Hoe ouder hoe gekker

leon-cupra

Forumguru
wij steunen tenminste de auto-industrie. :pardon:
K sta wel voor een kantelmoment … wrap betekent langer dan een jaar rijden … :banghead:
 

Tees

Donateur
Dan moet je elke keer een nieuwe kopen, telkens wisselen van 2e hands heeft de autoindustrie niets aan. In België is t naar ik begrepen heb wel erg gunstig voor de overheid, kunnen ze misschien eindelijk wat doen aan die hobbelwegen :banghead:.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Nie wrappen dan, weggegooid geld, je kan er ook gewoon zo reclame op gooien, bespaar je heel wat mee en het zit er ook op.

@Tees

Doen ze toch niet hoor, eerst via allerlei malafide omwegen de zakken van onze politici vullen, en met wat er dan nog rest zal er eens rond worden gegaan met een emmerke om de gaten op te vullen ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees mss dan beter gezegd de autohandel.
En waarom zou de NL overheid daar niets aan hebben? Op iedere verkochte wagen wordt er toch verondersteld dat de handelaar een winstmarge heeft. Iedere handelaar betaalt toch ook belastingen op het bedrijfsresultaat. Daarnaast kan de handelaar ook werk uitgeven aan andere bedrijfjes (importbedrijven, transporteurs, poetsbedrijven,…). Daar haalt de overheid ook allemaal wat broodkruimeltjes.

@JeSko hoe meer ik erover denk, hoe meer ik van het idee ga afstappen en enkel reclame erop ga zetten. Mss dat de nabije toekomst wat meer mogelijkheden gaat bieden op autovlak en het gaat en te hard kriebelen :deuk:
 

Tees

Donateur
OK, indirect dan, aangenomen dat dat bedrijf (extra) winst maakt. Aan een particuliere verkoop verdienen ze dan weer niets. In België betaal je directe belasting aan de overheid om in te schrijven toch?
Maar we dwalen wel erg af...
 

leon-cupra

Forumguru
In België betaal je directe belasting aan de overheid om in te schrijven toch?
Yeps. Eenmalig en jaarlijks … en die zijn die laatste jaren met het stimuleren van EVs enorm de hoogte in gegaan. Die taksen maken EV rijden op dit moment enorm interessant. Geen inschrijvingstaksen en jaarlijkse taksen. Ik bespaar ten opzichte van mijn Cayman alleen jaarlijks al 850€.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Even on topic weer graag. Ik denk dat een 130N uit de BRD moet komen. Wat betekent dit voor extra kosten en hebben jullie suggesties wat betreft wie zoiets te laten doen op betrouwbare wijze en tegen redelijke prijs?
 

MarcoO2

Forumguru
O wauw, ik let ff niet op en Menno doet weer gek :D

Maar serieus: ik heb de afgelopen weken in Italie heel veel van die I30N's gezien, veel meer dan in Nederland. En ik verbaas me er steeds over hoe gaaf die wagen is. Ik zou er wel eens in willen rijden!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Reken daar nog maar niet op. Up is nog veel te leuk en zonde van de investeringen. Nog geen 2 jaar oud
Toch misschien ook maar even wachten tot het fl model meer als 2 hands te koop komt, (Nog) Sterker blok en met 8 traps automaat toch wel aantrekkelijk
 

leon-cupra

Forumguru
Is te zien wat je wilt overlaten aan de derde partij. Wil je volledig alles uit handen geven (dus ook transport naar NL) zal je snel tussen de 1000€ en 1500€ kwijt zijn.

Ik zou mijn geld daar niet aan geven. Zijn genoeg particulieren met importervaringen die dit gedeeld hebben op een forum. Volg die mensen hun raad en je bespaart dit bedrag. Kan je dan lekker uitgeven aan een schroefsetje.
 
Bovenaan Onderaan