Nabespreking Meeting & Tuning @ TVS Engineering te Varsseveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
207pn/309Nm op Aral 102, ok..

Op de site staat 225pk (uitgaande van Euro98). Je zou met Aral102 meer verwachten zelfs.

Is er een reden gegeven dat ze niet in de buurt komen van de opgegeven waardes van de site?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
En is een ieder nu die getuned wilde worden ook getuned ?
Of zijn er nog heerschappen die met een 50% kortingsbon terug kunnen voor meeting 2 ?
Iedereen die getuned kon worden is geholpen, enkele O3's hebben een voucher ontvangen
 

Blackokkie2

Forumguru
Corné, tolt je hoofd nog van al het geregel van gisteren, ik las dat je ondanks dat toch wel hebt kunnen genieten van de leuke dag.

Antera, nog bedankt voor de aanpassing (teardrop wiper), jij had het ook erg druk, ook voor jou :thumbsup::thumbsup::thumbsup:.
 

ertromp

Forumguru
Zojuist eens lekker gaan rijden in de Octavia met de laptop (VCDS) er naast en wat logfiles draaien.
Echt geweldig de aanpassingen door TVS :D
De DSG schakelt niet meer zo vroeg op waardoor de koppeling neiging heeft te gaan slippen. Ik ben super tevreden over het schakelgedrag.
Ook de extra pk's/koppel is goed merkbaar en bij indrukken gaspedaal (nog niet de kick down) is te zien dat de dsg 1 versnelling terugschakelt en de auto weer super accelereert. Dit zat er voor de tuning niet in dan moest ik t/m de kick down waarbij de DSG zeker 2 versnellingen lager ging. Ook de S stand is veel beter geprogrammeerd waarbij de versnelling tov het toerental op mij beter overkomt.
Super gedaan door TVS en voor de twijfelaars met wellicht dezelfde combinatie 1.4TSI/DSG: ik zeg doen die aanpassingen bij TVS :thumbsup::thumbsup:
Alleen jammer dat je dan niet mee geprofiteerd hebt van de meeting aanbieding:D En het was een super leuke dag!
 

CDK

Forumguru
Corné, tolt je hoofd nog van al het geregel van gisteren, ik las dat je ondanks dat toch wel hebt kunnen genieten van de leuke dag..
valt best mee, was total lossss was ik toen ik thuis kwam, ben op m'n sokken naar huis gereden, omdat het verre van plezierig was om ze aan te houden, maar nu na een goede nachtrust en een stevig ontbijt weer helemaal het ventje :D
 

RogerS

Forumguru
207 pk en 309 Nm wel DSG uitvoering.

Ronald vertelde tijdens de lezing dat een 1.8 Tsi DSG "veilig" naar 225 pk en 345 Nm is getuned voor een caravan bezitter. (niet gister)
In dat opzicht erg jammer dat ik gisteren een kinderfeestje van mij dochter had, anders had ik nu ook een Superb met wat meer pk's gehad..... Kan handig zijn voor de caravan maar je moet dan wel je rechter voet goed in bedwang houden met optrekken.

Zo te zien is het een erg leuke dag geweest en het weer heeft ook nog eens meegespeeld...
 

