Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
@Corné de Kluijver, was vast leuk om te merken dat er een heel groot verschilt zit in het 2.0 liter turboblok en jouw V6 qua motorkarakteristiek. Het turboblok voelt veel explosiever aan waar een atmosferische V6 veel geleidelijker oppakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rem82sch

Senior Member
Aangezien het voor mij een eerste Skoda Meeting was waar ik bij was, kan ik alleen maar zeggen goed geregeld.
De volgende x zal ik er weer proberen bij te zijn.
Met dank aan iedereen die hier aan mee heeft gewerkt, om dit mogelijk te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RayDelft

Forumguru
ven, een 1e proefrit in je volgende auto zal nu best tegenvallen denk ik
Greetz Corné

Dat is de ellende met dit gedoe. Je raakt er zo verwend van. Dat ik iet gerold heb, is niet zo erg. Maar intussen word ik wel een beetje nieuwsgierig. Als je ziet wat die standaard Octavia,s deden op de rollenbanktest, veel meer dan het opgegeven vermogen. Ik weet niet wat de mijne standaard had, maar als dat ook een pk of 15 meer was, begin ik nu in de buurt van de 300 te komen. Vandaag even weggeweest en heb me gedragen. Rustig aan gedaan, maar wel even plankgas ingevoegd na een stop. Vooral boven de 100 is het spectaculair. Niet dat ik het ga proberen, maar je zit zo op de 200. En nu de boel heel zien te houden. Dat moet lukken. Op der ritten woon werk ga ik echt niet planken omdat de olie dan net de 80 graden bereikt. Gewoon rustig aan, en af en toe eventjes knallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MexxT

Nieuw lid
Ik heb het topic een beetje doorgelezen (niet helemaal hoor, 11 paginas zijn er nogal wat), en kan wel een paar antwoorden geven op wat vragen.
ik wil als eerst Corné bedanken voor het regelen! echt top gedaan!
En de rest natuurlijk voor het langskomen!

Door de hektiek zijn er bij een aantal auto's geen fouten gewist, bij de auto's met pdc en dergelijke zie je dit meteen omdat het systeem niet werkt. de auto van Blacky is wel gewist, maar waarschijnlijk is de Carkit zijn communicatie verloren met de telefoon, een simpele reconnect moet voldoen. volgensmij is dat ook gelukt wat ik gezien heb. Dat de motor niet echt mooi stationair loopt is wat minder, hier gaan we uiteraard even naar kijken.
Dat moet gewoon opgelost worden. Het enige nadeel is dat hij weer terug moet komen bij ons om de motorsoftware aan te passen.

Over ons enthousiasme, we krijgen geen 150%, gewoon een andere dag vrij haha ;)
Het was gewoon een erg gezellige en goed geregelde dag en heb me goed vermaakt ondanks dat ik aan het werk was. ik was ongeveer 7 uur thuis, dus het viel mee.

Over de bank, elke bank is anders, zoals ik luuk al uitgelegd heb, de ene heeft betere koeling dan de andere, en op de ene bank doet de ene auto meer dan de andere. Ook zijn uiteraard de buitentemperaturen erg van belang (koud weer = meer vermogen) Je moet een marge houden van een PK of 10 in de plus of in de min, het is meer een indicatie, en het gaat natuurlijk om de rijervaring en niet om de cijfertjes. Dit is natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid.

Voor de rest, mocht je nog een aanpassing willen in je DSG (niet iedereen vind het zelfde programma even fijn rijden) dan kan je gerust langs komen om hem aan te laten passen, dit kost niks op vertoon van factuur.

Over de VRS, dit programma was inderdaad net iets anders dan de rest van de 6 traps DSG, mijn collega (Dirk) is in opleiding bij Ronald om zelf software te gaan maken, hij weet heel veel en kan heel veel software zelf maken., en bijna alle auto's zijn perfect gelukt. Deze meeting was een mooie uitdaging voor hem. Er zijn natuurlijk altijd dingetjes die je niet kan weten. Ronald heeft het hem uitgelegd, en vervolgens heeft hij de software weer aangepast, naar hoe die zou moeten zijn.

