Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Joske

Forumguru
volgens mij kan je dit trouwens instellen in je instellingen, wat hij juist weergeeft in maxidot, zal eens kijken in handleiding
 

Joske

Forumguru
ik heb het nog eens bekeken, uitschakelen van de POI's zijn niet mogelijk (voor zover ik kan zien) in het menu manouvre. Maar ik vind het een prettige optie, ik heb ze nog maar onlangs ontdekt eigenlijk.. :bloos:

Klopt en dat is jammer en voor mij reden om hem niet te gebruiken.
maar ik zou het toch eens proberen, want als je een detail beschrijving krijgt (rotonde bijvoorbeeld) dan verdwijnen de POIs zoals je op deze printscreen kan zien:

Naamloos.jpg
 

Darkside

Forumguru
Klopt en juist die detail beschrijving is zeker op de snelweg een mooie toevoeging (vind ik)
omdat hij best goed aangeeft welke baan/banen je moet nemen.
Dit doet hij beter dan in het maxidot scherm.
 

Darkside

Forumguru
Heb hem bijna altijd op verbruik staan. Vroeger deed ik hem op navi als ik ergens niet bekend was. Maar tegenwoordig is dat 8" scherm groot genoeg voor de manoeuvre lijst.
 

DVDguy

Forumguru
Joske, dat weet ik, maar dat zie ik ook op de Maxidot; ik hoef al die tankstations, restaurants ed. niet te zien en kies ook voor audio :bloos:
 

lugolux78

Forumguru
Vandaag shortcut gezien bij dealer:

Columbus "menu" toets lang inhouden geeft submenu aan met alle coderingen over versies van systemen.

Kan wel eens handig zijn bij gemeenschappelijke foutopsporing en opvoeding van de "vriendelijke"
 

Evilcomputing

Senior Member
Vrijdag doet de dealer een software update. Hopelijk werken de plaatjes weer bij DAB.

Moet er toch heen omdat de koplamp sproeier niet helemaal meer terug gaat.

Ben benieuwd wat deze update brengt.
 

Darkside

Forumguru
Dit is wat ik zie
mk7uwg.jpg


Dus keurig het resterende aantal km tot het eindpunt (of volgende tussenstop).
De geschatte aankomsttijd. En de afstand tot de volgende manoeuvre
En die laatste werkt pas vanaf 20km of minder.
 

Evilcomputing

Senior Member
Euh neen?! :bloos:

@Evilcomputing

Maar jij dus wel? ;)

Is niet echt een Nederlands woord.
Ja ik ken het omdat ik een aantal Belgische collega's heb. 1 daarvan had het over goestjes. En hij vond het raar dat ik het niet kende. Het kwam ter sprake toen hij een erg luxe maaltijd naar voren haalde terwijl ik daar met me sneetjes brood met kaas zat. Hij zei dat hij dat te danken had aan zijn vriendin want die houd de blog goestjes.be bij.

zodoende ken ik het dan weer.
 

Evilcomputing

Senior Member
Staat het in de dikke van Dale ?
Dan moet ik me schamen:D

Maar je hoort het weinig in Nederland.
Zelfde dat Bijna op alle wc's iets hangt als proper achter laten. In nl staat vaak dan iets als graag schoon achterlaten.

Eigenlijk vind ik de Belgen daar best wel erg netjes en correct in.
:dankje:
 

Octavia63amg

Nieuw lid
Moet er toch heen omdat de koplamp sproeier niet helemaal meer terug gaat.

Heb zelfde probleem. Zag het aantal keer toen ik bij mijn auto kwam dat linksvoor de sproeier er nog 5mm uitstak. Even terug geweest, ze hebben het systeem er even uitgehaald, schoongemaakt en weer teruggeplaatst, maar zag van de week dat het weer zo was. Meer mensen met dit probleem?
 

micky

Forumguru
Dit is wat ik zie
mk7uwg.jpg


Dus keurig het resterende aantal km tot het eindpunt (of volgende tussenstop).
De geschatte aankomsttijd. En de afstand tot de volgende manoeuvre
En die laatste werkt pas vanaf 20km of minder.
Exact hetzelfde als ik, ik heb alleen meer kleurtjes :) ImageUploadedByTapatalk1421742455.970674.jpg
 

Darkside

Forumguru
Ja vind dat wel jammer. Heb ik eindelijk een kleuren maxidot. Zijn de pijltjes nog wit........
(Maar de menus zijn wel weer in kleur)
 

Darkside

Forumguru
Beetje gespeeld met logo's van radiozenders.
Niet verkeerd maar kan nog beter denk ik.
Kon alleen de officiële lettertype van NPO niet vinden dan maar Skoda lettertype haha.
Ga ze nog perfectioneren en daarna openstellen voor een ieder die interesse heeft.
Vooralsnog alleen NL en dan de hoofdzenders.

Bekijk bijlage 34100
Gisteren de zenderlogo's van @lugolux78 gebruikt.
Maar helaas past VW altijd een witte achtergrond toe en zijn ze dus niet zo mooi transparant.
 
Bovenaan Onderaan