KESSY vergeten in te bouwen

CDK

Forumguru
Maar zou je de voorste sensor niet zo kunnen laten werken dat alle deuren opengaan? Bij de gewone centrale vergrendeling is dat wel een optie.
Dat is al in te stellen, zelfs standaard volgens mij, bij mij gaat alles van slot op het moment dat ik de sensor aanraak, maar in maxidot kan ik instellen of ik alles of alleen de bestuurdersdeur wil ontgrendelen
 

Canon-Eye

Forumguru
even de sensor aantikken en vervolgens het achterportier openen, altijd handiger en sneller als eerst je sleutelbos pakken en op het knopje drukken
Als ik nog meters bij de auto vandaan ben steek ik m'n linkerhand in mijn zak en bedien "blind" het open-knopje. Tijd genoeg om die hand inclusief sleutel weer uit de zak te halen, zodat ik er het achterportier mee kan openen om m'n tas in één zwaai (met rechts) achter m'n stoel te zetten.
Hier zit natuurlijk wel jáááren training achter :jaja:: vanaf 1992 rij ik al auto's met afstandbediende cv...
 

bonyuri

Actief lid
Als ik nog meters bij de auto vandaan ben steek ik m'n linkerhand in mijn zak en bedien "blind" het open-knopje. Tijd genoeg om die hand inclusief sleutel weer uit de zak te halen, zodat ik er het achterportier mee kan openen om m'n tas in één zwaai (met rechts) achter m'n stoel te zetten.
Hier zit natuurlijk wel jáááren training achter :jaja:: vanaf 1992 rij ik al auto's met afstandbediende cv...
Vooral het starten zonder sleutel lijkt me handig. Deur openen inderdaad "blind"
 
Als ik nog meters bij de auto vandaan ben steek ik m'n linkerhand in mijn zak en bedien "blind" het open-knopje. Tijd genoeg om die hand inclusief sleutel weer uit de zak te halen, zodat ik er het achterportier mee kan openen om m'n tas in één zwaai (met rechts) achter m'n stoel te zetten.
Hier zit natuurlijk wel jáááren training achter :jaja:: vanaf 1992 rij ik al auto's met afstandbediende cv...
Ik denk dat we @Canon-Eye een bolderkar cadeau moeten geven voor de kerst. Een echte oerwagen zonder toeters en bellen! ;)
 

RoelF

Forumguru
Als ik nog meters bij de auto vandaan ben steek ik m'n linkerhand in mijn zak en bedien "blind" het open-knopje. Tijd genoeg om die hand inclusief sleutel weer uit de zak te halen, zodat ik er het achterportier mee kan openen om m'n tas in één zwaai (met rechts) achter m'n stoel te zetten.
Hier zit natuurlijk wel jáááren training achter :jaja:: vanaf 1992 rij ik al auto's met afstandbediende cv...

Hahaha! Ik zie dit ook al voor me:
Van 1980 tot 1992 was je nog trots dat je nog gewoon de sleutel in de deur stak om deze te openen. Toen had je ook al geweldige betogen tegen die moderne techniek! Afstandsbediende CV had je toen echt niet nodig. :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk dat we @Canon-Eye een bolderkar cadeau moeten geven voor de kerst
Leuk om de kleinkinderen in mee te nemen als we aan de wandel gaan - dank alvast!

Nee hoor, je vergist je - er zit van alles op en aan mijn auto aan zaken die ik wel degelijk praktisch vind. Zonder de noodzaak te voelen om mijn handtekening op te sieren met de hele waslijst: ik zou het niet graag meer moeten stellen zonder bijvoorbeeld de cv (sinds 1992), de cruisecontrol (sinds 1988), de elektrische ruitbediening op alle ruiten (sinds 1992) en nog zo het een en ander.

Ik snap ook best dat de marketingjongens zich suf blijven piekeren over wat ze nog méér aan grappen en grollen in hun volgende modellen kunnen stoppen om zich te onderscheiden van de concurrentie, en ik snap ook dat heel wat gadget-o-fielen daar gek op zijn (die marketingboys zijn niet gek). Maar ik ben gewoon niet zo gesteld op allerlei automatiekjes die namens mij gaan denken zoals de fabrikant verwacht dat ik zal denken omdat "gemiddeld genomen iedereen wel ongeveer zo denkt".
Ik denk namelijk heel vaak juist niet zoals het gemiddelde en blijf toch liever wat meer zelf "in control". Dat geldt voor mijn auto, zoals dat ook geldt voor mijn pc - daar moet ik bv. altijd ook allerlei "assistenten" vermoorden (uitzetten) als ik een nieuwe Office-versie heb geïnstalleerd.
 

Darkside

Forumguru
Zelf in controle wil ik ook best. En het is niet zo dat ik niet in staat ben om zelf aan een slinger te draaien om het raam open of dicht te krijgen. Zelf ren knop om te draaien om het licht aan of uit te zetten of zelf een hendel te bedienen om de ruitenwiss'ers te bedienen. Maar dat (veel) automatisch of met weinig inspanning gaat vind ik wel zo ontspannen
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik begrijp Canon-eye wel, en ben het ook wel met 'm eens, maar ik wordt door m'n tiener-dochter dan ook wel regelmatig van ouderwetsigheid beschuldigd

In principe zijn die automatiekjes niet bedoeld om te denken zoals de gemiddelde bestuurder denkt, maar meer zoals de bestuurder geacht wordt te denken. Maar voor mij is zo'n automatiekje pas een nuttige toevoeging als ie 100% van de tijd, altijd, onder alle denkbare omstandigheden, 100% z'n werk gewoon perfect doet. Zolang dat niet het geval is, en dat is het momenteel zeker niet, hoef ik het niet in de auto. Je moet dan namelijk nog steeds 100% van de tijd het zaakje zelf in de gaten houden, en dan doe ik het wel helemaal zelf. Dit geldt dan voor zaken als front assist, lane assist, verkeersbordenherkenning, etc.

Kessy valt daar niet onder, dat is gewoon persoonlijke keuze, wat mij betreft hoeft het er niet in (maar als ik het wel besteld zou hebben zou de dealer wel met een heel goed verhaal en oplossing moeten komen voor ik zou accepteren dat ze het "vergeten" zijn). Automatische klimaatregeling is ook een voorbeeld van zo'n persoonlijke keuze, maar dan eentje die voor mij persoonlijk wel een must-have is. Sinds dat bestaat vind ik electrische ruiten op alle ruiten dan weer niet nodig, behalve linksvoor bij een parkeergarage gaan die toch nooit open. Laatst heb ik weer eens een in geleende auto zonder automatisch dimmende binnenspiegel gereden (in het donker op de snelweg), dat is dus nu ook een absolute must-have.

Een andere vernieuwing, navigatie, hangt uiteraard van het gebruik af, ik weet eigenlijk altijd zelf de weg wel, en neem meestal een TT mee voor noodgevallen, ding gaat zeer zelden aan. Een netjes ingebouwde Columbus verfraait de auto wel degelijk, en ik zou het ook wel willen hebben, maar voor de prijs die ze ervoor durven vragen kan ik best veel andere leuke dingen doen (en dat terwijl ik best een grote GPS-fan ben, zo'n beetje sinds ik in 1985 voor het eerst met een GPS ontvanger, een Texas Instruments TI-4100, de allereerste commercieel verkrijgbare GPS ontvanger, gespeeld heb).
 

leonpard

Actief lid
Vandaag eindelijk weer contact gehad met de LM. Wist mij te vertellen dat de leverende dealer 5 Octavia's had binnengekregen waarvan er 4 zonder Kessy zijn geleverd. De vijfde is de mijne.......met Kessy:yeehaa:, toch nog een positief bericht aan het eind van 2013!

Uitlevering staat helaas nog niet geplanned, maar ik hoop dat het in de 1e week van 2014 gaat lukken. Er schijnt vanaf 1 januari een nieuw systeem voor het kenteken aan te komen met een pasje inplaats van deel I, II en overschrijvingsbewijs. Maar de RDW weet zelf nog niet hoe e.e.a. Ingevoerd gaat worden........
 

rickvandevelde

Senior Member
Leuk om de kleinkinderen in mee te nemen als we aan de wandel gaan - dank alvast!

Nee hoor, je vergist je - er zit van alles op en aan mijn auto aan zaken die ik wel degelijk praktisch vind. Zonder de noodzaak te voelen om mijn handtekening op te sieren met de hele waslijst: ik zou het niet graag meer moeten stellen zonder bijvoorbeeld de cv (sinds 1992), de cruisecontrol (sinds 1988), de elektrische ruitbediening op alle ruiten (sinds 1992) en nog zo het een en ander.