Ik heb ook mijn eigen S3 nog even op de bank gegooid, en hier kwam een (voor mij) verrassend resultaat uit. 290PK met 480Nm koppel.

Ik hoop dat jullie je vermaakt hebben, en ik vond het een geslaagde meeting.

Mochten jullie nog vragen hebben, en/of toch onverhoopt problemen krijgen (wat ik niet verwacht), twijfel niet om contact op te nemen, we gaan uiteraard kijken wat we voor je kunnen doen.
 

RayDelft

Forumguru
By the wat en vraag, hoop dat iemand dat weet. Bij het tunen wordt O.a. De turbodruk verhoogd.
Is die druk constant ? Of neemt hij toe naarmate je meer vermogen vraagt. Met andere woorden, als je netjes met een gangetje van 100 rechtuit rijdt, is die druk dan ook hoger dan standaard? Of alleen bij flink gasgeven.
Hoop dat iemand dat weet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MexxT

Nieuw lid
De druk is afhankelijk van hoeveel je vraagt van de motor. Als jij netjes 100 rijd, dan zal je geen overboost nodig hebben omdat je al een constante snelheid rijd. Je zal eerder onderdruk rijden dan overdruk.
 

Blacky

Forumguru
de auto van Blacky is wel gewist, maar waarschijnlijk is de Carkit zijn communicatie verloren met de telefoon, een simpele re connect moet voldoen. volgens mij is dat ook gelukt wat ik gezien heb. Dat de motor niet echt mooi stationair loopt is wat minder, hier gaan we uiteraard even naar kijken.
Dat moet gewoon opgelost worden. Het enige nadeel is dat hij weer terug moet komen bij ons om de motorsoftware aan te passen.

Bedankt voor je verhaal. Ik merkte het probleem pas toen ik bijna thuis was. Ik heb na aankomst thuis een mail gestuurd en hoop morgen een antwoord te krijgen. Dat ik terug moet jammer, maar zo door blijven rijden gaat niet. Moeten dan alleen even kijken wanneer.

Verder moet ik zeggen dat de trekkracht onderin een heeeeel stuk verbeterd is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
@MexxT , Helemaal met je eens voor wat betreft de bank. En wie zegt dat de afwijking in de bank/koeling zit.
Het zou ook zo maar kunnen dat er mechanisch ergens iets niet helemaal 100% is waardoor hij wat minder pktjes aangeeft en een wat onrustige vermogensafgifte geeft (dit was ook zo meen ik mij te herinneren, heb de uitdraai nog niet ontvangen).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Leuk om te lezen dat het een geslaagde dag was. Als ik dit allemaal lees baal ik wel dat ik niet kon komen. Maar ja, onze O3C moet ook nog geleverd worden. Ik hoop dat er niet weer uitstel komt en de productie week 44 is zoals ons verteld is. Dus de volgende meeting van 26 oktober hebben wij onze auto helaas ook nog niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
By the wat en vraag, hoop dat iemand dat weet. Bij het tunen wordt O.a. De turbodruk verhoogd.
Is die druk constant ? Of neemt hij toe naarmate je meer vermogen vraagt. Met andere woorden, als je netjes met een gangetje van 100 rechtuit rijdt, is die druk dan ook hoger dan standaard? Of alleen bij flink gasgeven.
Hoop dat iemand dat weet.


de maximale turbodruk is verhoogt met ed nodige andere gegevens die daarbij horen. Afhankelijk van het percentage dat je je gaspendaal intrapt geeft hij bepaalde turbodruk. Daarnaast is de turbodruk niet constant over het hele toerenbereik omdat een turbo ook vroeg of laat buiten adem raakt. Moet toch meer en meer lucht aanvoeren en dat houd een keer op.

Als je eenmaal continu rijd draait de turbo wel maar op onderdruk.( word geen vermogen gevraagt)

denk dat dit globaal en kort wel het verhaal is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan