Regelmatig foutmeldingen

Bloembol

Nieuw lid
Ik voel met je mee, ik krijg die wagen na de software update naar 1896 niet meer geactiveerd. Ik dacht dat dat kwam omdat de diensten waren verlopen, ze allemaal maar aangeschaft maakte natuurlijk geen verschil. Alles geprobeerd, ander account, app erop eraf, auto uit garage. Ik krijg gewoonweg niet de mogelijkheid om die 2 sleutels truuk te doen. Hij blijft maar op "Wachten alstublieft" staan. Hierdoor crasht dan uiteindelijk ook de infotainment na verloop van tijd. Alsof er ergens server-side ofzo niet goed staat voor mijn situatie. Maandag maar weer even bellen met de dealer. ...

Ik heb ook infotainment helemaal gereset alles eraf. Enige dat ik nog niet gedaan heb is de hele wagen resetten.

Ik ben aardig gefrustreerd aan het raken
 
Die melding met wachten heb ik helemaal in het begin een keer gehad, toen gebeurde daar ook niks.. en dat veranderde dus later naar app kan niet worden gestart.. staat inmiddels voor o.a. dit maar ook nig wat zaken bij de dealer..
 

EdK

Forumguru
@Detlev Kan alleen maar zeggen neem eens contact op met Rainesh in Den Haag of Antera in Breda.
Eerste weet ik zeker dat hij updates voor media units heeft terwijl een dealer doet of hij ze niet heeft.
Kunt alleen met email contacten met hem ( rainesh@hotmail.com ) als ik goed heb.
Antera kan ook veel maar weet niet in hoeverre hij de updates heeft van units
 
Ja. Dealer doet alleen updates als een klacht is. En niet “zomaar” omdat er een nieuwe versie is. Echter: zolang je garantie op de auto heb zou ik bij de dealer blijven klagen.. ik heb eerder begrepen dat het bijwerken van die systemen soms ook niet probleemloos is en je moet natuurlijk niet met een vastgelopen unit komen te staan..
 

EdK

Forumguru
Dealers zijn mijn inziens veel te bang om te updaten (firmware) omdat men bang is dat het fout gaat en ze nog meer kosten moeten maken die ze ook niet van PON vergoed krijgen.
Dus verzint men maar smoesjes naar de klant toe.... :lezen:
 
Wel we zijn nu 2 maand verder, en ik ben niks verbeterd met de wagen.
Radio geeft soms terug geen geluid. Mediaplayer van de wagen reageert soms gewoonweg niet.
Het infotainment systeem blijft gewoon random crashen na start wagen.
Alles werkt, na 1 a 2 min valt het systeem gewoon uit. Om opnieuw op te starten.
Gps gebruik ik niet. Ik ben meestal gewoon naar de radio aan het luisteren en aan het rijden.
Vreselijk irritant.
Waze stotterd meestal als ik wireless android auto gebruik. Nu meestal gebruik ik de kabel.

Ondertussen wacht ik sedert 5 dec 2022 op antwoord van D'Ieteren en fabriek Skoda. Tot op heden niks.
Nieuwe update ook geen info wanneer deze komt.
Zal mijn laatste skoda geweest zijn. Dit is gewoon zielige service voor zo'n merk. Niks maar dan niks communicatie.
Op duitse forum zijn er nog gebruikers met crashes. Dus ik ben geen alleenstaand probleemgeval.
Dat hoop ik tenminste.
Nieuwe wagens met de H58 (25% meer cpu power) zijn probleemloos meestal. Deze staan al op 1900 softw.

To be continued
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn Leon ... ook al ontelbare keren voor binnen gegaan.
D'Ieteren doet niks, soms reageren ze volledig niet op je berichten en als ze reageren staat erin dat de dealer het met plezier voor je oplost, goed gelachen dus :giggle: .

Ik heb mijn wagen 2w geleden nog binnengebracht omdat ik ook geen geluid had en nu hebben ze de radio terug kunnen activeren maar mag er niets meer op aansluiten.
Op de vraag voor hoelang dit zou moeten zijn krijg je als antwoord: jaaa tot een nieuwe update :cautious:.
Gewoon verschrikkelijk!
 

Detlev

Actief lid
Mein german is terrible :tongue: Zolang ze mijn wagen fixen is het al goed
Ik heb hem sedert 07/2020. We zijn dus 2jaar en 7 maand bezig met deze klotebak.
En nog steeds geen datum wanneer de software uit komt die alles in orde zou maken.

Ik snap niet na 3 jaar dat deze wagen nog steeds niet op punt is. (na release)
gelukkig is alles gelinkt aan die infotainment nog in garantie genomen. Zou anders kostelijk spelleke worden.
 

Bloembol

Nieuw lid
Ok, ik heb dus met mijn OBD11 zitten rondneuzen na het lezen van deze forum post https://www.seatcupra.net/forums/threads/primary-user-problems.469564/ en niemand mij verder kon helpen.
En wat bleek, inderdaad door de update waren de volgende settings verkeerd in Control Unit 5F -> Adaptations

function_configuration_pso
pso function
my car: Deactivated
valid value: Activated

Vehicle function list BAP
infotainmentsettings profile 0x50
my car: Not activated
valid value: activated

Market_and_brand_specific_preInstSet_of_webapps
preinstallation set values
my car: preinstallation do not start wac
valid value: preinstallation set 0

Ik heb deze 3 settings aangepast en daarna de infotainment gereset/reboot (10 seconden op power/on), ook factory reset gedaan voor de zekerheid in infotainment en voila ik kreeg weer het schermpje met de 2 sleutel trick bij 'hoofdgebruiker worden'. GROTE BLIJ

Daarna kreeg ik een aantal updates (waar lijkt het op dit issue ook in vermeld stond).
Ik weet niet of het iemand helpt maar heb je issues met "Primary/Hoofdgebruiker worden" kijk hier dan even naar voor de zekerheid :-)

Nog een tip: Als je weet dat er een update geinstalleerd gaat worden op de auto even met OBD11 of VCDS een backup maken van alles (inclusief settings). Mocht er dan door de update iets vernageld geraken en een reset werkt niet kan je altijd de verschillen bekijken en desgewenst bijsturen op de instellingen.
 

Vibravis

Nieuw lid
Ach ja, het is allemaal wat met die rommel. Bij mij start een rit pas als ik lane assist en front assist heb uitgeschakeld. Vooral die front assist is een doorn in het oog. Al meerdere malen in de ankers gevlogen op de snelweg omdat er auto’s op een uitvoegstrook relatief langzaam reden. Ik ben er wel klaar mee met dat gedoe. Kijk nu wel iedere dag naar een irritant uitroepteken in mijn scherm maar ik zit tenminste niet meer met schrik in de auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

uitje

Nieuw lid
De laatste tijd krijg ik toch ook steeds vaker storingsmeldingen. Vandaag naar de dealer voor de laatste software update en het vervangen van de regel unit of zo iets. Heb wel het idee dat het toch ook met de buiten temperatuur te maken heeft. Bij koud weer krijg ik vaker storingsmeldingen zoals bijv. Airbag Storing, Lain Assist storing enz. Vorige week op de wintersport was toch wel het toppunt. Auto had een uurtje of 3 aan de lader gestaan en toen ik hem wilde starten kreeg ik zo ongeveer alle storingsmeldingen die er te krijgen zijn :oops:
Ik kreeg de auto met geen mogelijkheid meer aan de praat. Aan/Uit zetten hielp ook niet. Pas toen ik hem uiteindelijk 10 min volledig uit/op slot had staan kwam er weer leven in de brouwerij. Wat een drama zeg. Sta je daar lekker op vakantie.
 
Zojuist mijn auto terug van de dealer. Ze hebben de unit moeten vervangen. Ik naar huis gereden. Kijken of alles werkt, krijg ik mijn draadloze android auto niet aan de praat. Infotainment zegt continue dat ik de USB kabel moet gebruiken, en dan werkt AA inderdaad, maar niet meer wireless.

Oude systeeminformatie (voordat ik de Skoda naar de dealer bracht):

Onderdeelnummer apparaat: 5E3035816H <- 'H' op het eind.
Hardware: H56
Software: 1896
ABT Hardware: H44
ABT Software: 2088

Nieuwe systeeminformatie (momenteel):

Onderdeelnummer apparaat: 5E3035816B <- 'B' op het eind.
Hardware: H56
Software: 1668
ABT Hardware: H44
ABT Software: 2088

Kan het zijn dat de nieuwe unit geen AA wireless meer ondersteund o.i.d.?
Anders sta ik morgen weer op de stoep bij de dealer.
 
Ik kon niet meer inloggen als hoofdgebruiker, dus kon My Skoda niet activeren, terwijl ik een hoop servicepakketten aan heb. Ze hebben de headunit vervangen.
 
Android Auto is draadloos vanaf 18xx, ze hebben er een 'oude' unit in gestoken lijkt wel. Normaal met een software update op te lossen. Je hardware gaat dan normaal ook weer terug van B naar H.
 

uitje

Nieuw lid
Ik ook zojuist mijn auto opgehaald van de dealer voor het updaten van de software:

Oude systeeminformatie (voordat ik de Skoda naar de dealer bracht):
Onderdeelnummer apparaat: 5E3035816D
Hardware: H56
Software: 1803
ABT Hardware: H45
ABT Software: 2092

Nieuwe systeeminformatie (momenteel):
Onderdeelnummer apparaat: 5E3035816H
Hardware: H56
Software: 1896
ABT Hardware: H45
ABT Software: 2092

Krijg nu permanent de foutmeldingen:
- travel assist is momenteel niet beschikbaar
- emergency assist is momenteel niet beschikbaar

Deze meldingen kreeg ik voorheen alleen sporadisch en zijn nu blijvend. Dealer gaf aan dat er nu ook een nieuw stuur in moet (zoals bij velen hier op het forum) en dat deze een aantal weken levertijd heeft.
Laten we hopen dat deze permanente meldingen hierdoor verdwijnen, anders begint de lol van deze auto toch wel een beetje af te raken.
 

Peterklim

Nieuw lid
Vandaag werd er in mijn Octavia combi business edition plus 1.5 110 kW / 150 TSI een nieuw stuur gemonteerd bij Muntstad in De Meern. Na eerst software versie 1896 te hebben geïnstalleerd dus nu ook een nieuw stuur. Auto is nu ca 11 maanden oud en ik werd geplaagd met alle foutmeldingen ........ De dealer wacht al ruim een jaar op de juiste update die alle foutmelding moet oplossen. Ik ga u op de hoogte houden of fout meldingen weg blijven.
Af en toe moet je ook eens een PLUIM geven, ook als is dit de goden verzoeken................
Na ruim een maand rijden met een splinternieuw stuur en softwarepakket 1896, beiden geïnstalleerd door Muntstad in de Meern nog geen enkele foutmelding gehad. Mijn vrouw durft ook weer in de auto te rijden HOERA
Ik moet zeggen dat ik er zo langzamerhand in ga geloven. Ook de nieuwe Google maps update draait vlekkeloos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan