Gestolen / ontvreemd

Michel

Forumguru
Opmerkelijk: in de nacht dat de Citigo is gestolen zijn er nog twee VW Up! varianten in dezelfde buurt op niet legale wijze van eigenaar gewisseld!

Financieel krijgt dit nog wel een staartje, want de verzekering keert niet de nieuwprijs uit. Naast de terugval in no-claim wordt het waarschijnlijk dus ook nog behoorlijk bijbetalen voor een soortgelijk exemplaar.
 

Michel

Forumguru
Ik denk er na dit voorval over om bij mijn auto in ieder geval het kenteken in alle ruiten te laten graveren.
 

EdK

Forumguru
En zou tevens er voor zorgen dat er na afsluiten wagen dat er 230V op de deurgrepen en stuur komt te staan...

Kun je de volgende dief de goot inschrapen.....
 

Cordoba

Forumguru
@EdK je zou toch moeten weten dat 230V gekozen is, omdat dit nog een redelijk veilige spanning is in veel gevallen. Dat zo'n geintje je jarenlang logies en ontbijt kan opleveren hoef ik je niet uit te leggen, en de neiging tot 230V en aanverwante maatregelen begrijpen we allemaal.
 

EdK

Forumguru
omdat dit nog een redelijk veilige spanning is in veel gevallen
Wel zover ik geleerd heb tijdens mijn schooljaren valt de 230 V wissel zelfs niet meer onder de redelijk veilige spanningen hoor.
Efkes uit me hoofd stopt dit ergens rond de 42 volt die veilige spanning....
Dus die 230V oplossing is zeer effectief in deze...
 

Cordoba

Forumguru
Jij hebt het over absoluut veilig Ed, maar onder de meeste omstandigheden is 230 ook redelijk veilig. (wie heeft er nooit 'onder stroom' gestaan?)
En onder extreem ongunstige omstandigheden, en mensen die er veel gevoeliger zijn voor zijn is zelfs 40 Volt nog levensgevaarlijk.
 

micky

Forumguru
Ik denk er na dit voorval over om bij mijn auto in ieder geval het kenteken in alle ruiten te laten graveren.
Ik denk niet dat dit werkt, tot een aantal jaar geleden werd het op elke leaseauto van mij gedaan, was verplicht, nu al een tijd niet meer, dat is niet voor niets denk ik, die kentekens etsen ze er zo uit als ze willen en ik denk dat er steeds minder auto's worden gejat om mee te gaan rijden, maar meer voor de onderdelen, gewoon omdat dat meer oplevert dan 1 auto.
 

EdK

Forumguru
Jij hebt het over absoluut veilig Ed, maar onder de meeste omstandigheden is 230 ook redelijk veilig. (wie heeft er nooit 'onder stroom' gestaan?).

En vandaar dat we er dus aardleks tussen zetten....?
Eigenlijk dus zonde van je geld als ik jou redenering mag geloven...?
 

CDK

Forumguru
Zuur dat het er financieel in hakt bij je ouders @Michel, misschien eens tijd om van verzekeraar te switchen naar 1 die betere voorwaarden heeft?
 

Sparkie

Forumguru
Volkomen offtopic: de grootste opn##ker die ik ooit gehad heb is toen ik aan boord de mast in moest, omdat de radar het niet deed.
Vooraf een briefje op het radarpaneel geplakt met 'Man in mast. DO NOT SWITCH ON'. Maar als 3e stuurman kan je natuurlijk niet lezen.......
Daarna kon hij helemaal niks meer lezen, omdat allebei zijn ogen dicht zaten.
 

Michel

Forumguru
Inmiddels zijn de 30 dagen "wachttijd" voorbij. Nog geen spoor van de auto in kwestie (uiteraard zou ik bijna zeggen), dus het is een kwestie van wachten op uitbetaling door de verzekering.
Een ding is zeker: bij mijn ouders komt er, ondanks hoe tevreden en blij ze waren met hun Citigo, geen Skoda meer in. De angst dat een tweede Skoda wederom wordt gestolen, willen ze niet hebben. Ze zitten zich nu nog te beraden of ze nog een auto kopen of het hierbij laten. Sowieso is het flinke kostenpost, want ze krijgen niet de nieuwwaarde terug van de verzekering.

Eigenlijk belachelijk/schandalig dat een auto zo simpel kan worden ontvreemd en als je dan later hoort dat er drie in één nacht worden gestolen, mag een fabrikant wel wat meer energie in de beveiliging van zijn producten steken. Ach ja, het VAG concern heeft wel meer van dit soort streken. Kijk alleen maar naar de "beveiliging" van de Columbus navigatiesystemen. Pas toen die bij bosjes werden gestolen kwam met een (ronduit lelijke) beveiligingsoplossing.
 

Blackokkie2

Forumguru
Doen ze niet meer aan water en brood? Straks vertel je me ook nog dat ze een eigen toilet hebben en een luchtplaats.:D
 
Bovenaan Onderaan