draadloos carplay instellen lukt niet?

Volgens alle gegevens die ik kan vinden heeft mijn 2018 Karoq (style Business) de mogelijkheid om draadloos Carplay te hebben. Ik krijg het echter niet ingesteld en kan ook nergens een eenvoudige handleiding vinden.... Youtube afgezocht maar geen resultaat. Bedraad werkt het prima maar volgens handleidingen die ik vind moet je het zonder draad via smarlink kunnen instellen. Dat is echter niet zo? Heb ik pech en heeft hij geen mogelijkheid om draadloos te verbinden? Ik heb er een baal van dat ik steeds een draadje moet aansluiten.

Morgen ga ik langs de dealer om te vragen wat ik verkeerd doe.... Maar ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Smeeuwis

Donateur
Voor zover ik weet is draadloos ACP pas beschikbaar vanaf de nieuwste MIB 3 systemen zoals die nu in een Octavia 4 of Enyaq worden geplaatst. Mijn O3 van 2019 heeft ook alleen bedraad ACP.

Dan zal die van mij ook alleen bedraad zijn gok ik.... Best gek dat k overal vind dat hij draadloos moet zijn, en het dan dus kennelijk niet is??? Weet iemand of de QI lader dan wel uit te schakelen is, mijn telefoon wordt kokend heet en bedraad krijgt hij toch wel prik. Dan kan die lader gewoon uit lijkt me....

Rallye

Forumguru
Waar lees je deze foute info dan?

Metalen plaatje achter je telefoon? Andere plek zoeken?

Bakkertje

Forumguru
Dan zal die van mij ook alleen bedraad zijn gok ik.... Best gek dat k overal vind dat hij draadloos moet zijn, en het dan dus kennelijk niet is??? Weet iemand of de QI lader dan wel uit te schakelen is, mijn telefoon wordt kokend heet en bedraad krijgt hij toch wel prik. Dan kan die lader gewoon uit lijkt me....
Volgens mij laadt je telefoon niet draadloos als ie ook bedraad gevoed wordt, toch?

HarrieSkoda

Forumguru
Carlinkit is ook een van de mogelijkheden om Apple Carplay draadloos te maken.

Ik gebruik het al ruim 1,5 jaar naar alle tevredenheid. Af en toe is hij wat trager of heeft hij een bug, maar 90% van de tijd werkt het perfect, en dat is het mij dubbel en dwars waard ipv. continu een kabeltje te moeten aansluiten.

Nee ik krijg dan gewoon een melding dat het toestel in de Qi lader draadloos op laadt. En die wordt vervolgens kokend heet. Dus de stekker gaat er uit. Eens kijken of ik dat bakje een beetje eenvoudig kan op wippen.

Mijn telefoon wordt zo warm dat hij uit schakelt dus wil ik die domme lader uit zetten. Vandaar los koppelen en dus opwippen van het bakje. Ik snap niet dat iemand zoveel betaald voor een nutteloze functie die niet voldoet....

dirkie996

Forumguru
Bij mij werkt Carplay draadloos, maar de Karoq is wel de nieuwe versie van 09/22. Of je nu oplaad draadloos of met kabeltje, de telfoon wordt altijd warm, maar ik heb nog niet voorgehad dat 't toestel uitviel, hierdoor.

Als ik hem bedraad aan sluit wordt hij warm, op de Qi lader kokend heet hahaha. Maar mijn telefoon is ook drie jaar oud. Zal wel deels aan de batterij liggen gok ik. Maar ik ga in ieder geval de lader los koppelen of er iets tussen leggen zodat de lader niet meer werkt. Heb een mooi kort snoertje gevonden voor mijn telefoon zodat ik hem prima kan aansluiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan