New wheels: Golf VII Variant Highline 1.6TDI

hemi24

Forumguru
De plezier is er een beetje af!!!

Afgelopen maandag 5 december om 06:40 uur, nog geen 10km over de grens met Dld, plotseling melding: "lage oliedruk, stop motor!" (afgelopen donderdag was oliepeil nog prima :pieker:)

Auto uit laten rollen en stop gezet, maar het was al te laat: ik stond in een grote witte wolk met een gigantische verbrande-olie-geur...

Idee van mijn kant: turbo heeft de geest gegeven en olie door uitlaat gespuugd... (wacht nog op diagnose Mazda-dealer).

Veel gebeld en gewacht tot uiteindelijk om 5 voor 9 de sleepauto er (eindelijk) was. Brrrr, geen grap bij -5°C!!! Gelukkig had ik een warme jas én een fleece-deken van de Ikea in de kofferbak!

Nu tijdelijk een Opel Zafira Tourer met 136pk 1.6 CDTI
 

hemi24

Forumguru
km-stand 142.000.

Ik heb ondertussen begrepen dat ik niet de eerste ben die dit overkomt met een Mazda 6 van 2013...

Dealer heeft ondertussen advies gekregen alles weer te monteren wat ze voor de diagnose hebben losgehaald; AA-lease gaat de auto terughalen richting Dordrecht, om daar te kijken wat ze er verder mee willen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
En de Mazda 6 is weer terug...

Ik was ondertussen al gewend aan de Zafira Tourer, maar goed, nu zitten we weer een stuk dichter bij het asfalt.

De Mazda heeft een nieuwe turbo + roetfilter gekregen; uiteindelijk is de terugroepactie ook nog een keer uitgevoerd en zijn er verder nieuwe remschijven en blokken gemonteerd.
Geen prijzen gezien, maar ik gok een dat het een grote investering is geweest voor een auto van bijna 4 jaar met 140k op de teller!

Mijn eerste indruk: de 150 paardekrachten die het blok zou moeten leveren zullen ergens zijn, maar niet onder de motorkap... (dus daar is niks aan gewijzigd).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan