102 octaan benzine, nu ook in NL te koop

andrehj

Forumguru
Toch maar weer 98 getankt bij onze Belgen, scheelt toch een slok op een borrel.
Inderdaad. En ook de Euro 95 is nog 5 cent goedkoper dan hier in Dld. Helaas is België voor mij wat te ver weg.

Aral heeft een mooie app, hier kun je de prijzen real time zien!
Leuke app, maar Aral is zo'n beetje het duurste merk in Duitsland. Ik gebruik daarom de app van clever-tanken.de. Die heeft de prijzen van alle stations. Ze worden per minuut bijgewerkt en kloppen ook nog.
 

ertromp

Forumguru
Maar oooh wat vindt de Skoda de Aral 102 van Derksen in Elten of Dekkers in Isselburg toch lekker :D Toch een voordeel van het werken in het verre Oosten :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

nietje72

Forumguru
Da's een mooie oplichting van die Duitsers. :fool: Ik had overigens in Elten op dinsdagochtend 102 getankt voor € 1,670 en anderhalve week later op zaterdagavond laat voor € 1,675. Dat verschil is dus te verwaarlozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Ik had hetzelfde gisteren. Ik kwam aanrijden bij Aral en toen stond hij op 1,65. Terwijl ik aan het uitstappen was ging hij ineens naar 1,61....wad om kwart over 10.
 

Schippersss

Forumguru
Heb dit spul nu een aantal maal getankt en mijn verbruik is beduidend lager. Op bp 98 had ik een verbruik van ongeveer 1:9 - 1:10. Zit nu met firezone 102 op 1:11 - 1:12 en bij lange ritten zelfs op 1:13. Ook loopt de motor er gewoon een stuk zuiverder op, zowel stationeer als met volast. Wat mij betreft is dit brandstof van zeer hoge kwaliteit. Volg de mannen van compentition 102 op Facebook en zie daar dat ze eigen vrachtwagen(s) hebben en tankopslag, dus niet zomaar 98 waar ze dan een busje bij gooien en dan 102 noemen.

Heb wel het geluk dat de firezone bij ons in het dorp het verkoopt want het is nog niet goed te krijgen door het hele land.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Het idee had ik ook wel inderdaad dat m'n verbruik een stuk minder was. Maar moeilijk te zeggen over 1 of 2 tanks. Is wel een flink stukje duurder als BP Ultimate..
 

Schippersss

Forumguru
Heb in de CC een 70 liter tank en scheelt dan 2,17 euro op een volle tank met bp(1,799) en com 102(1,83). Als ik dit verschil niet meer kan betalen stop ik met auto rijden.
 

dirkkroneman

Forumguru
Verschil was voor mij stukje groter (maar ook moeilijk te vergelijken). In Kampen bij BP Express net onder de €1,70 en 102 in Zwolle was iets rond de €1,82.

Edit: net nog even terug gekeken maar verschil ligt zelfs binnen Zwolle om en nabij de €0,10. Dat vind ik nog wel een behoorlijk verschil! Het is niet dat ik het geld er niet voor heb, maar ik heb al een zware voet en de auto kost mij (als hobby) al genoeg geld. Ca €5,- verschil per tankbeurt vind ik toch wel veel geld. Gemiddeld 2,5 x tanken per maand.. Reken maar uit.
 
Laatst bewerkt:

Schippersss

Forumguru
Je moet voor je zelf stellen of dat je die 5 euro het waard vind. Ik wel iig. Iedereen moet doen wat die zelf wilt maar als ik zie hoeveel geld men uit geeft aan updates en motorische aanpassingen voor zoveel mogelijk vermogen dan wil je die ook benutten, en daar is nu de juiste brandstof voor te koop.

Heb de liter prijs via bp site opgezocht hier zit natuurlijk veel verschil in per station. De 102 die ik tank in Brielle, is onbemand, en heb de laatste keer dat ik daar geweest ben 1,83 betaald. Wel stijgt de prijs van dat spul. Toen het net op de markt was betaalde je 1,79 geloof ik.

Veder is dit geen geen verwijt naar jouw Dirk! Iedereen is vrij om te tanken wat die wilt. Maar dit is mijn visie op het geheel.
 
Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Nee zo zie ik dat zeker niet hoor! Sorry als het zo overkwam. Maar mijn auto is bijvoorbeeld (net als vele anderen) afgesteld op 98 dus ik ga op 102 geen betere resultaten boeken denk ik. Iedereen moet zéker doen wat hij/zij zelf wil. Maar ik wilde ook mijn visie even delen :)
 

louigi58

Senior Member
Zo zie ik het ook, de mijne is ook op 98 afgesteld, met 102 gaat hij echt niet meer voorontsteking draaien dus ook niet meer vermogen.
 

CDK

Forumguru
De enige die hier dagelijks mee van doen heeft is @Race Eend, hij zal dit het beste kunnen verwoorden.
Persoonlijk denk ik dat zelfs als de auto afgesteld is op 98 hij nóg lekkerder loopt op 102, mijn ervaring is dat mijn verbruik lager is op 102 t.o.v. 98 :jaja:
 
Bovenaan Onderaan