New wheels: Golf VII Variant Highline 1.6TDI

hemi24

Forumguru
Na bijna 2½ jaar en 167k km "vreemd te zijn gegaan" in een Ford C-Max, ben ik weer terug bij de VAG groep.
Ditmaal een Volkswagen Golf Variant van de 7e generatie, uitgevoerd als Highline in de kleur Tungsten Silver Metallic.

IMG_20150318_174135.jpg
 

hemi24

Forumguru
en de nieuwe wielen? ;)

Haha, had graag de 17" willen hebben, maar deze auto stond nog bij een dealer op voorraad en was helaas uit de periode dat de highline nog met 16" werd geleverd...

Bij veel werkgevers!

Lag meer aan de leasemaatschappij die met een hogere restwaarde rekent voor de Golf, waardoor deze qua maandbedrag lager uitvalt (voor de werkgever).
 

Bakkertje

Forumguru
Lag meer aan de leasemaatschappij die met een hogere restwaarde rekent voor de Golf, waardoor deze qua maandbedrag lager uitvalt (voor de werkgever).

Volgens mij geeft Pon ook meer korting op het VW merk dan op Skoda. Bij mij was de Passat voordeliger dan m'n Superb.
 

micky

Forumguru
Wij zitten bij Athlon en ik kreeg toch echt veel betere leaseprijzen voor Skoda dan voor Golf hoor in Feb. vorig jaar, de Golf viel bij 36.000 euro uit het budget, de O3 pas bij een dikke 42.000
 
E

Ex-lid 2926

Mooie Golf. Vooral de highline uitvoering ziet er vanbinnen erg smaakvol uit. Zit zelf ook wel eens op de occasionsites te kijken naar een jonge VII highline hatchback. Prijzen verschillen niet veel met een OIII hatchback (wil geen station). Daarbij komt dat ik de stoelen van de Golf highline wat beter vind zitten dat de stoelen in de OIII.
Veel rijplezier met de Golf.
 

hemi24

Forumguru
De stoelen in de Golf Highline zitten inderdaad wat "geslotener" dan die in de Octavia (Elegance).
 

hemi24

Forumguru
Ondertussen ook de cominghome m.b.v. VAGCOM op "automatisch" laten programmeren.
Blijkbaar vinden de heren bij VW deze feature niet noodzakelijk en staat deze voor de Golf standaard op "handmatig".
Maar elke keer bij het uitstappen in het donker een lichtsignaal te moeten geven met de stengel van de richtingaanwijzer vond ik maar armoedig...
Zoeken op het web leverde al gauw dat het met een paar muisklikken kan worden omgeprogrammeerd, dus via het forum maar iemand in de buurt gezocht met VAGCOM/VCDS.
Omdat het gewoon leuk lijkt ook direct de staging/needle sweep laten activeren.
 

hemi24

Forumguru
Afgelopen zaterdag, op de kop af 1 jaar nadat ik de auto in ontvangst genomen heb, bij de wekelijkse wasbeurt een fotootje geschoten.

IMG-20160312-WA0003.jpeg

De Golf is na ruim 60k nog steeds een heerlijke reisgenoot!!!

Ondertussen twee servicebeurten achter de rug met enigst noemenswaardig puntje het stuurhuis dat onder garantie is vervangen. Dit i.v.m. "dood"-gevoel rond middenstand (komt ook bij sommige O3's voor, zoals elders hier te lezen is...).

We rijden vrolijk verder!!!
 

hemi24

Forumguru
I.v.m. veranderen van werkgever, heb ik de Golf na anderhalf jaar trouwe dienst gisteren ingeleverd met een stand van ruim 103.000km.

Van de nieuwe werkgever heb eerst een auto uit de pool gekregen: een Mazda 6 sedan SkyActive-2.2D 150pk GT-M. Ook een fijne wagen, maar niet zo goed doordacht, fijngeslepen en ergonomisch dan de VW...

20160929_132921a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan