Lekkage door panoramadak?

CDO

Forumguru
sterkte gewenst.

Situatie bij de dealer is herkenbaar.

Die van mij is deze week geweest voor controle. 4 uur onder water gestaan (ik denk onder de sproeier als ik de kringen op de lak bekijk). Ze hebben niets kunnen vinden (gelukkig) maar je wordt toch aangekeken alsof je een beetje loco bent terwijl er toch echt 4 cm water in de kofferbak stond onder het reservewiel.

Zal wel het dak open hebben laten staan / kofferbak niet goed afgesloten hebben zie je ze denken......
 
Wat een waardeloze situatie, ik kan me goed voorstellen dat je baalt als een stekker. Terecht.
Ik zou zeker nog even je rechtsbijstand bellen, al is het alleen maar voor aanvulling dossier en/of advies. De dealer zal gelegenheid moeten krijgen om eea op te lossen vrees ik, maar daar zit natuurlijk wel een grens aan. Volgens mij zijn die in jouw geval al heeeel erg overschreden.
Succes, ik hoop dat er snel een einde komt voor je, aan deze misere!
 

EdK

Forumguru
4 uur onder een sproeier gevoed vanuit een tuinslangetje benaderd never een fikse regenbui !
Laat ze eens lekker 2 uur door een wasstraat heen rijden of gewoon met een hoge drukspuit een paar uur
Dan kom je dichter bij de werkelijkheid van regen dan met een tuinslangetje die ze waarschijnlijk gewoon ergens op dak neerleggen !
Want kan me niet voorstellen dat men er 4 uur bij gaat staan kijken !

En als men dan ook nog niet eens de moeite neemt om daarna de kringen waar je over spreekt weg te poetsen , wel dat geeft min of meer al aan hoe ze met je wagen en dus je probleem omgaan !
 
Lekkage panorama dak superb 2

Tja dat wordt afwachten maar een dak open laten staan en dan zo veel water?
Lijkt mij een heel raar verhaal. Dan zouden s morgens je stoelen voor ook heel nat moeten zijn. Wat ik bij mij superb merkte dat het uitmaakt of de auto schuin staat. Weg loog vaak een beetje bol, als je dan de wagen een keer de andere kant op parkeert loopt het water ineens via de afvoer gootjes aan de andere kant en ja als daar dan een probleem is ,,,,,,,
Hoop dat je problemen op gelost zijn maar, water komt niet zo maar in die riuimte. Daar moet een verklaring voor zijn. Gietertje water auto schuine plek neer zetten, dakje open en gootje laten vollopen als het water direct weg loopt prima, draai je de auto om en doe je het nog een keer.

Ook jij veel succes, overigens zelfde dealer ?
 
Ik had ook water in het rechterachtervak van de koffer. Na nazicht door de dealer bleek dat de afvoer rechtsachter 'verstopt' zat met blaadjes. Wagen staat nochtans niet onder bomen en als dat al eens gebeurt zeker niet met open dak. Dealer heeft afvoer gereinigd (blaadjes eruit gehaald) en met gezegd dat hij het voor één keer zo zou laten want dat dit geen garantie is. Ik heb hem daarop gezegd dat het systeem zou moeten voorzien zijn op het feit dat er af en toe eens iets in het dak kan terechtkomen (bvb. door een fijn gaasje te steken bij de afvoerleiding). Als dit niet voorzien is dan is dat volgens mij simpelweg een conceptuele fout.
Sindsdien heb ik wel geen problemen meer gehad met water in de koffer. Hopelijk blijft het zo...
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is niet wat je noemt klantvriendelijk. Gezien het aantal reacties hierover mag je onderhand toch wel spreken van een constructiefout. Als de afvoer verstopt door blaadjes dan kan je dat niet op het conto van de eigenaar schrijven.
 
Lekkkage panoramadak oplossing ???

Vorige week vrijdag mijn superb opgehaald, niets gehoord van de dealer zelf maar gebeld en ja hoor ik kom hem ophalen. Rubbers vervangen, afvoer was inderdaad stuk :super:, dak opnieuw afgesteld, en de bekleding is gereinigd.
Wat zegt u,,, ja de bekleding is gereinigd. Vervangen mag niet van de importeur. Ik zal u mijn reactie besparen, maar is te vatten onder het motto grote teleurstelling. Je wilt nu een keer klaar zijn met deze klacht.
Bj het ophalen trof ik toevalligerwijs de 1 van de eigenaren van RIjnwoud. Kan iet anders zeggen dan een byzonder plezierig gesprek gehad. Ik begrijp nu in iedergeval beter de relatie tussen de importeur en de dealer. In het kort geld waarmee de garantie betaald wordt is in handen van de importeur. Die bepaald welke werkzaamheden wel en niet uitgevoerd mogen worden. De insteek is vooral beperking van de financieele consequenties van garantie claims. Dus een probleem dat een grote financieele impact heeft zal stap voor stap opgelost moeten worden. Dus een probleem van een dak zal eerst toestemming krijgen voor een kleine reparatie, dan een iets grotere bij aanhoudende klachten. Dat betekend wel dat er dus echt iets aan de hand is je een heel circus door moet voor dat je de finale oplossing te pakken hebt. Met in dat traject veel gevaar op frustratie bij klant en dealer. Denk dat het ontwer van dit systeem niet in het voordeel werkt van de klant en vaak ook nie van de dealer. Hoe anders het beter in geregeld kan worden weet ik ook niet. (onafhankelijke derde ?)

De lucht in mijn auto is van pure rottings/schimmel lucht geworden van Frisheid uit een spuitbus met de eerder beschreven geurcombinatie. Yeg:icon_smile_dead::icon_smile_dead:
Dat heb ik niet geaccepteerd, er is nu een nieuwe clam richting importeur fabrikant gegaan, met als resultaat dat de bekleding inderdaad vervangen gaat worden !!!! :winkie:
Helaas de boel in back order dus zal nog wel even duren maar er is beweging en dus hoop! Het rubber het dak ziet er goed uit, het is nu droog ik zie geen water naar binnen komen tot nu toe dus,,, goede hoop da he toch goed gaa worden. Conclusie tot nu toe,
Het systeem van garantie bepaling moet herzien worden.
De aanhouder wint (hoop ik)
Probeer de relatie met de dealer zolang als mogelijk goed te houden.
Toegegeven door dealer er is een probleem met het panoramadak, en dat is niet alleen met de superb. Dus heb je een dak, controlee regelmatig de staat van de rubbers en controleer op vocht !
 

EdK

Forumguru
bmwlepelaar laat ik ten eerste zeggen dat ik je feliciteer met het bereikte tot op heden dus laten daar geen misverstanden over zijn.

Maar dan zie ik je de volgende uitspraak doen: Het systeem van garantie bepaling moet herzien worden.

En dan vraag ik me toch af wat je hiermee bedoeld, want denk dat deze best wel goed is als we als consument maar weten wat ons recht is !

Ik lees in je tekst meerdere malen over de communicatie en dat de dealer moet luisteren naar de importeur, ja leuk dat hij dit je heeft uitgelegd maar is iets dat leuk is als algemene info en meer ook niet.
Want jij hebt volgens het consumenten recht alleen maar te maken met je dealer met hem ben je een overeenkomst aangegaan en hij heeft maar te zorgen dat als iets niet goed is dat hij dat oplost voor jou ( in garantie tijd )
En als zijn leverancier ( in dit geval importeur ) zijn poot stijf houd en iets niet wil uitvoeren wat gewoon behoort gedaan te worden dan is het jammer voor de dealer dat hij geen medewerking krijgt van zijn leverancier maar hij heeft met jou een probleem en hij behoort dat naar wens van jou op te lossen

En als de dealer hierdoor er financieel bij inschiet, tsja dat is sneu voor hem maar is totaal jouw probleem niet !

Nu komt het zo te lezen met jouw geval allemaal wel in orde, maar het had eigenlijk nu allemaal al in orde moeten wezen en je had dus niet weer terug hoeven komen voor nieuwe bekleding !
En hoop dat je alleen nog maar hoeft terug te komen voor een reguliere service beurt maar ik raad je aan om eens te google op consumenten recht, je zal verbaasd staan wat je rechten zijn als consument ! Meer dan menig mens soms denkt.

