Lekkage door panoramadak?

Fabia

† In Memoriam
Wat een onzin. Dan ontwikkel je toch een beter systeem. Het lijkt de NS wel, last van vallende blaatjes.
 

CDO

Forumguru
Ondanks alle optimistische uitlatingen ben ik denk ik ook aan de beurt. Vlak voor de vakantie natte plek in de kofferbak rechtsachter(bijrijders zijde). Zak van afneembare trekhaak + jas die ik daar atijd heb liggen helemaal doorweekt en volgezogen met water. Afdekking van het reservewiel opgetild en daar stond 2 tot 3 centimeter water onder in de bak....

Ik mag de 30ste even langskomen, ben benieuwd.
 

RefleCs

Forumguru
Sjonge weer een... Je zou haast met alle getroffenen een bezoekje brengen aan Pon en niet meer weggaan tot het verholpen is....
 

Erensa

Nieuw lid
Ik had ook lekkage via het dak. Bij de voorste stijlen. Dealer heeft hele dak vervangen. Zaten ook scheurtjes in het frame nl. Keurig gedaan. Voor garantie.
 
Ondanks alle optimistische uitlatingen ben ik denk ik ook aan de beurt. Vlak voor de vakantie natte plek in de kofferbak rechtsachter(bijrijders zijde). Zak van afneembare trekhaak + jas die ik daar atijd heb liggen helemaal doorweekt en volgezogen met water. Afdekking van het reservewiel opgetild en daar stond 2 tot 3 centimeter water onder in de bak....

Ik mag de 30ste even langskomen, ben benieuwd.

Bij jou dan misschien ook 'blaadjes' in de afvoerleidingen? Enfin, ik blijf erbij als dat écht het probleem was dan is er echt wel een conceptueel probleem met dat panoramadak.
Misschien moeten al die problemen met het panodak maar eens gebundeld worden en overgemaakt aan de NL resp. BE invoerder van Skoda.
Want bij mij was het natuurlijk de eerste keer dat de dealer dat probleem heeft voorgehad. Dixit de dealer...
 
Lekkage panorama dak superb 2

Vandaag de Superb weer opgehaald, probleem verholpen via de dealer !
Vanmorgen eerst maar even rechtsbijstand gebeld met de vraag wat te doen.
Ingebrekestelling is het antwoord, en het feit dat de auto nog onder garantie is, is wat anders dan dat ze een ondeugdelijk product hebben afgeleverd. De zorg omdat te repareren staat los van de garantie,,,Ok.
Auto moet nu goed zijn volgens dealer, gek dat ik er geen vertrouwen in heb ??? We gaan het zien.
Ook het rubber (afbrokkelen van de fluwelen rand) nog besproken. Importeur wil het vervangen maar vraagt het onderdeel dan op en zal dan bepalen of het ten laste van de importeur komt of dat ik alsnog de reparatie zelf moet betalen.:biggthumpdown: Nou ja auto is 1 jaar 4 maanden oud, wat is dat nou ...Moet toch goed zijn.
Straks eerst de auto maar een beetje schuin neerzetten de regengoden zullen ons vast nog wel op een buitje trakteren en dan maar afwachten.....:smiley29:
 
Superb 2 lekkage panorama dak

Ja hoor, volgens de dealer is de brandslang er op gezet maar geen lekkage te vinden.

Thuis gekomen dak open doen, klein gietertje water gepakt. En eerst rechts een beetje in de lekbak laten lopen. Prima loopt keurig weg door de stijl. Nu links even proberen. En nee he, water staat stil. :1884:Water loopt na een paar minuten mijn interieur in. Nou testje van vijf minuten, daar voor heeft hij weer 2 dagen voor bij Rijnwoud mogen staan. Shit, hadden ze dat nu zelf niet kunnen bedenken. Morgen weer terug of eerst maar even bellen:623::mad:
 

Mr_McPhisto

Actief lid
dat is toch f***ing niet te geloven. Echt wat hier al eerder is gemeld. Bundelen en centraal indienen deze klachtenregen.
Is gewoon niets waard zo.
 
