Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fmoon

Forumguru
Krijg net de tip dat een sneeuwketting nog wel eens lastig kan worden met een 17inch velg (kleiner laat niet op de octavia RS). Dat icm een hogere ET dan het orgineel zal het wel angstig dichtbij de leidingen en vering komen. Ook is de auto verlaagd met Eibach.




Dat word een Kodiaq
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Fmoon

Forumguru
Heb een oud verhaal gevonden hier. Skoda adviseert op de RS een 6j velg met 205 band en ET46 of 48.

Op een 7 j moet het wel lukken, maar die ET is een dingetje.

Michelin heeft een mooi sneeuwketting systeem die plat is.
 

andrehj

Forumguru
Heb een oud verhaal gevonden hier. Skoda adviseert op de RS een 6j velg met 205 band en ET46 of 48.

Op een 7 j moet het wel lukken, maar die ET is een dingetje.

Michelin heeft een mooi sneeuwketting systeem die plat is.
Op 7J past een 205/50R17 band ook wel, maar daar kunnen dan geen sneeuwkettingen op en je hebt meer kans op stoeprandschade.
 

Noord26

Forumguru
Lees steeds vaker dat er velen rijden op all season banden. Gezien het NL klimaat een logische keuze. Afgelopen 'winter' niets gehad aan de winterbanden zelfs. 90% van de tijd beter met een zomerband als winterband rond kunnen rijden..

In de 225/40R18 zie ik Vredestein (Quatrac 5) bij Auto bild, in een iets andere maat overigens, het beste uit de bus komen. Iemand ervaring met deze banden?

We doen een kleine 20.000km per jaar. In de herfst/winter net wat meer als in de lente/zomer. Dan pakken we liever de fiets als dat mogelijk is.

Sneeuwkettingen hoeven niet te passen. Is niet van toepassing.

@Rosinfield ?

225 is redelijk breed voor een winterband. Voor een zomerband weer juist niet. Misschien dan beter opteren voor 205/55R16 ipv 225/40R18 icm all-season. Voor beide heb ik al originele Skoda velgen, met nu nog respectievelijk winter- en zomerbanden.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Mijn buren rijden op Michelin crossClimate. Die vinden het een crime.
Mooi onderbouwd? Die zijn nog vers op de markt. Dus zoveel ervaringen of testen zijn er nog geen eens van.

Afgelopen winter had je 90% van de tijd meer gehad aan een all-season als aan een winterband. Of beter nog: wij zijn in januari al van de winter sloffen terug naar de zomersloffen gegaan. Ook omdat het helemaal geen winter is geweest. Eerder 6 maanden herfst.
 
Laatst bewerkt:

bartvw

Forumguru
Noord 26 de Michelin crossclimate is recent getest door de Anwb.
Als ik het goed heb kwam die er beter uit dan de Vredestein.

Grt Bart
 

Fmoon

Forumguru
Ben ik met je eens @B.Stuurder , zomerbanden zijn regenbanden en zijn in nederland goed zat.

Denk dat je met de all season minder lekker rijd in Nederland, mijn buren merken met de Michelins dat ze minder grip hebben dan de banden die ze hadden. Het is allemaal net niet in de zomer. Voor de winter is het wel voldoende, maar zoals ze in Nederland zijn de winters is het niet nodig.
 

Noord26

Forumguru
Winter 2015/2016 had je beter zomerbanden kunnen blijven rijden inderdaad.

Winter 2014/2015 hebben we veel profijt gehad van de winterbanden. NL is zo veranderlijk qua weer..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan