Hallo,
Mijn huidige skoda superb combi van 2016 met 190.000km gaat weg, de trekhaak heb ik er zelf reeds afgehaald.
De bedrading met Jaeger CAN module heb ik ook verwijderd en alle bedrading netjes gemonteerd zoals het origineel was.
Vervolgens kreeg ik 3 foutmeldingen te zien :
- front assist werkt niet meer
- start/stop gedeactiveerd
- parking pilot gedeactiveerd
Ik heb al vele uren gespendeerd met zoeken naar info die mij kon helpen om de software terug origineel te zetten.
Er zijn al vele filmpjes gepasseerd met VCDS en ODB11 configuraties.
Vermits ik VCDS te duur vind, had ik eerst geopteerd voor ODB11 module om dan via de app op android tablet de aanpassingen te doen om de trailer functie weg te programmeren. Helaas heb je daar de pro versie voor nodig wat ook prijzig is.
Ik ben toevallig uitgekomen bij car scanner pro waarmee je via long coding vele aanpassingen zelf kan uitvoeren.
Een OBD link LX had ik nog liggen van mijn BMW motorfiets dus dit icm car scanner pro heeft ervoor gezorgd dat ik al de nodige vooruitgang heb kunnen boeken.
parking pilot geactiveerd met onderstaande :
10. parking assistant 2
Access key 71679
Byte 3 :
Bit 0 check = wel trekhaak : hex = 11
Bit 0 uncheck = geen trekhaak : hex = 10
start/stop terug geactiveerd met onderstaande :
1.engine
Byte 5 :
Bit 4 check = wel trekhaak : hex = 34
Bit 4 uncheck = geen trekhaak : hex = 24
Oa dit filmpje op youtube heeft me daarbij goed geholpen :
Het enige dat ik nog niet opgelost heb gekregen is het front assist probleem.
Ik wou ook nog even de bron ( Antera ) bedanken die mij de nodige info heeft verstrekt aangaande long coding :
Dit heb ik gevonden op een Brits skodaforum ( YES en NO heb ik er bij gezet om aan te tonen wat er wel/ niet gelukt is )
Mijn huidige skoda superb combi van 2016 met 190.000km gaat weg, de trekhaak heb ik er zelf reeds afgehaald.
De bedrading met Jaeger CAN module heb ik ook verwijderd en alle bedrading netjes gemonteerd zoals het origineel was.
Vervolgens kreeg ik 3 foutmeldingen te zien :
- front assist werkt niet meer
- start/stop gedeactiveerd
- parking pilot gedeactiveerd
Ik heb al vele uren gespendeerd met zoeken naar info die mij kon helpen om de software terug origineel te zetten.
Er zijn al vele filmpjes gepasseerd met VCDS en ODB11 configuraties.
Vermits ik VCDS te duur vind, had ik eerst geopteerd voor ODB11 module om dan via de app op android tablet de aanpassingen te doen om de trailer functie weg te programmeren. Helaas heb je daar de pro versie voor nodig wat ook prijzig is.
Ik ben toevallig uitgekomen bij car scanner pro waarmee je via long coding vele aanpassingen zelf kan uitvoeren.
Een OBD link LX had ik nog liggen van mijn BMW motorfiets dus dit icm car scanner pro heeft ervoor gezorgd dat ik al de nodige vooruitgang heb kunnen boeken.
parking pilot geactiveerd met onderstaande :
10. parking assistant 2
Access key 71679
Byte 3 :
Bit 0 check = wel trekhaak : hex = 11
Bit 0 uncheck = geen trekhaak : hex = 10
start/stop terug geactiveerd met onderstaande :
1.engine
Byte 5 :
Bit 4 check = wel trekhaak : hex = 34
Bit 4 uncheck = geen trekhaak : hex = 24
Oa dit filmpje op youtube heeft me daarbij goed geholpen :
Het enige dat ik nog niet opgelost heb gekregen is het front assist probleem.
Ik wou ook nog even de bron ( Antera ) bedanken die mij de nodige info heeft verstrekt aangaande long coding :
Dit heb ik gevonden op een Brits skodaforum ( YES en NO heb ik er bij gezet om aan te tonen wat er wel/ niet gelukt is )
- Posted 21 February, 2016
Thanks to Antera for the following:
Trailer activation:
NO
• Go to module ABS
• Login 20103
• Adaption
• Vehicle & Trailer stabilisation
• Activated
NO
• Go to module Gateway
• Adaption
• Check Trailer
NO
• Go to module 09
• Login 31347
• Coding
• Long Coding
• Byte 1 bit 1 check ( trailer hitch module installed)
YES
• Go to module 1 ( engine)
• Coding
• Long Coding
• Byte 5 bit 4 aanvinken (trailer installed)
YES
• Go to Park Assist
• Login
• Coding
• Long Coding
• Go to Byte 3 Bit 0-1 put on Trailer Hitch installed
Alvast bedankt voor de hulp , in het slechtste geval zal ik naar de dealer dienen te gaan om dit ene item te laten programmeren .
Mvg Dafke