Superb 2 combi lekkage panoramadak

Is dat een optie ???:24: Zoals alles in het leven, hier win je wat daar laat je wat.
Gezien het comfort niveau van mijn superb meen ik te veel te moeten laten, snelheid compenseert namelijk niet alles. En gezien mijn leeftijd, ik weet niet hoe oud jij bent ? Kan de keuze van zo'n type auto snel uitgelegd worden als man in "mid life crisis" Maar jij zal waarschjnlijk rond de 25 zijn.:grin:

Vandaag wel een ingebrekestelling doen uitgaan naar Skoda Rijnwoud. Hoe zeer het mij ook spijt, want de mannen en vrouw van de receptie zijn heel voorkomend en vriendelijk. Maar deze situatie is onacceptabel. Auto ruikt ondertussen naar oude sigaren:icon_smile_dead:,
 

maarten2xrs

Senior Member
ik kom je wel eens bij hans tegen (atc) met de blauwe rs, nou 25 jaar oud daar teken ik voor, ben namelijk 51.
maar ik hoop dat ze er eens uitkomen met je dak, en trouwens hoe gaat het nu met laarzen. groetjes maarten.
 
Superb 2 combi lekkage panoramadak

Hans ?? ken ik niet :winkie:, maarten ?? ook niet :winkie:, laarzen in de skoda werken overigens wel heel goed. Ondanks de lekkage nooit echt natte voeten. Moet ze wel uittrekken van mijn vrouw, voor dat ik naar binnen ga.

51 jaar is dat niet wat oud voor zo'n jonge mannen auto ?:icon_smile_question
 

maarten2xrs

Senior Member
een rs is zeker wat voor een 51 jarige, ( midlife) maar ik denk dat ik je verwar met iemand anders
want die persoon waar ik het over heb heeft precies hetzelfde probleem en komt ook bij rijnwoud.
 
vervolg lekkage superb.

Vandaag een vriendelijke email ontvangen van firma Rijnwoud :24:. Met daarin een aanbod om 20 September het dakframe te vervangen. Ben ik erg blij mee, als dat het gewenst resultaat heeft. Hoop dat het niet echt meer hard gaat regenen.:2133:

Nu maar even afwachten, ben blij met de reactie van Rijnwoud :aangenaam:en vertrouw op een goede afloop. U gaat horen.
 
lekkage panoramadak superb 2 combi

Goedemorgen Fabia :super: it's me bmwlepelaar,

Dus vooralsnog een zeer positieve reactie van mij dealer :laugh:
 
lekkend panorama dak.

P1000010.jpg

Hier wat foto's van mijn lekkend dak, wat hopelijk deze week voor eens en altijd opgelost gaat worden. foto 1 hoek voorkant dak, met vliegenvanger. Te zien is dat het water er in blijft staan en geeft de vroegtijdige loslatende rubberrand.
Tweede foto laat zien waar het water naar binnen komt. Auto stinkt, ik rij er al een week niet meer in. Kunnen mijn kleren gelijk naar de stomerij.

P1000026.jpg
 
lekkage superb 2 panorama dak. vervolg reactie Rijnwoud

Vanmorgen de auto afgeleverd bij de dealer Rijnwoud. Tja dat de medewerkers van after sales cursus krijgen hoe om te gaan met dit soort situaties, weet ik van een collega garage houder. Leren denken in oplossingen is daarin belangrijk. Maar als klant verwacht je ook een beetje erkenning, meevoelen in je frustratie.
En dat lukte vanmorgen heel slecht.
Je probeert gepast je frustratie over te brengen, en als een medewerker dan alleen maar instaat is aan te geven dat ze het gaan op lossen heb je niet het idee dat het overkomt. En loopt de frustratie alleen maar op. Want ja meneer, dat heb ik al vaker gehoord. Ik heb nu de laatste 4 weken rond gereden in een hele dure lekkende asbak van 40.000 euro. Werkelijk wat een lucht, van oude sigaren in die auto ! Heb zelf ook een vochtmeter aangeschaft, om te zien hoe de binnenbekleding is aangetast. 38 % waar het water binnenkomt 21 procent achterin. Daarna even in de toyota van mijn vrouw gekeken. 0.1 % Shit :mad:.
Mensen uit de auto wereld zeggen mij dat die lucht nooit meer uit de auto gaat, wat voor osmose behandeling je er tegen aan zet. Hij komt altijd weer terug ?
Heeft iemand hier ervaring mee. Ik eis nu nieuwe binnenbekleding (beige slaat op plekken grijs uit) Dealer gaat het oplossen ?? Maar zegt mij niet toe de bekleding te willen vervangen. Moet ik daarmee akkoord gaan, of toch maar weer rechtsbijstand bellen ?:623:
 
Bovenaan Onderaan