Problemen met parkeersensoren VW UP

AdB

Senior Member
Mijn vrouw heeft zojuist een nieuwe VW Up! met Maps & More. Zet je de versnelling in z'n achteruit dan zie ik in de display niks, wel hoor ik een akoestisch signaal voor voorwerpen/mensen direct achter de auto en ook wordt net als bij mijn Octavia het geluid van de radio gedempt. Maar in de display van M&M zie ik geen optische informatie wat betreft obstakels die in de weg staan. Hoe kan dit? Heb de handleidingen uitgeplozen en de software van Maps & More ge-updated. Maar het probleem blijft. Het zal wel iets simpels zijn maar ik weet niet wat ik anders moet instellen. Wie kan me helpen??
 
Laatst bewerkt:

AdB

Senior Member
Tja..ik heb ook even gedacht dat het wellicht zo hoorde, maar in het instructieboekje staat wel degelijk dat je het ook met zien i.p.v. alleen maar horen.. Zoals gezegd, ik ga er van uit dat het hetzelfde systeem is als in mijn Octavia, dus dat je met oranje en rode balkjes ziet wanneer je iets te dicht nadert (zoals ook in het instructieboekje staat met notabene een afbeelding)
 

AdB

Senior Member
Heb het hele menu doorgebladerd op zoek naar zo'n vinkje maar kan het niet vinden. Maar de Citigo-rijders kunnen misschien vertellen hoe dat bij hun bolide er aan toe gaat..? :)
 

AdB

Senior Member
Moe word ik hier van. Van Mossel in Breda wist geen antwoord op mijn vraag. Via de chatroom van volkswagen een medewerker het probleem voorgelegd en die wist het ook (nog) niet, vond het een 'lastige vraag' en zou het uitzoeken. Via het Upforum van VW ben ik er achter gekomen dat andere Up-rijders wel degelijk ook optische info krijgen op het display van Maps and More. Kijk ik op de officiële site van VW dan zie ik bij de uitrusting van de Up dat bij Park Distance Control sprake is van een akoestisch signaal. Met geen woord wordt gerept over optische info via display van M&M door middel van oranje en ode balkjes.. Pfff... Ik wil gewoon een nieuwe auto zonder dit soort problemen..
 

AdB

Senior Member
Durf ik (nog) niet. Ben bang dat de ellende dan nog groter wordt. heb net (gratis) alle updates uitgevoerd..
 

AdB

Senior Member
En waarom zie ik wel in beeld als mijn portier of de achterklep open staat. Dat is toch dezelfde soort info??
 

aiva tco adoks

Forumguru
Volgens mij is het alleen een reset van de instellingen niet van de navi gegevens.
Maar zeker weten doe ik het niet

Terug zetten in het menu naar fabrieksinstellingen al geprobeerd ??
 

hemi24

Forumguru
Zou normaal inderdaad actief moeten worden bij het inschakelen van de achteruit, kort na de bevestigingspiep...
Moet ik toch nog kijken in de Up! van mijn vrouw..?

Misschien toch maar terug naar de dealer, want waarschijnlijk is er domweg iets niet goed geprogrammeerd!

Knipsel.PNG Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:

AdB

Senior Member
Hele avond bezig geweest met het resetten/downloaden/installeren van het Garmin-apparaatje. Resultaat: NUL. Ik zie nog steeds niets op het schermpje als ik de auto in z'n achteruit zet. Grrr...
 

GJ M

Forumguru
Mn collega even gevraagd, ook hij heeft beeld. Wat betreft instellingen is hij niets bijzonders tegen gekomen
 

AdB

Senior Member
Hier word je toch schijtziek van:
Heb gebeld met de helpdesk van Garmin en daar wisten ze het niet.
Heb gechat met een helpdeskmedewerker op de officiële volkswagensite en die wist het ook niet.
Heb gebeld met Van Mossel in Breda/Waalwijk die de Up geleverd heeft en daar wisten ze het ook niet.
Heb ondertussen van verschillende Up-rijders vernomen dat zij wél optische info krijgen op het schermpje van M&M.
Lees overigens op de site van Volkswagen dat bij Parking Distance Control alleen sprake is van akoestische waarschuwingen d.m.v, pieptoontjes (geen woord over optische info met gele of rode balkjes).
Zo langzamerhand krijg ik het gevoel dat alleen de oudere versies van de Up's iets hebben wat ik niet heb..

Grrrrr...

Morgen naar de dealer. Misschien dat één of andere techneut mij daar kan helpen..
 

Niels83

Forumguru
Het is een nieuwe up?

Dan snap ik niet dat je hier tijd in investeert.

Auto terug brengen lijkt mij best een optie.

Maar is het niet toevallig een optie in een ander pakker?
 

AdB

Senior Member
@Niels83: ik snap je opmerking wat betreft de tijdsinvestering. De dealer zit niet bij mij in de straat maar 15 km verderop, in het afgelopen weekend kon ik daar natuurlijk niet terecht en daar komt nog bij dat ik overdag gewoon vaak geen tijd heb om de dealer te bezoeken. Bovendien wilde ik er 100% van overtuigd zijn dat het inderdaad niet klopte en goed beslagen ten ijs met mijn klacht naar de dealer wilde gaan.

Zojuist bij de dealer geweest, het probleem uitgelegd en getoond. Het klopt inderdaad niet. Ligt niet aan Maps and More maar aan de auto die kennelijk iets niet doorgeeft. Zal wel iets softwarematigs zijn.. Ze gaan het uitzoeken en zullen contact met me opnemen.
 
Bovenaan Onderaan