Gestolen / ontvreemd

Michel

Forumguru
Dat de Citigo een redelijk populaire auto is, zie ik in het dagelijks verkeer, maar ik had tot vanochtend nog niet gehoord dat het een gewild object is om te stelen.

Vanochtend kreeg ik een telefoontje van mijn vader dat hun Citigo voor hun deur is gestolen.
Het gaat om een Skoda Citigo Elegance 5 deurs, kleur blauw met het kenteken 22-ZVG-8. Gestolen in Amsterdam Oud-West.
Hij is uiteraard als "gestolen" gemeld, ook internationaal en de verzekering is geïnformeerd. Nu maar afwachten of mijn ouders hem binnen 30 dagen terugkrijgen (en in welke staat).

Edit: een paar voorbeeld foto's toegevoegd. Dit zijn dus geen foto's van de auto in kwestie.
 

Bijlagen

  • images (1).jpg
    images (1).jpg
    7 KB · Weergaven: 83
  • images (2).jpg
    images (2).jpg
    7,8 KB · Weergaven: 75
  • images (3).jpg
    images (3).jpg
    7,2 KB · Weergaven: 74
  • images.jpg
    images.jpg
    8,1 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Amai! Dat is wel serieus f*cked up!! :thumbsdown:

Ik hoop dat de Citigo snel terug in dezelfde staat terug bij je ouders staat!
 

CDK

Forumguru
@Michel, dat is zuur zeg! De Citigo is nog geen 2 jaar oud, afhankelijk van het type verzekering is het misschien wel beter als hij helemaal niet meer terug komt en je ouders een nieuwe mogen uitzoeken.....
 

Noord26

Forumguru
@Michel, dat is zuur zeg! De Citigo is nog geen 2 jaar oud, afhankelijk van het type verzekering is het misschien wel beter als hij helemaal niet meer terug komt en je ouders een nieuwe mogen uitzoeken.....

Niet terug vinden is altijd beter als een auto gestolen is. Het gevoel zal nooit hetzelfde zijn en wat er mee gedaan is in de tussentijd..
 

Michel

Forumguru
@Michel, dat is zuur zeg! De Citigo is nog geen 2 jaar oud, afhankelijk van het type verzekering is het misschien wel beter als hij helemaal niet meer terug komt en je ouders een nieuwe mogen uitzoeken.....

Eerlijk zit ik daar ook stilletjes op te hopen. Afhankelijk van de verzekeringsvoorwaarden krijgen mijn ouders dan hopelijk de nieuwwaarde terug. Helaas is het wel zo dat autootjes zoals de Citigo door de andere belastingregels in 2015 duurder worden, dus er zal voor eenzelfde model dan toch moeten worden bijbetaald. Maar goed, eerst maar zien of hij binnen 30 dagen nog wordt gevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Remakil

Forumguru
Vast uitgezocht voor onderdelen ofzo. Zal al wel in stukken richting ????? zijn.
Nee hoor, die gaat in het geheel naar het buitenland...
Er zijn landen waar particulieren in zuinige auto's voordeel krijgen, dus de kans is groot dat hij straks in een dergelijk land rondrijdt...
 

Michel

Forumguru
Dat laatste zei de verzekeringsmaatschappij al: waarschijnlijk rijdt hij nu al in het buitenland rond.
 

Cordoba

Forumguru
:sterretjes:Voor de Citigo, is het volgens mij wel zeldzaam dat ze worden gestolen. Skoda wordt al minder gestolen dan de andere Vag-merken, maar van de Citigo had ik het helemaal nog niet gehoord. Sterkte voor je ouders @Michel
Anders misschien een jonge Citigo zoeken, ter vervangen van het gestolen exemplaar? @rikusples heeft pas zijn Citigo ingeruild voor een Roomster, en volgens mij woont Rikus in de regio Haarlem, dus niet ver van Amsterdam.
 

milanseegers

Forumguru
Ik woon zelf ook in Amsterdam oud-west.
Verbazingwekkend hoor ik de laatste tijd erg veel buren waarvan de auto is gestolen.

En nee het is geen over fanatieke Amsterdamse parkeergestapo...

Altijd *** als er van je word gestolen.. sterkte daarmee.
 

Blacky

Forumguru
Vanochtend kreeg ik een telefoontje van mijn vader dat hun Citigo voor hun deur is gestolen.
Het gaat om een Skoda Citigo Elegance 5 deurs, kleur blauw met het kenteken 22-ZVG-8. Gestolen in Amsterdam Oud-West.
Hij is uiteraard als "gestolen" gemeld, ook internationaal en de verzekering is geïnformeerd. Nu maar afwachten of mijn ouders hem binnen 30 dagen terugkrijgen (en in welke staat).

Ik leef met je ouders mee want bij mij zijn ook 2 auto's gestolen en weet wat het is.
1 in de stad gestolen en de andere ook voor de deur. Sta je wel raar te kijken als de auto s'morgens niet meer op de plek staat waar je hem hebt achter gelaten. Beide nooit meer terug gevonden. Beide werden gestolen in december en de 2e op kerstavond.
Het meeste balen was dat ik bij mijn 1e auto met mijn no-claim omlaag ging en het meer als vijf jaar geduurd heeft om weer op het oude niveau tekomen, de reden die de verzekering opgaf was dat ik in een grote stad woonde en het risico op diefstal groter was.
Sterkte gewenst en hoop voor een goede afloop.
 

EdK

Forumguru
tsja vloegel kon je een skoda met de sleutels erin nog in langs de kant van de weg laten staan en dan stond deze er 3 weken later nog.... want wie wilde er nu een skoda hebben.
Maar goed Skoda word blijkbaar steeds meer popie jopie en moeten we dus nu ook gaan opletten op onze eigen wagens....

Succes met de afhandeling en hoop dat je er financieel niet op achteruit gaat ondanks dat je verzekerd bent...
 

ougie

Forumguru
Via mijn werk kom ik nogal eens in aanraking met auto diefjes (achter slot en grendel), en weet ik dat Skoda toch redelijk populair is, maar dan voornamelijk de Octavia. Over Citigootjes, Upjes en Miitjes had ik ze nog niet gehoord. Wel klopt het dat je in sommige landen voordeeltjes hebt als je "klein" rijdt.
Hopelijk is geel geen aantrekkelijke kleur.
Sterkte aan je ouders gewenst natuurlijk, en hopelijk wordt alles via de verzekering goed geregeld.
Staat de auto op een "listige" plek, gewoon de ouderwetse stuurbeugel,,,,,, simpel, goedkoop en redelijk doeltreffend.
 
Bovenaan Onderaan