Brand

van_der_P

Senior Member
Sins 12 december hebben we er een tweede auto bij, een VW Polo coupe GT van 1993.
Er is wat werk aan de auto, loopt niet zo mooi als die op temperathuur is. Maar dat wordt verholpen door een nieuwe verdelerkap en wellicht ook nieuwe bougiekabels.
Afgelopen woensdag was ik iets aan het hobbyen aan de auto toen er brand onstond. Snel de auto de oprit af, want mijn huis en de Roomster, je weet wel.
Toch zijn dat wel angstige momenten als zo'n auto begint te branden.
De slang uitgerold en geblust, het viel gelukkig nog mee. Hij starte nog, de richtingaanwijzer, de remlichten, de ruitwissers, de meters op het dashboard het werkt nog allemaal. Alleen een beetje gesmolten Sluiting in de lichtschakellaar. Dus nu komt er een ander dashboard (van de sloop ) in. En dan hoop ik dat die het goed blijft doen.

cvegreen

Forumguru
Zo , dat is ff balen man .
Ik hoop voor u dat de schade erg beperkt blijft . Ik kan het goed geloven dat je hart plots heel snel gaat kloppen en dat je denkt , jeetje mijn huis , mijn wagen(s) als je wat vuur ziet in de wagen die in je garage staat . Ik :xyxthumbs: voor jou dat het allemaal goed komt met je nieuwe aanwinst , en dat er niet te veel nare dingen meer moeten gebeuren ermee.

Huff

Lid
Best de kabelboom ook eens helemaal nakijken of die nergens (bijna) doorgebrand is en indien nodig vervangen.

Ikzelf heb ook nog twee Polo's in mijn garage staan, een Steilheck GT van '93 en een Polo L uit '76.

Ken je www.polo86c.nl al?

van_der_P

Senior Member
Best de kabelboom ook eens helemaal nakijken of die nergens (bijna) doorgebrand is en indien nodig vervangen.

Ikzelf heb ook nog twee Polo's in mijn garage staan, een Steilheck GT van '93 en een Polo L uit '76.

Ken je www.polo86c.nl al?

De mijn is ook een Steilheck GT van 1993. Loopt best goed zeker voor een 40 kw motor.

Huff

Lid
De mijn is ook een Steilheck GT van 1993. Loopt best goed zeker voor een 40 kw motor.

Ah, in je eerste post zeg je dat het om een Coupé gaat, wat ook het meest waarschijnlijk is aangezien een Steilheck GT nooit geleverd geweest is in Nederland of België.
Ik heb de mijne geïmporteerd uit Duitsland, is een echte GT met 1300cc, 55kW motor :489:

van_der_P

Senior Member
Ah, in je eerste post zeg je dat het om een Coupé gaat, wat ook het meest waarschijnlijk is aangezien een Steilheck GT nooit geleverd geweest is in Nederland of België.
Ik heb de mijne geïmporteerd uit Duitsland, is een echte GT met 1300cc, 55kW motor :489:

Als ik de Polo terug heb zal ik er een paar foto's van maken. En op het forum plaatsen.
Volgens mij is mijn Polo ook Duits. Het bouwjaar is 1993 maar de eerste toelating in NL is in 2002 volgens de site van de RDW.
De motor in mijn Polo is de tweede motor, volgens de verkoper. Het zou om een standaard motor gaan van 40 kw, maar dat weet ik niet. Is er een mogelijkheid om dat te controleren, en waar moet ik dan op letten ?
Zoals ik al aangaf trek de Polo best goed, misschien wel beter als de Roomster die ik ook rij.
Je moet echt voorzichtig zijn met optrekken want de voorwielen spinnen snel.

Wellicht dat ik mij aanmeld op de www.polo86c.nl site.

Huff

Lid
Als je foto's van je Polo neemt, neem er dan ook eentje van de motor, dan kan ik je zo vertellen welke erin ligt.
In de kofferbak kleeft normaal ook ergens een sticker met daarop een aantal gegevens zoals opties, motortype, versnellingsbaktype, ... Hierop kan je aflezen welk motortype er origineel in zit/zat.

Je Polo weegt ongeveer 800kg, ik weet niet wat een Roomster weegt maar dit zal wel het dubbele kunnen zijn, kW/ton verhouding gaat bij de Polo dus waarschijnlijk hoger zijn.

Ivm de wegligging zijn er honderden mogelijkheden om die beter te krijgen, meer info vind je op bovengenoemde website.

van_der_P

Senior Member
Ik had nog een paar foto's met de telefoon genomen voor ik de auto kocht, de kwaliteit zal niet zo best zijn. Maar goed het is ook om een indruk te krijgen.
Er is ook een foto van de machinekamer (motorruimte) bij.
Het gewicht van de Polo is 771 kg, de Roomster weegt 1130 kg.
Voor ik de auto kocht was die verlaagt, voorzien van een sportstuur, en een sportuitlaat. De ramen waren beplakt met zwarte folie.
Dit heb ik allemaal (laten) verwijderen. Al was het maar om zonder problemen de oprit op te rijden, die loopt omhoog vandaar.

cvegreen

Forumguru
De polo ziet er nog heel goed uit gezien de leeftijd van het wagentje . ik heb het ook altijd een heel mooi wagentje gevonden de polo coupé.

Huff

Lid
Je hebt dus een Polo IIF Coupé, met 1300cc motor van het type AAV; 40kW bij 5000/min en 95Nm bij 3200/min. Het gaat hier om een blokje met monopoint injectie.

van_der_P

Senior Member
Je hebt dus een Polo IIF Coupé, met 1300cc motor van het type AAV; 40kW bij 5000/min en 95Nm bij 3200/min. Het gaat hier om een blokje met monopoint injectie.

Dat heb je snel gezien.
Inmiddels heb ik mij aangemeld op het www.polo86c.nl forum. Ook had ik mij al voorgesteld maar helaas liep het toch niet zoals ik verwacht had. Want na het versturen kan ik mijn bericht niet meer vinden.:D:D: Daar moet ik nog maar eens naar kijken.

Bovenaan Onderaan