Boordcomputer: Wat zijn de mogelijkheden?

ik rijd met een rapid spaceback mj 2016. Ik had als optie de bochtverlichting bij in een pakket, maar achteraf bleek het er dan toch niet bij te zijn. Hiervoor heb ikk dan een compensatiebon gekregen.
Maar als dit dan toch zou kunnen geactiveerd worden, vind ik het raar dat ze mij 250 euro geven terwijl ze het zo hadden kunnnen opgelossen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het eigenlijk met de fabrieksgarantie wanneer je bepaalde functies gaat unlocken?
De verkoper wist mij wel duidelijk te vertellen dat wanneer ik overwoog om te gaan chippen, ik wel moest bedenken dat hiermee alle garantie direct zou vervallen.
 
Ik weet niet precies hoe dat nou zit met wettelijke regeltjes etc omtrend geen garantie.

Maar; als jij software matig je knipperlicht stand laat aanpassen en automatich ramensluiten enzo en je drukgroep van je koppeling begeeft het lijkt mij vrij stug dat ze dan mogen roepen ja u heeft geen garantie meer.

Ga je hem laten chippen voor meer vermogen etc dan kan ik me er iets bij voorstellen maar dan ook alleen maar op de betreffende delen lijkt mij zo..
 

EdK

Forumguru
Tsja meneer u heeft hem laten chippen dus de garantie mbt roesten vervalt hierdoor ook !! :pieker::lezen:
 
Tja, hij begon een verhaal dat als je gaat rommelen met software, dat er dan ook dingen kunnen kapot gaan. Er zijn namelijk niet voor niets dingen niet zichtbaar.
 
Chippen is trouwens een verhaal apart. Daar was hij erg, uhm, duidelijk in. Chippen = daag garantie...
 

EdK

Forumguru
Chippen is trouwens een verhaal apart. Daar was hij erg, uhm, duidelijk in. Chippen = daag garantie...
Ach denk dat het dan toch per dealer verschilt, want als ik bv @Rosinfield hierover hoor dan heeft zijn dealer er geen problemen mee en heeft hij nog steeds zijn garantie ....

Dus denk dat jouw dealer of verkoper wel ergggg kort door de bocht is en je een beetje bang probeert te maken....
 
Naja in zekere zin werkt dat bangmakerij dus heel goed... Ik zit er niet op de wachten dat als ik terug naar de garage moet voor een defect aan de auto, dat ze ik het uiteindelijk zelf moet betalen...
Volgens de verkoper gaat het trouwens om nieuwe regelgeving welke voortkomt uit de "problemen" die vw heeft met uitstoot van de motoren.
Wanneer je wilt "experimenten" met motor software, dan kan dat maar dan trekt de dealer de volledige garantie in.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is heel simpel. Wat is de kans dat er iets gaat mankeren aan de auto als gevolg van stage 1 tuning? Wanneer je het laat doen bij een gerenommeerd bedrijf, is die kans verwaarloosbaar. Je zet ook geen helm op je hoofd elke keer dat je naar buiten gaat als voetganger vanwege de kans op geraakt worden door een stuk meteoriet.
Wat betreft de garantie, wanneer je open kaart speelt met je dealer zal die er heus geen probleem van maken. Tenzij hij het aantal klanten niet aankan en er makkelijk een aantal kwijt kan ;)
 

servies

Forumguru
Als ik 1 ding heb geleerd in de afgelopen 20 jaar is het dat verkopers erg vaak dingen uit hun wel erg grote duim zuigen...
 
Bovenaan Onderaan