Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Tol

Lid
Ik heb vandaag mijn Skoda binnen gekregen en direct een update uitgevoerd met de volgende update. Gevonden via de Briskoda site.

P98_N60S5MIBH3_EU_NTQ1.14.v2

2j11zja.jpg


Het enige wat geupdate is,is de database versie van 2014 naar 2015.

Is er geen firm/software update? want die is gelijk gebleven?

HW: H42
SW: 0292
 

Michelv.

Forumguru
De database is de kaart volgens mij, maar aangezien jij een MIB-Columbus hebt, dit topic gaat over de "oude" Columbus dus je vraag even in het goede topic vragen:D
 

Scout15

Actief lid
Yup, genoeg over geschreven hier.
Zoek maar eens op VIM (Video In Motion)
Moet overigens wel met een kabeltje.

Betreft het activeren van VIM alleen een software matige handeling, of moet er nog meer gebeuren. Vriend van mij heeft wel de software, maar nog geen ervaring met de O3 qua aanpassingen. Donderdagavond willen we het proberen samen met nog wat andere aanpassingen.
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Betreft het activeren van VIM alleen een software matige handeling, of moet er nog meer gebeuren. Vriend van mij heeft wel de software, maar nog geen ervaring met de O3 qua aanpassingen. Donderdagavond willen we het proberen samen met nog wat andere aanpassingen.
Welke software heeft hij dan, want met VCDS gaat het niet werken....
 
Ik heb de VIM laten vrijgeven in Tiel voor een heel leuk prijsje en nog wat andere tweaks ook nog direct bij gedaan
 

Scout15

Actief lid
Welke software heeft hij dan, want met VCDS gaat het niet werken....

Ik geloof VAGcom maar om eerlijk te zijn heb ik er de ballen verstand van en weet ik ook niet op welke manier de vrijgave moet gebeuren. Heb hem aangegeven dat VIM als prioriteit op het lijstje staat en verder, us lights, needle sweep, stuurbekrachtiging op dynamisch. Ik zal het donderdag meemaken en dan meld ik mij nog even hoe het afgelopen is.
 

CDK

Forumguru
@avetiskin, dat is je goed recht uiteraard, de tools zijn ook duur in aanschaf, bovendien zijn er jaarlijkse licentiekosten en kost de tijd van beide heren ook geld uiteraard.
 

Scout15

Actief lid
@Scout15 Dat is met VCDS software en dat gaat niet werken, heeft hij VAG Can Pro dan werkt het wel, eerst even uitzoeken dus.

Net even langs geweest en inderdaad was niet de juiste software voor handen. :( Wel US lights, led dimmen bij knipperen, needle sweep laten activeren.
 

micky

Forumguru
@Evilcomputing lijkt me niet, volvo's hebben het ook, overigens heb ik het ook al een tijdje aangehad, momenteel staat het weer uit, weet nog niet goed wat ik mooier vind.
 

Kemmie

Donateur
Ik heb een vraagje ik heb een S2 met de nieuwe columbus (incl DAB+ - auto is 5/2/15 afgeleverd) en zie nergens de mogelijkheid om de logo's van de radiostations toe te voegen.
Klopt het dat dit met de columbus in de Superb niet mogelijk is. In de bijgeleverde handleiding kan ik er ook niets over vinden
HW version is H27 en SW version is 6276.
Iemand ideeen?
 

Kemmie

Donateur
Jammer, maar bedankt.
Misschien een vraag die al beantwoord is maar ik kan hem niet vinden, past een nieuwe Columbus (uit een O3) zonder al te veel aanpassingen in een S2?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan