Ervaringen met Kopaček, voorheen Superskoda.

Peter_Octavia

Forumguru
Ook een bestelling gedaan naar aanleiding van hun mailing. Wist dat ze dit vaker deden dus gewoon ff geduldig 2 maanden moeten afwachten, maar het wachten is de moeite waard gebleken.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ReDeMaTy

Senior Member
Zal nog even laten weten hoe de bestelling verloopt tot op heden netjes meerdere berichten gehad van superskoda over de voortgang
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Peter_Octavia

Forumguru
Hier ook pakket binnen gekregen vandaag. O.a. ook de voetsteun..:D

Wat ik wel direct gemonteerd heb is de wintergrill. Ben zeer benieuwd morgenochtend.

Gezien mijn ervaringen met de Fabia 1.2 TDI en wintergrill verwacht ik wel een positief resultaat.:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Peter_Octavia

Forumguru
@Corné de Kluijver, daar kan ik volmondig ja op antwoorden.

Toevallig gisteren even opgelet wanneer de olietemperatuur de 80 graden bereikt. Nu was het vanmorgen nog ff kouder als gister, maar..... Gisteren na 20 km pas de 80 graden bereikt en vanmorgen al na 15 km.

Uiteraard dezelfde route en dezelfde snelheden aangehouden. met 3 km zit ik op de snelweg en vervolgens de cc op 110 km/u gezet.

Dus missie geslaagd.:yeah:
 

CDK

Forumguru
@Peter_Octavia, dan heb je de aanschaf niet voor niets gedaan :thumbsup: alleen zou ik er de motor niet vol mee belasten, maar dat doe je misschien sowieso nooit?
 

Peter_Octavia

Forumguru
@Corné de Kluijver,

Volgas in de 2e/3e/4e versnelling komt nog wel eens voor hoor, maar sinds ik greenline rij is mijn rijstijl een stuk rustiger geworden.

Rustig 110 km/u op de CC op de snelweg komt tegenwoordig (laatste 4 jaar) vaker voor als steeds op max. rijden wat mogelijk is en mag. De tijdswinst cq verlies is echt te verwaarlozen is mijn ervaring. Gaat dan meer voor het gevoel wat je erbij hebt.

Hou de olietemperatuur altijd goed in de gaten en zoals ik het nu bekijk kan de wintergrill er volgende week al wel weer af als de weersvoorspellingen gaan kloppen.
 

octaafje IV

Actief lid
@Corné de Kluijver,

Volgas in de 2e/3e/4e versnelling komt nog wel eens voor hoor, maar sinds ik greenline rij is mijn rijstijl een stuk rustiger geworden.

Rustig 110 km/u op de CC op de snelweg komt tegenwoordig (laatste 4 jaar) vaker voor als steeds op max. rijden wat mogelijk is en mag. De tijdswinst cq verlies is echt te verwaarlozen is mijn ervaring. Gaat dan meer voor het gevoel wat je erbij hebt.

Hou de olietemperatuur altijd goed in de gaten en zoals ik het nu bekijk kan de wintergrill er volgende week al wel weer af als de weersvoorspellingen gaan kloppen.

Heb nu ruim een maand dezelfde ervaring met de wintergrill op de 1.4 TSI en vermoed dat deze tot minstens 15 gr. boven nul gehandhaafd kan worden, temeer daar de onderste grill (helaas?) niet is afgedekt.
We gaan het meemaken de komende maanden.

@Joske: e.e.a. i.c.m. motorkap bekleding!
 
Bovenaan Onderaan