CDK

Forumguru
VAN 200 PK naar ....?
Allereerst mijn dank aan Corné voor de perfecte organisatie. Ik kwam veel later aan dan de bedoeling was, maar evengoed was er nog een broodje en genoeg te snoepen en te drinken, dus dat was helemaal OK. Ik was als laatste aan de beurt en ben dus niet aan een vermogensmeting toegekomen. Wat ervan geworden is weet ik dus nog niet. Enfin, lang verhaal kort, alleen chippen ging niet, er moest een DSG aanpassing bij omdat het anders niet helemaal goed zou kunnen gaan met superveel vermogen op de standaard DSG configuratie. Daarna kreeg ik de vraag of ik het standaardpakket wilde als tuning, of het pluspakket. Standaard zou ongeveer 260pk gaan opleveren en Plus ca 280 . Het leek me allebei nogal monstrueus, en ik heb gevraagd of men dacht dat de auto nog wel bij elkaar blijft bij 280+ pk en iets van 370 NM . Maar dat zou allemaal goed gaan zolang ik de turbo even de tijd geef om na een snelle rit, rustig af te koelen door de motor een tijdje weinig te belasten en uit te laten draaien. Dat deed ik overigens al. Dus ik ging voor Het Pluspakket. De baas van het bedrijf, zijn naam ben ik even kwijt, heeft met mij een paar rondjes gereden om te kijken of het goed zat. Intussen zat ik met zijn laptop op mijn knieeen waar hij van alles van zat af te lezen tijdens het rijden. Die rondjes werden echter steeds sneller. Bij het laatste rondje trok hij zou hard op dat ik mezelf moest vasthouden aan de handgreep en ook die laptop moest bewaken. Voor de run op de rollenbanktest ontbrak het aan tijd, temeer omdat ook ik geen tijd had, omdat ik nog met vrouw, kind en opa en oma ergens naartoe moest vanavond en ik wilde geen echtscheiding provoceren. Ik ben zonder te weten wat de cijfers zijn, maar huis gegaan.
Gelukkig schakelde de DSG nu goed en kiest hij zijn versnellingen prettiger. Ik heb me ingehouden en kan dus nog geen uitvoerig verslag doen, maar wat is die auto nu bruut snel. Die PK,s konden me minder schelen dan het koppel en dat laatste lijkt me dik in orde. Van 80 naar 170 gaat verschrikkelijk hard, maar gek genoeg in alle rust. Ik heb dat traject tot ca 170 een paar keer kortstondig uitgeprobeerd, en het gaat zo gemakkelijk en stil dat daar het gevaar in zit. Voor je het weet gaat het veel en veel te hard. Optrekken in S kan niet meer met vol gas. Zelfs in 2 krijg je wielspin tot ongeveer 70 km p uur. Dus dat is een kwestie van leren hoe diep je het gaspedaal kunt intrappen zonder met gillende banden weg te rijden. Mijn algehele indruk is voorlopig, dat me voor nu het meeste opvalt dat alles veel soepeler loopt. Ik ben er erg blij mee dat de auto niet onnodig hoog in de toeren gaat gillen in D en zijn karakter als luxe reislimo heeft gehouden. Al vaker heb ik hier geschreven dat ik een dubbele moraal heb. Eigenlijk rijd ik erg braaf meestal, door overal de Max snelheid plus tien km op de teller aan te houden. Stoplichtsprints doe ik ook eigenlijk nooit, dus een 1,4 ( die standaard ook over de 160 pk heeft zag ik vandaag) volstaat voor mij in de meeste gevallen. Waarom dan 2 liter en ook nog tunen, vraagt een normaal mens zich af. Mijn antwoord is, dat het gewoon erg ge*l, ik bedoel leuk is om het onder je motorkap te hebben zodat je er af en toe gebruik van kunt maken. Ook handig als er een petje achter je zit te bumperkleven, om hem eventjes zoek te rijden. Het zijn de kleine pleziertjes die het leuk maken. Morgen ga ik eventjes een beetje uitproberen.
Nogmaals dank aan Corné en jullie allen voor de goede sfeer.

Hoi Raymond, niets te danken en graag gedaan, ik vond het super dat je hem hebt laten chippen, jammer was wel dat je geen tijd meer had ivm je agenda voor de rollenbank run, want ik had geregeld dat ondanks het tijdstip ze jouw auto toch nog zouden rollen, omdat ik wilde dat je tevreden en met een big smile op je gezicht naar huis zou gaan, maar ik begrijp dat dat evengoed nog goed gekomen is, ik heb een paar rondjes met Ronald meegereden in jouw auto en ik zal eerlijk tegen je zijn...... Ronald zei tegen mij...., "jij hebt een leuke snelle auto, maar dit is echt een beest!" vervolgens kwam er nog een opmerking van..., "ik denk bijna zeker te weten dat dit de snelste auto van vandaag is" dan ben je weer op de hoogte ;) het koppel wat vrij komt is bizar, ik weet zeker dat je bij een tussen sprint van 100 naar 200 me helemaal zoek rijd, geniet er van met mate zou ik zeggen en heb respect voor de techniek, dan kan je er nog lang plezier van hebben, een 1e proefrit in je volgende auto zal nu best tegenvallen denk ik ;)

Greetz Corné
 

Kiswum

Forumguru
Het viel me op dat er vooral Superbs en Octavia's aanwezig waren en het viel me op dat de Skoda rijder met name een auto bezit die het vooral intern getuned en niet extern (op wat leuke velgen na)
Verder vroeg me af waar met name de Fabia's waren gebleven.

Bij deze een oproep aan alle Fabia rijders, als het mogelijk is en je zin hebt, kom gezellig mee :) (Hetzelfde gaat ook voor de Yeti en de enkele Rapid+Felicia rijders).

Tot de volgende keer allemaal!
 

Hetzer

Forumguru
@Kiswum , Klopt !! het was met 1 Fabia, 2 Citigo's een redelijk Octavia en Superb gehalte !!!!
Overigens een tendens, de laatste 2 meetings in de Hoeksewaard en Gorinchem ook al geen Yeti.... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan