Positiebepaling in app uit te zetten?

Enyaq

Nieuw lid
Vorige week mijn nieuwe Enyaq opgehaald, wat een fantastische auto! Bij de auto komt een fijne app die de exacte positie van de auto weergeeft. Voor mijzelf vind ik dit prima, maar zou deze optie graag uit willen zetten voor mijn vriendin. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe doe ik dat?
 

jesse_s93

Donateur
Je kunt vanuit het notificatiescherm (net als bij je telefoon vanaf boven naar beneden swipen) kiezen tussen vier verschillende privacy niveaus. Afhankelijk van het niveau wordt ook de locatie uitgeschakeld.
 

Enyaq

Nieuw lid
Helaas… er zit een Sim kaart in de auto die status en positie doorgeeft die in de app is te zien. Privacy status kan in de auto worden aangepast, maar ook weer terug gezet. Bijzonder dat er geen optie in de app zit die een hoofdgebruiker mogelijkheden biedt om dingen voor andere gebruikers in te stellen
 

Rallye

Forumguru
De privacy opties werken in mijn Golf per gebruiker, volgens mij. Overigens is de positie alleen te zien als de auto stilstaat. Onderweg dus niet.
 

jesse_s93

Donateur
@Enyaq, je kunt ook altijd nog een eigen account aanmaken voor je vriendin. Zo hoef je niet met jouw account in te loggen op haar telefoon. Ze heeft dan haar eigen profiel in de auto waar ook haar instellingen aan gekoppeld zijn. Jij bent dan hoofdgebruiker, zij een standaard gebruiker. Het nadeel: Ze kan geen gebruik maken van de app (of dit moet in de nieuwe myskoda app opgelost zijn).
 

jesse_s93

Donateur
Als standaardgebruiker (lees: niet hoofdgebruiker) kun je in de app van skoda niets inzien, dus ook geen locatie. Dan was er geen probleem geweest.
 
Bovenaan Onderaan