Ik snap ook best dat de marketingjongens zich suf blijven piekeren over wat ze nog méér aan grappen en grollen in hun volgende modellen kunnen stoppen om zich te onderscheiden van de concurrentie, en ik snap ook dat heel wat gadget-o-fielen daar gek op zijn (die marketingboys zijn niet gek). Maar ik ben gewoon niet zo gesteld op allerlei automatiekjes die namens mij gaan denken zoals de fabrikant verwacht dat ik zal denken omdat "gemiddeld genomen iedereen wel ongeveer zo denkt".
Ik denk namelijk heel vaak juist niet zoals het gemiddelde en blijf toch liever wat meer zelf "in control". Dat geldt voor mijn auto, zoals dat ook geldt voor mijn pc - daar moet ik bv. altijd ook allerlei "assistenten" vermoorden (uitzetten) als ik een nieuwe Office-versie heb geïnstalleerd.

Mee eens! laatst tijdens de onderhoudsbeurt voor mijn Superb zonder Kessy een leenauto meegehad met Kessy.
Op zich een leuke gadget maar naar mijn mening niet echt handig.
Als je de achterdeur wilt openen moet je eerst je met je hand de voordeur vastpakken en dan de achterdeur openen. Was overigens een Hyundai I 40
 

Kassepitje

Nieuw lid
Deze week ook uitsluitsel gekregen dat mijn auto ook wél KESSY heeft.
De dealer vertelde dat het mis was gegaan bij auto's met KESSY i.c.m het safety pakket.

Blij dus dat de mijne én KESSY én FA heeft:D
 

Desperado

Forumguru
Compleet off topic; Ik heb geen flauw idee wat kessy is (zal vast simpel te vinden zijn hier) maar dit is echt zo'n topic dat ik met een lach zit te lezen. Puur genieten over de gemakken en ongemakken van de moderne automobilist :D
 

thekawa

Forumguru
Snap niet dat ze de achterdeuren er niet van voorzien... mn passat heeft het wel en super als je direct de kleine op de achterbank wilt zetten. De o3 daarin tege 2 dimmende buitenspiegels en de passat alleen links.... raaaar
 

Cordoba

Forumguru
Er schijnt vanaf 1 januari een nieuw systeem voor het kenteken aan te komen met een pasje inplaats van deel I, II en overschrijvingsbewijs. Maar de RDW weet zelf nog niet hoe e.e.a. Ingevoerd gaat worden........

Is al maanden terug over bericht in de media, en in 1e instantie had de RDW een mooie fout gemaakt in het persbericht: in plaats van dat er met ingang van 1 januari geen nieuwe kentekenpapieren meer uitgegeven worden (alle nieuwe kentekens wordt kentekencard), stond er dat de kentekencard met ingang van 1 janurari 2014 wordt afgeschaft.:maakmegek:

Publicatie is op RDW-site wel terug te vinden, uit het hoofd komt het hierop neer:
- alle nieuw uitgegeven kentekens krijgen met ingang van 2014 een kentekencard (pasje) in plaats van papieren
- alle (gebruikte) auto's die overgeschreven worden naar een nieuwe eigenaar krijgen vanaf 1 januari ook een kentekencard
- vanaf 2020?? krijgen alle auto's die nog kentekenpapieren hebben ook een kentekencard
- voor het overschrijven van de auto naar een nieuwe eigenaar krijg je een code (in plaats van overschrijvingsbewijs), zodat je de auto bij verkoop kunt over laten schrijven, maar iemand met alleen de card kan dat dus niet.
- bij overschrijven van kenteken naar nieuwe eigenaar, krijg je niet direct de (nieuwe) card mee, die wordt opgestuurd en krijg je een aantal dagen later. Bij aanhouding/controle door politie is dit geen probleem omdat die gewoon de actuele eigenaar in het systeem kunnen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

svdm

Senior Member
Ik meen toch echt dat mijn achterklep van mijn nieuwe O3 HB GL vanmiddag open ging, terwijl de auto op slot zat. Had mijn sleutel in mijn broekzak en de achterklep ontgrendelde dus gewoon netjes (middels KESSY), terwijl de deurportieren gewoon gesloten bleven.

Zal het morgen voor de zekerheid nog eens proberen.
 
Bovenaan Onderaan