Navigatie via iphone

Steady

Lid
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een Skoda Fabia scout uit 2017. Daar zit geen navigatie op. Nu wil ik via mijn iphone navigeren maar ik hoor geen geluid van de navigatie (iphone) op de boordcomputer. Ook niet als ik een usb stekker gebruik. Moet toch heel simpel voor erlkaar te krijgen zijn?
 

EdK

Forumguru
Een skoda Fabia scout uit 2017 ( maw een Fabia 3 als scout uitvoering ??? )
Heb even gezocht op scout en fabia maar dan praten we toch echt over de Fabia 2 in die uitvoering ....
En dan je hebt geen Navi, oke dat kan maar wat heb je er dan in zitten ??
Foto van je bestaande mediacenter (radio) kan erg makkelijk zijn om te concluderen of het kan en hoe het dan eventueel kan
 

Rallye

Forumguru
Je zegt "ik hoor geen geluid van de navigatie (iphone) op de boordcomputer". Bedoel je de radio? Heb je het al via de carkit/bluetooth geprobeerd?

Misschien inderdaad eerst maar eens een plaatje van de auto en de radio...
 

Antera

Donateur
Ik neem aan dat je verbonden bent met Smartlink?

Zet je geluid aan via je telefoon als die stil staat werkt het niet. Wil je navigatie over BT gooien alleen dan kan dit niet helaas.
 

Steady

Lid
Een skoda Fabia scout uit 2017 ( maw een Fabia 3 als scout uitvoering ??? )
Heb even gezocht op scout en fabia maar dan praten we toch echt over de Fabia 2 in die uitvoering ....
En dan je hebt geen Navi, oke dat kan maar wat heb je er dan in zitten ??
Foto van je bestaande mediacenter (radio) kan erg makkelijk zijn om te concluderen of het kan en hoe het dan eventueel kan

Hier een foto van mijn mediacentre.
Ik hoor siri wel via de mediacentre maar als de navigatie van mijn iphone begint hoor ik niks meer, ook niet meer op mijn iphone.

radio.jpg
 

Steady

Lid
Dat kan, ik kan het nergens vinden welk merk het is, ook niet in instellingen 'info'
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
|Volgens mij is het niet mogelijk at jij wil !
Maar volgens mij heeft @Cordoba dezelfde unit in zijn wagen en die kan je zeker uitsluitsel geven
Je kunt wel muziekbestanden via de USB poort en de knop media afspelen !
 

Rallye

Forumguru
Als er geen navigatie op zit is dit inderdaad een Bolero. Heb je in het menu een keuze "Smartlink?" Wat zegt de radio als je daarvoor kiest?
Als reserve: heb je bluetooth?
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb een Swing, en die is net iets anders (2 knoppen minder, mis de "TP" en ik geloof de "menu" knop. Navigatie geluid bij mijn Androïd komt helaas gewoon uit de telefoon.
 

Rallye

Forumguru
Gebruik je bluetooth? Want ik kon bij de Amundsen in onze RS en kan in onze Mini bij Google Maps en Flitsmeister (bij de laatste via de instellingen van de app op de iPhone) het geluid via bluetooth laten lopen.
 

Rallye

Forumguru
Zit er niet op of is niet geactiveerd? Zie ook dit filmpje, waarin de Smartlink knop te zien is:


Dan zou je eens kunnen experimenteren met de geluidsinstellingen van de verschillende navigatie apps. Bij Flitsmeister en Google Maps kreeg ik in mijn RS en onze Mini de stem via de carkit, maar bij Navigation (van MyRoute) op de Mini weer niet (op de RS nooit geprobeerd). Als je bij Flitsmeister bij "Kanaal" op een iPhone "Automatisch" uitzet, krijgt je extra opties, zoals "Via HFP". Dat werkt bij mij.
Geen idee of dat ook op een Android kan.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb goede ervaringen met houders van Kuda en Brodit, eventueel met een magneet van Scosche.
 

Steady

Lid
Ik ben vandaag bij de Skodadealer geweest en er zit inderdaad geen smartlink of wat dan ook op. Navigeren via de Bolero is dus een no-go.
Wel ben ik er vandaag achter gekomen dat in de app 'kaarten' een instelling verkeerd stond, ik hoor het nu ook via de Bolero.
Dus vandaag een mooie houder besteld voor de iphone en kan ik het toch horen via de radio.
Iedereen bedankt voor het meedenken en alle adviezen!
 

jesse_s93

Donateur
Wellicht dat het afhankelijk is van het modeljaar, maar zowel de Bolero als de Amundsen in de Fabia III zouden wel over Smartlink moeten beschikken. Wellicht dat het enkel door de dealer of iemand als @Antera of @Rainesh zou moeten worden vrijgeschakeld en/of dat een software update hier voorafgaand nog nodig is.

Zie hier onderstaand een video van een Bolero in de Fabia III van 6 dec 2017. De Amundsen is te herkennen door de knop Nav rechtsboven ipv setup.

Als je tevreden bent met de situatie zoals deze nu is dan is het uiteraard goed, maar helaas geeft de dealer niet altijd de juiste informatie en zijn er soms wel dingen mogelijk waarvan de dealer aangeeft dat het niet kan.
 

Rallye

Forumguru
Vandaar mijn vraag naar het menupunt Smartlink (ook met filmpje). als je dat menupunt niet hebt kan het volgens mij ook niet geactiveerd worden.
 
Bovenaan Onderaan