Regelmatig foutmeldingen

Wellicht dat t m daar in zit dan; maar ik krijg dr skoda connect niet voor elkaar. Na tig keer proberen wil hij wel inloggen maar als ik hoofdgebruiker wil worden blijft hij maar draaien met “wachten” en kom ik niet verder of ik krijg de melding app niet beschikbaar..
 

michelangelo

Senior Member
Dat klinkt bekend. Nadat men tig updates heeft uitgevoerd moest ik mij opnieuw als hoofdgebruiker aanmelden (nieuwe aangemaakt) en daarna kon connect opeens wel verbinden, updaten en nu is alles beschikbaar, werkt zelfs zonder problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Alpha

Donateur
@Disaster-Master belangrijk om te doen als je auto op contact staat. De motor mag niet draaien. Daarnaast is dit afhankelijk van een eerste software update. Heb je de fabrieksinstellingen gereset dan kan het 1 of 2 dagen duren voor je die krijgt.

Ik zou het over een paar dagen nog eens proberen.
 

Lisanne1

Nieuw lid
Wij staan op het punt om een Octavia 4 of golf 8 R-Line te kopen in plaats van onze huidige Octavia 3 (1.5 handbak 6 met 150 pk ) omdat wij naar een automaat willen overgaan maar nu ik alle problemen zo lees met de software van de Octavia 4 en de golf R-line twijfel ik toch wel in grote mate. Volgens mij kan ik als ik zo lees beter een Octavia 3 DSG opzoeken. Wat een verhalen lees ik over beide auto's op verschillende forums en websites , als ik ergens geen zin in heb is dit soort storingen en om de haverklap terug te moeten naar de dealer. Kijk er kan altijd wat zijn maar 4 tot 5 keer per jaar terug te moeten naar de dealer en dan geven ook nog meerdere mensen aan af te willen van auto vanwege deze problemen.
 
Puur op basis van automaatkeuze; ik zou iig geen auto kopen met droge plaatkoppeling DSG7 bak (DQ200). Beter de DQ250 of nieuwer met natte koppeling, 6 bak automaat.

Er is ook een nieuwer type DSG7 welke wel in olie draait maar ik weet ff niet welke dat is maar dat is dan wel in recente modellen iig..
 
@Lisanne1 : Je weet wel vooraf waar het probleem zit. De problemen bij de brandstofmotoren zitten voornamelijk in het stuur met opties Travel en Emergency Assist - laat die opties eraf en je hebt een zalige auto aan de Octavia 4.
Dat laatste probleem is ondertussen hoge prioriteit in hun IT-afdeling en voor bepaalde wagens mag er blijkbaar toch opnieuw een analyse gebeuren van het stuurwiel. Op hoop van zegen...
Ik ben een van de rijders die "er van af wil" maar vooral van af "moet". Ik kan gewoon geen 2 wagens houden en de bedrijfswagen is op komst.
 

QOTSA

Actief lid
Bedoel je de losse opties ‘travel assistant pakket’ en ‘crew protect assistent’?

Dat hoop ik want deze heb ik niet op mijn aankomende business plus Octavia.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@QOTSA : Travel assistant pakket inderdaad - daardoor heb je dat capacitief stuurwiel nodig dat samen met de software oneindig veel foutmeldingen genereert bij vochtig en koud weer (en bij sommigen altijd). De meeste overige klachten lijken vooral bij IV plugins te zijn.
 

QOTSA

Actief lid
Top, dank voor je reactie. Dan ga ik ervan uit dat ik geluk heb. Eigenlijk van de zotte dat je een optie NIET moet nemen om foutmeldingen te voorkomen.
 

harry123

Actief lid
Update over de foutmeldingen Travel Assist: op een Duits forum circuleert een bericht van Skoda die de klant meldt dat de foutmelding deel uitmaakt van het systeem en dus niet wijst op een non-conformiteit. Daarom bieden ze enkel aan de optie te laten uitschakelen tot de update komt (in 2023, niet nader gespecificeerd) en krijgt de klant aldaar een jaar gratis Skoda Connect. Dat is uiteraard Duitsland, en is maar de vraag of dat eigenlijk in lijn is met de wet op consumentenbescherming. Je koopt immers ook geen televisie die foutmeldingen geeft over de audio om dan maar het volume te laten uitschakelen. Alleszins, ik moet het voertuig verkopen in januari/februari wat hierdoor onmogelijk is, dus ik ga hier toch een zaak van maken tot een oplossing of tot de dealer de wagen terugkoopt. Dit is gewoon respectloos naar klanten voor een wagen met toch een forse prijs en kwaliteit die je de ogen doet uitkrabben.
Leuk dat Skoda dat vindt, zo werkt het alleen niet in het consumentenrecht.
 
@QOTSA : Travel assistant pakket inderdaad - daardoor heb je dat capacitief stuurwiel nodig dat samen met de software oneindig veel foutmeldingen genereert bij vochtig en koud weer (en bij sommigen altijd). De meeste overige klachten lijken vooral bij IV plugins te zijn.
Volgens deze demo video van Skoda zou je dan dus die rechter toets op het stuurwiel moeten hebben.. die zit er bij mijn RS iV PHEV iig niet op.. ACC heb ik wel maar ik heb voor zover ik heb kunnen zien ook geen verkeersbord herkenning.. (blij toe dus?)..

 

Alpha

Donateur
Ik heb wél travel assist én Crew Protection op mijn Octavia iV PHEV. Ik ervaar de genoemde problemen niet. Ik heb wel een MY2022. Dus lang niet alle Octavia’s hebben de eerder genoemde problemen. Ook met kou. De front rader wil bij kou soms 1 enkele foutmelding opwerpen welke na een aantal minuutjes ook weer vanzelf weggaat. Echter is dat een front assist melding. Dat systeem zit zo ver ik weet op álle Octavia’s en betreft geen optie.

De oneindige lijst met foutmeldingen herken ik dus niet. Wel bij kou eens een enkele front assist foutmelding en lang niet altijd :giggle: .
 

jongetje

Forumguru
Vandaag bij het insteken van een oudere aanhanger (met een verloop van 7polige naar mijn 13 polig contact) direct alle oude foutmeldingen naar voren. Geen cruisecontrol meer, alle sensoren in storing. Continue gepiep.

Aanhanger afgekoppeld, alles voorbij... Aanhanger eraan, vollop storingen. Misschien volgende week eens langs de dealer.
 
@Alpha heb jij toevallig een RS met specifiek stuur? Zou mogelijks kunnen verklaren waarom je het probleem niet hebt. Mijn partner heeft VW Arteon met specifiek R line stuurwiel en die heeft die foutmeldingen ook totaal niet ondanks wel degelijk Travel Assist etc. En dan ben ik opnieuw overtuigd dat dit niet enkel een softwareprobleem is...
 

Alpha

Donateur
@Tjorven ik heb inderdaad een RS. Dit is het stuur:
FE529BF2-94E6-457F-9D3E-89C340FB7F12.jpeg

Mijn Octavia is voorzien van hardware: H58 en software 1889. Wetende dat dit niet de laatste versie is. Maar aangezien een front assist met koude tepel euhm rader m’n enige issue is af en toe laat ik hem maar even lekker op deze versie.
 

michelangelo

Senior Member
Heb exact hetzelfde stuur in mijn RS+, Hardware: H56 ABT Hardware: H47 HBT Software: 2092 Navigatiedatabase: 22.1 Mediacodec: 3.1.4

Alle problemen zijn verdwenen, maar ik heb dan ook geen PHEv, wellicht draait die nog andere softwares.
 

Alpha

Donateur
Mijn 2022 Octavia RS iV Business heeft de volgende versies:

Hardware: H58
Software: 1889
ABT Hardeare: H47
ABT Software: 2103
Navigatiedatabase: 22.12
Mediacodec: 3.1.4
 
Bovenaan Onderaan