Normale Pegasus velgen of de L&K variant in antraciet

Welke Pegasus variant op de Superb Combi Business Grey

  • Normaal

    Stemmen: 17 32,7%
  • Antraciet

    Stemmen: 35 67,3%

  • Totaal aantal stemmers
    52

RefleCs

Forumguru
sorry voor de trap omhoog in dit topic...

@RefleCs heb jij je Pegasus velgen achteraf als accessoire besteld? Ik wil nl graag deze velg voor (wellicht) de Superb (offerte voor Kodiaq werd te gek .. :troost: ) maar deze velg zie ik in NL nergens staan. In Dtsl is ie wel leverbaar als accessoire vandaar de vraag.

Ja gewoon bij de dealer gevraagd bij het samenstellen van de auto. Geen enkel probleem. Ze heten tegenwoordig anders dan een jaar geleden.

Alles is mogelijk en voordeel is je betaalt er geen bijtelling over als je een leasert hebt omdat het een achteraf optie betreft. Ik denk wel dat ik achteraf de originele velgen had willen behouden als winterset want om de 18" is het officieel niet mogelijk om sneeuwkettingen te leggen en komende winter staat er een tripje van een kilometer of 1800 gepland waarbij ik potentieel een beste bak sneeuw tegen kan komen...
 

BBO

Senior Member
In België was de velg enkel standaard te verkrijgen op de l&k versie.
Ik denk niet dat deze apart te bestellen was.
Ik sprak laatst met een skoda verkoper dat ik het spijtig vond dat ze geen klein detail verschil hadden gedaan voor de L&K zoals de sportline. En toen vertelde de verkoper me dat de antraciet kleurige velgen enkel op l&k te krijgen zijn.
 

Stone

Actief lid
Ik sprak laatst met een skoda verkoper dat ik het spijtig vond dat ze geen klein detail verschil hadden gedaan voor de L&K zoals de sportline. En toen vertelde de verkoper me dat de antraciet kleurige velgen enkel op l&k te krijgen zijn.
Ik heb de antraciet kleurige pegasus gewoon extra besteld. Deze waren voorzien van set winterbanden en zijn door verdeler gewisseld met de zomerbanden van de gewone pegasus velgen. Super service van de verdeler.
Zonder band kostten ze ongeveer 270 euro het stuk.
 
Ik vind de L&K variant mooier staan onder de business grey combi. Staat net iets warmer en sjieker Ikzelf heb een business grey combi met beige leder bekleding. Maar, met de standaardvelgen. Ben er vanuit gegaan dat de L&K-versie velgen er niet als optie opgezet zouden kunnen worden. Dus, als ik had mogen kiezen...
 

SuperBeeb

Forumguru
Beetje off-topic, maar zou iemand die 18" Pegasus/Turbine onder een witte Golf 7 kunnen shoppen? En dan liefst zowel de zilveren als de antraciet variant. Zou een mooi alternatief zijn voor de VW Interlagos, die niet meer leverbaar zijn, en bovendien niet de goede breedte (7,5) en steek (51) hebben.
 

SuperBeeb

Forumguru
Gisteren bij dealer geweest, daar stond een Superb met de zilverkleurige variant. Zag vandaag een Octavia met de antraciet versie (in 17"). En gisteren op de Superb configurator vergeleken (bij witte carrosserie). Ben er nog niet uit. Op zo'n grote witte Superb vallen die zilveren wat weg. Maar op een 3deurs Golf valt dat wel mee denk ik.
 

BBO

Senior Member
Ik heb de antraciet kleurige pegasus gewoon extra besteld. Deze waren voorzien van set winterbanden en zijn door verdeler gewisseld met de zomerbanden van de gewone pegasus velgen. Super service van de verdeler.
Zonder band kostten ze ongeveer 270 euro het stuk.
Als je op bij de Belgische Skoda Configurator kijkt kan je de Pegasus en Phoenix Alu/ Anthracite enkel krijgen op de L&K. Als ik de prijslijst neem van toen ik mijn wagen bestelde (juli 2015) staat daarin ook dat de Alu/ Anthracite enkel is voorbehouden voor de L&K.

Op zijn eigen maakt dit geen verschil voor jou. Maar ik vermoed dat uw dealer ze zal besteld hebben op het chassis nr van iemand anders of via de accessoire shop want daar staan ze ook in.

Liggen nu op de gewone Pegasus uw winterbanden?
 

Stone

Actief lid
Liggen nu op de gewone Pegasus uw winterbanden?
Ja op de gewone liggen nu de winterbanden. Ik wou absoluut de antraciete versie op mijn wagen. Heb ze toen besteld als accessoire en waren voorzien met winterbanden. Dealer heeft dan gratis de winterbanden op de gewone en de zomerbanden op de antracietegelegd. Ook heeft hij op mijn wagen de letters van merk en typeaanduiding weggehaald. Ik vind zo een kaal kontje altijd mooier. Ik vond dit een super service. Heel tevreden van dealer.
 

BBO

Senior Member
Ja op de gewone liggen nu de winterbanden. Ik wou absoluut de antraciete versie op mijn wagen. Heb ze toen besteld als accessoire en waren voorzien met winterbanden. Dealer heeft dan gratis de winterbanden op de gewone en de zomerbanden op de antracietegelegd. Ook heeft hij op mijn wagen de letters van merk en typeaanduiding weggehaald. Ik vind zo een kaal kontje altijd mooier. Ik vond dit een super service. Heel tevreden van dealer.
Bij welke dealer ben je geweest?

Hadden ze de alu kleurige velgen moeten houden, dan zal hij moeilijker gedaan hebben denk ik. Want dan had hij een set over
 

Stone

Actief lid
Bij welke dealer ben je geweest?

Hadden ze de alu kleurige velgen moeten houden, dan zal hij moeilijker gedaan hebben denk ik. Want dan had hij een set over
dealer is NAM in Gent. Wat betreft het eventueel overnemen van de alu kleurige velgen kan ik niets over zeggen omdat ik de set sowieso wou houden voor de winterset.
 

tha a

Senior Member
ik heb inmiddels ook bevestiging van de dealer dat ze de Pegasus (beide versies) achteraf kunnen leveren! Fijn!
 

Majefloti

Forumguru
@SuperBeeb, je stelling dat de Pegasus nu Turbine is geworden is volgens mij niet juist dus let op met bestellen.
Pegasus:
Velgmaat: 8x18 ET44
Bandmaat: 235/45 R18 (hoogte band 105,75mm)
Turbine:
Velgmaat: 7,5x18 ET51
Bandmaat: 225/40 R18 (hoogte band 90mm)
Pegasus is S3 en Turbune is O3.
 

SuperBeeb

Forumguru
@Majefloti: Pegasus staat nu helemaal niet meer in de Skoda webshop. Toen dit topic startte nog wel. TS wilde kiezen tussen zilvergrijze of antraciet Pegasus. Als je de foto's in de eerste Posts ziet, zie dat wat nu Turbine heet, toen werd verkocht als Pegasus. Pegasus werd later de naam van een vijfspaaks velg (geen idee van de maten daarvan), Turbine is nu idd een 18*7,5" velg voor de Octavia.
Kan natuurlijk zijn dat er in B andere namen/maten worden geleverd.
 

Tuulster

Forumguru
@Majefloti: Pegasus staat nu helemaal niet meer in de Skoda webshop. Toen dit topic startte nog wel. TS wilde kiezen tussen zilvergrijze of antraciet Pegasus. Als je de foto's in de eerste Posts ziet, zie dat wat nu Turbine heet, toen werd verkocht als Pegasus. Pegasus werd later de naam van een vijfspaaks velg (geen idee van de maten daarvan), Turbine is nu idd een 18*7,5" velg voor de Octavia.
Kan natuurlijk zijn dat er in B andere namen/maten worden geleverd.
Nee hoor....... :nono: ;)
In de Superb prijslijst gewoon nog Pegasus!

Screenshot_20170625-182152.png
 

SuperBeeb

Forumguru
??? Nu snap ik er niets meer van. In de Skoda webshop staan deze toch echt als Turbine, en is Pegasus niet te vinden. Verkoopt Skoda ze soms los als Pegasus en icm banden als Turbine?? Vreemd.
 

dirk27

Forumguru
Turbine is gewoon voor de Octavia en zijn smaller: 7,5J
Pegasus is voor de Superb: 8J

35542991755_e804d29bc4_o.png


34701582924_9492e40056_o.png
 

SuperBeeb

Forumguru
Blijft vreemd dat ze dezelfde velg in de andere maat een andere naam geven. Maar goed, ik ga voor onder de GTI dus voor de 18*7,5" Turbine.
Iemand interesse in 19*7,5" Santiago's?
 
Bovenaan Onderaan