Problemen met parkeersensoren VW UP

AdB

Senior Member
Vanmorgen bij de dealer de Up aan de monitor gekoppeld. Geen foutmeldingen. Alleen: geen item aanwezig voor optische weergave van parkeersensoren via schermpje van Maps and More. Dus iets wat er gewoon niet is kan ook niet defect zijn. Er zal contact worden opgenomen met Pon. Want waarom kan het bij alle andere Ups met parkeersensoren schijnbaar wel en bij deze nieuwe rijk uitgeruste High Up ineens niet??? Wordt vervolgd. Grrr...
 

edero

Forumguru
Misschien domme vraag, maar dit betreft toch een demontabel scherm. Is deze auto afhankelijk, of kan je (de dealer)
ook met een ander scherm testen of het werkt (als het al niet gedaan is...)
 

AdB

Senior Member
Je hebt gelijk. Dacht dat ik het vermeld had maar voor alle duidelijkheid: als ik mijn schermpje bij een andere Up er op klik dan werkt het zoals het hoort maar omgekeerd niet. Het ligt dus aan de software van de auto. Ze gaan er (verder) mee aan de slag. Wordt vervolgd..
 

edero

Forumguru
Ja, daar zou ik ook echt niet tegen kunnen hoor, het hoort het gewoon te doen :mad:! Mijn zoon heeft ook alleen piepies in z'n Ibiza, maar vindt dat niks als je beeld gewend bent :nono:!
Hoop ze er wel snel achter komen, tis zo zonde van je tijd ook... :sleep:
 

AdB

Senior Member
De Up! staat nu al een paar dagen bij Van Mossel. Volgens mij weten ze er geen raad mee.. :(
 

adjego

Actief lid
Het eerste waar ik zou kijken is toch echt de module die de parkeersensoren aanstuurt. Daar is een instelling mogelijk die optische weergave inschakeld. Dit is vaak via Vagcom in te schakelen.
 
Bovenaan Onderaan