Succes en geniet evengoed van je wagen
 
Beste edk,

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, formeel heb je alleen te maken met een dealer. Daar heb je een koop overeenkomst mee afgesloten. In de afweging of de dienst die je hebt ingekocht voldoet en de oplossingen die geboden worden als dat niet zo is de term "redelijk" belangrijk. Is de dienst of het product "redelijkerwijs" van wat je er van mag verwachten. Ook het bieden van oplossingen (garantie) door de dealer is aan zo n toets gebonden.
Wat is redelijk ? ook in termen van oplostermijn. En ja regels zijn regels en de rechten van een consument zijn helder. Echter om tot een snelle en goede oplossing te komen is het soms verstandig om ook de positie van de ander te kennen. Alleen stacato vast houden aan je recht zal niet altijd het middel zijn om tot het gewenste resultaat te komen. (ook je rechtsbijstand zal blijven aan dringen op dialoog)
Dus ja ik ben blij met een dealer die mij zijn positie helder maakt. Het systeem van garantie bepaling is wat mij betreft wat anders, en is in zijn huidige opzet niet in het belang van dealer noch koper,

Met vriendelijke groet

Ben bmwlepelaar
 
:smirk: Vandaag was het zover eindelijk nieuwe bekleding inde auto GARANTIE pffffff, Zit er netjes in, volgens medewerkers van Rijnwoud was de auto op plaatsen nog goed nat. (tja...)
En na het weghalen van de boven en onderbekleding is de auto gedroogd en zijn de nieuwe lagen weer bevestigd. Lucht is helaas nog niet helemaal uit de auto. Heeft zo gestonken dat het denk ik over al wel is in getrokken. (hemeltje) Maar goed dat zal er van zelf wel weer uit gaan. Dus "eind goed al goed " ga het zien, vertrouwen moet weer even terug komen.

Als er nog tips zijn om de lucht weg te krijgen hoor ik het graag.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik hoop echt voor je dat alle ellende nu over is en je kan gaan genieten van je Skoda.
 

Mark

Banned
:smirk: Vandaag was het zover eindelijk nieuwe bekleding inde auto GARANTIE pffffff, Zit er netjes in, volgens medewerkers van Rijnwoud was de auto op plaatsen nog goed nat. (tja...)
En na het weghalen van de boven en onderbekleding is de auto gedroogd en zijn de nieuwe lagen weer bevestigd. Lucht is helaas nog niet helemaal uit de auto. Heeft zo gestonken dat het denk ik over al wel is in getrokken. (hemeltje) Maar goed dat zal er van zelf wel weer uit gaan. Dus "eind goed al goed " ga het zien, vertrouwen moet weer even terug komen.

Als er nog tips zijn om de lucht weg te krijgen hoor ik het graag.
Het beste is de wagen in de zon en als er een briesje is zoveel mogelijk te luchten, dus gewoon op een afgeloten terein met de ramen een paar uur open parkeren.
 

Captain Hook

Forumguru
Luchtjes krijg je weg met een zogenaamde ozonbehandeling. Google daar maar eens op. ("ozon geurbehandeling auto")
Ze plaatsen een apparaat in je auto en een nachtje later is alles weer fris!
 
lekkage panorama dak

Laatse bericht over het dak, nu 2 maanden verder. Alles prima, luchtjes weg, geen lekkages meer, eindelijk !:yeah:
 

RefleCs

Forumguru
Dat klinkt heel goed :) eindelijk echt genieten van je auto. Zo zie je maar weer de aanhouder wint. Ik hoop alleen dat PON wel leert van dit soort dingen en eerder dit soort klachten serieus neemt en het direct goed op laat lossen.
 
Geven ze daarmee niet impliciet aan dat er een probleempje is met de modellen geproduceerd voor 12-4-2011? Heb je het recht te eisen dat je dealer deze reparatie zowiezo uitvoert gesteld dat de wagen nog in garantie is?
 
Bovenaan Onderaan