar. Ik heb ze tot nu nog niet gevonden (de kinderen wel uiteraard), zeker vanwege de 3 aparte zetels achteraan. Ook mijn verkoper heeft nog altijd niets laten weten. Evt. wil ik ook wel gaan voor een niet originele set.

Verder weet ik ondertussen wel dat de originele interieurverlichting makkelijk kan worden vervangen door Led-lampjes van Pilot, waardoor je meer licht in "huis" krijgt.

Groetjes !

Bovenaan Onderaan